• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

I väntan på nytt band (beställde fel längd så det kommer dra ut på tiden) så får man vara kreativ med saxen. 😅

OBS! Bandet var lite trasigt och på väg att slängas därav den icke noggranna hanteringen.

Kanske får bli ett mockaband så småningom?

20231027_120355.jpg
:facepalm:

Då kanske sanningen ligger närmare 17,5. Men jag har provat 17 mm satt bra men kanske fanns en liten glipa medan det band som var 18 mm var i tvingat och hade tydliga märken efter boetten.

Skämskudde! Skulle byta batteri på en Tank och skruvjäveln som håller blecket som sitter över batteriet sprätte iväg och går inte att hitta. Är det nån som har koll på dimensioner och var jag skulle kunna fixa en ny skruv?
IMG_7885.jpeg

Senast ändrad:
Börjar bli lite sugen på en Must Burgundy men är lite osäker på hur svårburen den är egentligen dvs matchat till klädsel m.m någon som har en eller har någon uppfattning.

Blir den lite ”mycket” att ha som vardagsklocka?

Börjar bli lite sugen på en Must Burgundy men är lite osäker på hur svårburen den är egentligen dvs matchat till klädsel m.m någon som har en eller har någon uppfattning.

Om du vill tona ner den lite funkar den bra på svart, grå eller beige skinn. T ex Molequin grain. Kanske inte beige när jag tänker efter.

Senast ändrad:

Vit tavla är typ alltid bättre. Speciellt om du inte har något liknande sedan tidigare.

Skulle svara nej på frågan, ingen av Must färgade tavlor blir ”för mycket”. Det är matta och diskreta till färgen. Men precis som aurum skriver är vitt the one to start with, övriga får ses som bra komplement när samlingen ska byggas upp.

Tjabba! Jag har möjlighet att lägga vantarna på en sprillans Santos Dumont i large från 2023 för 43K. Klockan är använd en enda dag och är fullset.

Har precis köpt en annan klocka så borde verkligen inte, men är det för bra för att skippa?

Bilagor

• IMG_3099.jpeg
    IMG_3099.jpeg
    84.5 KB · Visningar: 6
Nästan 10 k under list. Cartier måste höjt sina priser rätt rejält på senaste tiden?

Screenshot_20231103_083600_Chrome.jpg

Precis. Ja de har höjt retail på allt senaste tiden. Tank Solo large på stål låg ju strax över 30 för bara 2-3 år sen, nya Must i samma size ligger på 48 idag. Känns spontant som ett safe bet om man bara tänker på sannolikheten att få tillbaka pengarna.

Precis. Ja de har höjt retail på allt senaste tiden. Tank Solo large på stål låg ju strax över 30 för bara 2-3 år sen, nya Must i samma size ligger på 48 idag. Känns spontant som ett safe bet om man bara tänker på sannolikheten att få tillbaka pengarna.
Köp den inte baserat på sannolikheten att få tillbaka pengarna om du säljer den vidare. Modellen är inte lättsåld. En snabb sökning på ”sälj” här på KS indikerade ca 10k under list för i praktiken helt nya exemplar och detta var under 2022 (bättre ekonomiskt läge för många än nu). Gillar du modellen är det bara att slå till, 10k rabatt efter 1 dygn känns givet.

Köp den inte baserat på sannolikheten att få tillbaka pengarna om du säljer den vidare. Modellen är inte lättsåld. En snabb sökning på ”sälj” här på KS indikerade ca 10k under list för i praktiken helt nya exemplar och detta var under 2022 (bättre ekonomiskt läge för många än nu). Gillar du modellen är det bara att slå till, 10k rabatt efter 1 dygn känns givet.
Snyggt, tack för input. Kommer passa på denna för nu. Gillar modellen men vill nog ha möjligheten att sälja snabbt för annat.

Vänta nu, har Cartier höjt än en gång? Sist jag kollade kostade Tank Must (kvarts/solar) ca 38k. Nu går den för 43,3k.

Sen jag köpte min Solar för två år sen har de höjt priset med över 50%!

Tillbaka
Topp