Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kanske lite acquired taste men jag har svårt att släppa den här casual variantenFortsatt mycket nöjd. Funderar på ny strap. Någon som har tips?
![]()
Tygband bör ju i grunden kunna passa även en Tank. Tyvärr är de oftast lite för grova bara. Kombinationen ovan var dock inte dålig, intressant.Kanske lite acquired taste men jag har svårt att släppa den här casual varianten
![]()
Fortsatt mycket nöjd. Funderar på ny strap. Någon som har tips?
![]()
Tycker att bandet du har till nu funkar fint.Fortsatt mycket nöjd. Funderar på ny strap. Någon som har tips?
![]()
Bra känsla i bilden, Mollön?Tygband bör ju i grunden kunna passa även en Tank. Tyvärr är de oftast lite för grova bara. Kombinationen ovan var dock inte dålig, intressant.
Gillar ju mitt lite udda vintage cordovan nedan.
![]()
Löjligt lågt utrop iaf. Tror jag för övrigt har Baignoire som näst högst upp på listan över personliga favoriter på damur.Vad gissar vi på att denna landar på?
![]()
Cartier, Klockor - Varunummer 1 994 664
CARTIER, Baignoire, Cal 66, Boett nr. 866044/2205, damur, 22 x 31 mm, 18K guld, quartz, plexiglas, läderband, viklås i 18K guld, ca 1992.www.kaplans.se
Tycker också det är lågt, blir intressant att se vad den går för.Löjligt lågt utrop iaf. Tror jag för övrigt har Baignoire som näst högst upp på listan över personliga favoriter på damur.
Någon variant av Bvlgari Serpenti.L
Tycker också det är lågt, blir intressant att se vad den går för.
Edit: vilken är modell är högst upp?
Bra där!Någon variant av Bvlgari Serpenti.![]()
Bra val! Jag ska vara med men inte med någon CartierGillar idéen om tank som OWG-klocka men den har av förklarliga skäl roterats med dykare och annat mög.
Men nu blir det minsann, hela mars med mini tanken!![]()
OWG mars - några andra i tråden som hakar på?
Känner mig alltid lite sketen när jag ser denna, och inser att jag håller den högre än den ultratunna. Vill gilla fin-Santos Dumonten mer, men tycker visuellt ETA-tjockisen är svårslagen.Liten tjockis.
![]()
Vi känner precis samma där. Märkligt nog är vi inte ensamma heller. Ett av de större mysterierna för mig.Känner mig alltid lite sketen när jag ser denna, och inser att jag håller den högre än den ultratunna. Vill gilla fin-Santos Dumonten mer, men tycker visuellt ETA-tjockisen är svårslagen.
Man slutade väl tillverka solarbeats?Jag har varit intresserad av att köpa en Cartier Tank Must (WSTA0041) men nu har jag börjat ändra min blick mot en Cartier Solarbeat (WSTA0059). Finns det fördelar att välja solarbeat framför en vanlig quartz, eller bara en smaksak?
Ser ut att finnas kvar på hemsidan, men det kanske bara är ett lager som de säljer slut på nuMan slutade väl tillverka solarbeats?
Är väl smaksak. Enda är väl om det på lång sikt skulle bli problem att byta batteri på solarbeat om de tagit den ur produktion för längesen.Jag har varit intresserad av att köpa en Cartier Tank Must (WSTA0041) men nu har jag börjat ändra min blick mot en Cartier Solarbeat (WSTA0059). Finns det fördelar att välja solarbeat framför en vanlig quartz, eller bara en smaksak?
Har du det veganska bandet som ingår i solarbeat eller har du köpt till något nytt? Den ser riktigt fin utTank solarbeat produceras bara i små mängder och är ofta inte tillgänglig på hemsidan… särskild den stora modellen.
Så fort den inte går att köpa tolkar många det som att den är ”out of production”.
I alla fall är jag mycket nöjd med min!
Tack!Har du det veganska bandet som ingår i solarbeat eller har du köpt till något nytt? Den ser riktigt fin ut
Jag har varit intresserad av att köpa en Cartier Tank Must (WSTA0041) men nu har jag börjat ändra min blick mot en Cartier Solarbeat (WSTA0059). Finns det fördelar att välja solarbeat framför en vanlig quartz, eller bara en smaksak?
En positiv aspekt är att Solarbeat har samma innermått på verket som på kvartsmodellen. Man skulle i teorin, om det blir nödvändigt, kunna byta hela verket utan att lägga märke till någon skillnad. Förutom hur fonten på indexen ser ut på nära håll.Är väl smaksak. Enda är väl om det på lång sikt skulle bli problem att byta batteri på solarbeat om de tagit den ur produktion för längesen.
Själva batteriet såg ut att vara ett ”vanligt” laddningsbart batteri i knappcellsformat från Panasonic på nån bild jag såg, så just det borde inte vara ett problem.Är väl smaksak. Enda är väl om det på lång sikt skulle bli problem att byta batteri på solarbeat om de tagit den ur produktion för längesen.
Har själv funderat i samma banor som @Martif och pendlat lite mellan Solarbeat och vanlig. Efter ditt svar så googlade jag fram lite bilder på de två tavlorna, ändå ganska stor skillnad:En positiv aspekt är att Solarbeat har samma innermått på verket som på kvartsmodellen. Man skulle i teorin, om det blir nödvändigt, kunna byta hela verket utan att lägga märke till någon skillnad. Förutom hur fonten på indexen ser ut på nära håll.
Perforeringen på Solarbeat syns inte med blotta ögat, krävs rejäl närbild och starkt ljus för att man överhuvudtaget ska se tendensen. Du kan nog utgå från att tavlorna i princip är lika. Jag märkte dock på min Solarbeat att den laddade sämre med artificiellt ljus jämfört med solljus, inte så praktiskt på vinterhalvåret.Har själv funderat i samma banor som @Martif och pendlat lite mellan Solarbeat och vanlig. Efter ditt svar så googlade jag fram lite bilder på de två tavlorna, ändå ganska stor skillnad:
Solarbeat:
![]()
Vanlig:
![]()
…tror jag lutar mot den vanliga![]()