Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
1740 fick andas lite friskluft idag
Gillar tavlan, haft en från 94Santos Galbee från 1992. Tavlan har fått fin färg tycker jag!
Ruskigt snyggt! Tavlan är krämigt vaniljfärg. Jättefin!Gillar tavlan, haft en från 94
En sådan var min första Cartier. Tror jag gav drygt 4’. Sedan upptäckte jag att det fanns en kantigare äldre variant. Kändes verkligen som en okänd juvel, som RO men kostade inte närmare 20’…Santos Galbee från 1992. Tavlan har fått fin färg tycker jag!
Kul att den känns igen!En sådan var min första Cartier. Tror jag gav drygt 4’. Sedan upptäckte jag att det fanns en kantigare äldre variant. Kändes verkligen som en okänd juvel, som RO men kostade inte närmare 20’…
Jag funderar lite på samma sak, och är nyfiken på svaren. Du har koll på att Solo har en ”plattare” design på inramningen av tavlan?Jag är intresserad av att köpa en Cartier Tank, och väljer mellan Must eller Solo. Finns det för- eller nackdelar med den ena eller andra, eller är det bara en smaksak om utseende? Vad tycker ni?
Ja precis, jag tycker att Must är finare just av den anledningen att den är lite rundare i inramningen. Jag måste nog svänga förbi Cartier-butiken och testa för att se hur de olika modellerna ser ut på min handledJag funderar lite på samma sak, och är nyfiken på svaren. Du har koll på att Solo har en ”plattare” design på inramningen av tavlan?
Solo utgick när Must introduceradesJa precis, jag tycker att Must är finare just av den anledningen att den är lite rundare i inramningen. Jag måste nog svänga förbi Cartier-butiken och testa för att se hur de olika modellerna ser ut på min handled
Aha, då blir det svårt att testa en solo i butik förmodar jagSolo utgick när Must introducerades
Ingen förlust tycker jag. Den klassiska LC boetten är tidlös och perfekt. Solo kändes mest som ett misslyckat försök till en modern tolkning av Normale. Must i stål eller ännu hellre vintage Tank LC i solitt 18k, nu när Cartier kört upp priserna och tar typ 45k (!!!) för nyproducerat batteri i stål.Aha, då blir det svårt att testa en solo i butik förmodar jag
En vintage Tank LC i 18k hade varit magiskt att få tag på. Sjukt finaIngen förlust tycker jag. Den klassiska LC boetten är tidlös och perfekt. Solo kändes mest som ett misslyckat försök till en modern tolkning av Normale. Must i stål eller ännu hellre vintage Tank LC i solitt 18k, nu när Cartier kört upp priserna och tar typ 45k (!!!) för nyproducerat batteri i stål.
Guldguld är absolut att föredra, men jag är ju också en konservativ smått bakåtsträvande ”guldkille” som anser att Tank ska vara i ädelmetall.En vintage Tank LC i 18k hade varit magiskt att få tag på. Sjukt fina
Tycker iofs det var rätt att inte göra en LC i stål, men klart Solon var sämre.Ingen förlust tycker jag. Den klassiska LC boetten är tidlös och perfekt. Solo kändes mest som ett misslyckat försök till en modern tolkning av Normale. Must i stål eller ännu hellre vintage Tank LC i solitt 18k, nu när Cartier kört upp priserna och tar typ 45k (!!!) för nyproducerat batteri i stål.
Helt enig på båda punkter.Tycker iofs det var rätt att inte göra en LC i stål, men klart Solon var sämre.
Väldigt fin! Tack för tips.Guldguld är absolut att föredra, men jag är ju också en konservativ smått bakåtsträvande ”guldkille” som anser att Tank ska vara i ädelmetall.
Här får du en manuell LC, Paris-tavla (ser dock lite skadad ut) och viklås (förhoppningsvis i solitt 18k) för typ 68k innan prut. Tycker det är otroligt mycket mer klocka för pengarna än nya Must i stål för typ 45k. https://chrono24.app/cartier/cartier-tank-louis-cartier--id31241819.htm?SETLANG=sv_SE&SETCURR=SEK
Smaken är som baken. Hade en stål Solo som såldes och köpte sen en guld Solo, mkt nöjd!
Fin klocka! Vad är det för mått på den?
Haha. Va långt från köketFrisk luft? Det är ju en massa stekos!
Svårt att säga då skicket höjer värderingen rätt mycket just för Carrée. Färgade tavlor verkar ju rätt heta (vet dock inte så mycket om din kombo) men kanske 30-50k någonstans ? Baserat på c24. De i bättre skick verkar också ha lite drömpriser där ocksåJag funderar på att sälja min Carree 2961.
Ser på tråden att det finns mer erfarna personer som kanske kan hjälpa mig att tolka marknadsvärdet? Mellan tummen och pekfingret - vad är ett rimligt pris att förvänta sig?
Går som den ska, men har en spricka i spinellen. Certifikat och box finns.
Tacksam för all hjälp jag kan få
Tack för din hjälp. Känner mig oerfaren på att bedöma skicket, men hoppades på 40-50.Svårt att säga då skicket höjer värderingen rätt mycket just för Carrée. Färgade tavlor verkar ju rätt heta (vet dock inte så mycket om din kombo) men kanske 30-50k någonstans ? Baserat på c24. De i bättre skick verkar också ha lite drömpriser där också
Otroligt fin!Helt magisk klocka! Den smälter in så orimligt väl oavsett vad man har på sig.
Den där är jäkligt cool, ligger långt upp på ”vill ha listan”