• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Kunde inte motstå den här udda rackaren

IMG_2414.jpeg

Har köpt en must de Cartier från 80-talet och är på jakt efter ett passande spänne. Någon som kan mer om dessa? Är ebay pålitligt när det kommer till spännen? Hittade några på ebay men vet inte vilken som verkar bäst. Kanske någon har någon erfarenhet av någon av handlarna? Bilderna är ju också riktigt dåliga. Alla tips mottages med stor glädje. 🙂

Länkar till ebay:

Senast ändrad:
Har köpt en must de Cartier från 80-talet och är på jakt efter ett passande spänne. Någon som kan mer om dessa? Är ebay pålitligt när det kommer till spännen? Hittade några på ebay men vet inte vilken som verkar bäst. Kanske någon har någon erfarenhet av någon av handlarna? Bilderna är ju också riktigt dåliga. Alla tips mottages med stor glädje. 🙂

Länkar till ebay:

Hade kollat med Cartierbutiken eller AD då jag själv inte kan avgöra äktheten.

Länkar till ebay:

Jag har ingen erfarenhet av varken eBay eller säljaren. Däremot ser de ut som det spänne jag köpt på Kaplans. Inga stämplar eller så. Priset ligger kring där jag köpte mitt för. Kanske inte den störstan hjälpen, men ser ok ut och priset verkar stämma.

Hade kollat med Cartierbutiken eller AD då jag själv inte kan avgöra äktheten.

Jag har ingen erfarenhet av varken eBay eller säljaren. Däremot ser de ut som det spänne jag köpt på Kaplans. Inga stämplar eller så. Priset ligger kring där jag köpte mitt för. Kanske inte den störstan hjälpen, men ser ok ut och priset verkar stämma.
Tack för input. Kontaktade Cartierbutiken i Stockholm. Ett nytt kostar runt 1100,- så jag kommer gå dit istället. Känns värt ett par hundralappar extra för att garanterat veta äktheten.

Fick erbjudande hos en AD om en Cartier Santos Medium där han sa att han kan göra något med priset. Vad skulle ni säga man kan få ned från 89.000kr?
Vad var listpriset för Santos Medium för något år sen

Fick erbjudande hos en AD om en Cartier Santos Medium där han sa att han kan göra något med priset. Vad skulle ni säga man kan få ned från 89.000kr?
Vad var listpriset för Santos Medium för något år sen
När jag köpte min förra våren listade den 70k, höjdes sedan till 76 ganska kort därpå följt av två höjningar till.

Priserna höjs i samband med efterfrågan.
Alla dessa lyxvarumärke är långt ifrån att gå i konkurs.

Rolex håller på att bygga nya produktionställe i Schweiz… LV och Hermès gör likadant i Frankrike… eftersom efterfrågan växer!

Och jag sparar till nästa köp…

Nu i lite bättre ljus. Har haft en vedome i stål tidigare, inte alls samma känsla som i two tone. Det är något med cartier och two tone :) Nu är det bara att hoppas att ett batteribyte kan få liv i den.
20231025_100450.jpg
Tvåton och vit tavla är oftast bra faktiskt. Att Cartier gör det typ bäst hjälper ju till.

Hämtat upp min nya klocka idag. Har länge velat ha en årsklocka och så dök denna upp. Uthämtad på guldfynd i Malmö 1986. Kul att både klockan och tillbehören var i så fint skick. Någon som vet om det ingår mer saker i ett fullset? Borde väl varit någon form av manual till?

OBS! Bandet som klämts in av tidigare ägare är bortplockat och ett nytt band är beställt. 😅

Nedan kommer en liten bildkavalkad.

20231025_102043.jpg
20231025_102050.jpg
20231025_102200.jpg
20231025_102206.jpg
20231025_102253.jpg
20231025_102355.jpg
20231025_102411.jpg
20231025_102648.jpg
20231025_103457.jpg
20231025_112801.jpg
20231025_113317.jpg

Någon som vet det officiella "lug width" på must de cartier herrstorlek 23,5 mm (manuell)? Har läst tre olika mått beroende på vilken sida jag kkllat på (17, 17,5 och 18 mm).

I väntan på nytt band (beställde fel längd så det kommer dra ut på tiden) så får man vara kreativ med saxen. 😅

OBS! Bandet var lite trasigt och på väg att slängas därav den icke noggranna hanteringen.

Kanske får bli ett mockaband så småningom?

20231027_120355.jpg

Tillbaka
Topp