Inte lika bra som SantosHar ju iofs en YM 35 i guld till båten nu, fungerar rätt bra det med.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte lika bra som SantosHar ju iofs en YM 35 i guld till båten nu, fungerar rätt bra det med.
Lite OT, men började mycket riktigt med Pasha 38 mm. Den vann över vit Chanel j12 38 mm. Guld är ändå trevligt. Hublot MDM 36 mm i guld konkurrerade däremot ut Pashan. Sedan klarade inte Hubloten fighten mot YM. Förutom att länken blir så repad på båt är jag helnöjd.Vill minnas att jag sett någon bild på en Pasha när du seglade. Blev den förpassad till avbytarbänken eller till och med avyttrad? YM i 35mm lär väl sitta aningen bekvämare på handleden som beater kan jag tro.
Carree i guld klarar jag inte repa om opolerad även om den är repad från början.Inte lika bra som Santos
Logiskt. Tror nog att jag skulle uppleva 38mm Pashan som för otymplig och klumpig som beater. Den mindre varianten har klart sämre tavla vilket är lite synd, för jag vill gilla modellen.Lite OT, men började mycket riktigt med Pasha 38 mm. Den vann över vit Chanel j12 38 mm. Guld är ändå trevligt. Hublot MDM 36 mm i guld konkurrerade däremot ut Pashan. Sedan klarade inte Hubloten fighten mot YM. Förutom att länken blir så repad på båt är jag helnöjd.
Pasha 38 är iofs lite rätt då den är så vulgär, men ja, hade varit bättre om lite mindre men med rätt tavla.Logiskt. Tror nog att jag skulle uppleva 38mm Pashan som för otymplig och klumpig som beater. Den mindre varianten har klart sämre tavla vilket är lite synd, för jag vill gilla modellen.
Du kan väl lika gärna köpa den "vanliga" tanken, dom är ju nästan identiska.Hej. Är nu nära att köpa mig en Tank Solarbeat. Frågade på Jarl Sandin i Gbg igår och de hävdade att de tillverkas fortfarande men inte i stora upplagor. Har ni tips på någon AD man bör kontakta för bra hjälp? Jag har svårt att tro att de har den i lager. Kanske någon här som haft positiva upplevelser? Tänkte även jämföra lite priser. Kanske onödigt?
Nu med viklås
Vilken storlek är denna?
Prövade den i somras men blev inget köp pga den knappt uppfattades grön! Vet att andra fått mycket bättre bilder men var där länge och knappt att man såg färgen irlHar någon här lyckats få tag på en Santos med grön urtavla? Ifall så lägg upp lite foton!
Exakt mitt tycke den verkar knappt vara grön. Får gå in och kika närmare.Prövade den i somras men blev inget köp pga den knappt uppfattades grön! Vet att andra fått mycket bättre bilder men var där länge och knappt att man såg färgen irl
Köp av gråhandlare om du tvunget vill ha Solarbeat, själv gav jag upp efter provat AD och deras online med notiser i månader. Kom så långt att jag klickade hem den och betalade men sen levererade de aldrig och sa bara lite arrogant att det var ett misstag att jag kunnat lägga ordern överhuvudtaget och gjorde inget för att försöka städa upp sitt klavertramp.Hej. Är nu nära att köpa mig en Tank Solarbeat. Frågade på Jarl Sandin i Gbg igår och de hävdade att de tillverkas fortfarande men inte i stora upplagor. Har ni tips på någon AD man bör kontakta för bra hjälp? Jag har svårt att tro att de har den i lager. Kanske någon här som haft positiva upplevelser? Tänkte även jämföra lite priser. Kanske onödigt?
Inte heller helt såld på gröntavlade, tycker nog att den blåtavlade är snäppet vassare som jag provade hos AD för ett tag sedan.Prövade den i somras men blev inget köp pga den knappt uppfattades grön! Vet att andra fått mycket bättre bilder men var där länge och knappt att man såg färgen irl
Sålde min helstål 2960 med “slate” tavlan för 85k för några veckor sedan. 55-60k med vanliga tavlan kanske?Gått och blivit väldigt sugen på en klassisk santos carree, troligtvis i stål, eventuellt two tone. Nån som har koll på rimlig prisnivå nuförtiden? Hört och sett olika.
Håller helt med gällande aligatorband men nog det enda jag ser positivt mot den vita tavlan! Hade den varit grön på riktigt så skulle jag köpt direktInte heller helt såld på gröntavlade, tycker nog att den blåtavlade är snäppet vassare som jag provade hos AD för ett tag sedan.
Blå/grön har ju dock ett par fördelar framför den ursprungliga vita:
Applicerade index som känns lyxigare än de printade på vita urtavlan
Lume i tim-/minutvisare som känns vettigare i en sportmodell
Alligatorband istället för det lite tråkiga kalvbandet som följer med den vittavlade.
Med det sagt tycker jag att modellen med den vita urtavlan ändå är bäst
Kostar snart som en Royal OakSålde min helstål 2960 med “slate” tavlan för 85k för några veckor sedan. 55-60k med vanliga tavlan kanske?
Ja det är galet vad vintage Cartier har dragit iväg i pris. Märker att det blir svårare att hitta fynd också.Kostar snart som en Royal Oak
Inte många som är i bra skick och vet inte exakt hur det är med antal producerade, men kan tänka mig att det är betydligt färre än tex Omega, Rolex etc.Ja det är galet vad vintage Cartier har dragit iväg i pris. Märker att det blir svårare att hitta fynd också.
Min uppfattning tills nyligen var att ”slate” var den billigaste tavlan. Går snabbt ibland.Ja det är galet vad vintage Cartier har dragit iväg i pris. Märker att det blir svårare att hitta fynd också.
Ja, exempelvis en Carrée 2960 i solitt 18k vs en DayDate 18038, när vi pratar opolerat skick. Där är åtminstone min bild att den sistnämnda framstår som en dussinklocka i jämförelse. Ett annat exempel, gamla LC/Normale från 60-talet växer ju knappast på träd heller.Inte många som är i bra skick och vet inte exakt hur det är med antal producerade, men kan tänka mig att det är betydligt färre än tex Omega, Rolex etc.
Ja det är lite lustigt. Kan väl egentligen inte påstå att jag tycker de färgade är speciellt mycket bättre. Framtiden får väl utvisa huruvida den mindre populära, och i mitt tycke brutalt fula Godron-länken plötsligt börjar betinga premium.Min uppfattning tills nyligen var att ”slate” var den billigaste tavlan. Går snabbt ibland.
Även lumen i visarna som jag tycker att det bör vara på en sportklocka (även om Santos är mer dressad sport) är en klar fördel med de nya modellernaHåller helt med gällande aligatorband men nog det enda jag ser positivt mot den vita tavlan! Hade den varit grön på riktigt så skulle jag köpt direkt
1720?
Idag fick han va med
Cool! Någon gång ska jag ha en Americaine, måste hitta rätt storlek bara