Tack för input. En kompis har en gammal 34mm rolle. Får testa den ett tag o se hur den känns. Men som ovan säger så är ju Santos en Santos liksomMindre än DJ 36 men bärs mer som ett armband/smycke. Mer lik OP 34 isf.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack för input. En kompis har en gammal 34mm rolle. Får testa den ett tag o se hur den känns. Men som ovan säger så är ju Santos en Santos liksomMindre än DJ 36 men bärs mer som ett armband/smycke. Mer lik OP 34 isf.
Mycket bra! Kör du måttsytt läder eller viker du in lädret? Ser ut att vara moderna varianten på viklås?Nu med viklås
Håller med, är nöjd. Det är ett modernt lås där ena delen av lädret viks in.Mycket bra! Kör du måttsytt läder eller viker du in lädret? Ser ut att vara moderna varianten på viklås?
Håller med om att den storleksmässigt påminner om en OP 34. Men OPn är tjockare så det blir en helt annan känsla på armen.Tack för input. En kompis har en gammal 34mm rolle. Får testa den ett tag o se hur den känns. Men som ovan säger så är ju Santos en Santos liksom
Det är som att modellen är före sin tid, just nu. Helt sjukt hur bra den ärRöd idag.
Det var nice! Cartiers egna? (har funderat på liknande till min medium)Large på gummi
Mysteriet fortsätter; var inne med min lilla Santos Vendôme/ VLC för att få packningarna bytta. Expediten hävdar bestämt att ALLA Santos är 30m. De lovar dock att gräva i sina arkiv för att kolla just denna modell.Det står 80m i dokumentationen till min Santos från -84. Ska bli spännande att se vad de testat den mot för tryck när den kommer tillbaka från service.
Ja precis det är cartiers egna, beställer det via Jarl Sandin. Medium saknar väll tyvärr gummi som oem?Det var nice! Cartiers egna? (har funderat på liknande till min medium)
Ja, hade för mig att det var så oxå, inte frågat/kollat på sistone.Ja precis det är cartiers egna, beställer det via Jarl Sandin. Medium saknar väll tyvärr gummi som oem?
Stämmer, Cartier har inte tagit fram gummi till Medium. Har även förbjudit Delugs att sälja aftermarket gumminJa precis det är cartiers egna, beställer det via Jarl Sandin. Medium saknar väll tyvärr gummi som oem?
Ja det var dumt…Stämmer, Cartier har inte tagit fram gummi till Medium. Har även förbjudit Delugs att sälja aftermarket gummin
Verkligen trist.. speciellt när man inte heller erbjuder lösning inhouse.. men förhoppningsvis kanske det kan få producera och sälja igen.Stämmer, Cartier har inte tagit fram gummi till Medium. Har även förbjudit Delugs att sälja aftermarket gummin
Är väl bara att erkänna att Cartiers bandavdelning är något av det mest pinsamma i high-end klockvärlden? Hela marknaden är översvämmad av tillverkare av innovativa klockarmband idag, allt ifrån billigt och fantasirikt till superkvalitet och hög design och så sitter klockbranschens kanske mest modenära brand och klämmer ur sig orginalband som ser ut som de kommer direkt ur kassadisk-snurran hos Börjessons Ur & Resväskor i Svenljunga, cirka 1994. Det är ju helt koko.Verkligen trist.. speciellt när man inte heller erbjuder lösning inhouse.. men förhoppningsvis kanske det kan få producera och sälja igen.
Härlig! Väldigt sugen att borsta min fyrkant någon gång. Älskar borstat guld!Morgonkaffe och fredags-Carrée.
Kör! Är helt enig, har fastnat något oerhört för borstat guld senaste tiden. Tycker bostad glasring höjer en Carrée ytterligare ett snäpp kontra den vanliga varianten.Härlig! Väldigt sugen att borsta min fyrkant någon gång. Älskar borstat guld!
Kör! Är helt enig, har fastnat något oerhört för borstat guld senaste tiden. Tycker bostad glasring höjer en Carrée ytterligare ett snäpp kontra den vanliga varianten.
Liten detalj men guldvisare gör det borstade intrycket ännu bättreMorgonkaffe och fredags-Carrée.
Håller med helt. I början av mitt klocksamlande skulle jag ej lagt speciellt stor vikt vid ”petitesser”. Men ju mer tiden gått… Känner helt klart att dessa små detaljer, tillsammans med att man generellt blivit fruktansvärt snorkig gällande skick, i princip ”gör helheten”.Liten detalj men guldvisare gör det borstade intrycket ännu bättre
Fullständigt enig i det du skriver. Har precis samma erfarenhet och kan till och med tycka de små detaljerna ofta blir avgörande om man blir intresserad av en klocka eller avstår, oaktat pris egentligen.Håller med helt. I början av mitt klocksamlande skulle jag ej lagt speciellt stor vikt vid ”petitesser”. Men ju mer tiden gått… Känner helt klart att dessa små detaljer, tillsammans med att man generellt blivit fruktansvärt snorkig gällande skick, i princip ”gör helheten”.
Litar tyvärr inte på Cartier Sthlm. Tror vi sett olika täthetsklassningar på Carree, både 50 och 80 m? Ibland får gulduren lägre klassning faktiskt. I vilket fall är båda mina tryckta till 5 atm och de badar jag med. Känns som en solid konstruktion och insidorna är billiga och tåler lite fukt om man skulle ha otur. Däremot vågar jag inte segla med dem pga repor, skulle kanske köpt en välrepad…Ang. vattenresistansen på äldre Santos säger Cartier i Sthlm så här:
Santos Vendome 30 m
Santos Carree 80 m
Så bada på du @Aurum men jag får nog ta det lite lugnt med min
När jag hade kontakt m Jark Sandin (efter att Cartier borstat guldringen fel 2ggr) sa de att Cartier bytt system och att de då förlorat info om de gamla modellerna.Litar tyvärr inte på Cartier Sthlm. Tror vi sett olika täthetsklassningar på Carree, både 50 och 80 m? Ibland får gulduren lägre klassning faktiskt. I vilket fall är båda mina tryckta till 5 atm och de badar jag med. Känns som en solid konstruktion och insidorna är billiga och tåler lite fukt om man skulle ha otur. Däremot vågar jag inte segla med dem pga repor, skulle kanske köpt en välrepad…
Har ju iofs en YM 35 i guld till båten nu, fungerar rätt bra det med.När jag hade kontakt m Jark Sandin (efter att Cartier borstat guldringen fel 2ggr) sa de att Cartier bytt system och att de då förlorat info om de gamla modellerna.
De gör sig bra på båten, du får komplettera med ett härjat ex.
Vill minnas att jag sett någon bild på en Pasha när du seglade. Blev den förpassad till avbytarbänken eller till och med avyttrad? YM i 35mm lär väl sitta aningen bekvämare på handleden som beater kan jag tro.Har ju iofs en YM 35 i guld till båten nu, fungerar rätt bra det med.