• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Santos Galbee från 1992. Tavlan har fått fin färg tycker jag! 😊
IMG_7850.jpeg

Senast ändrad:
Jag är intresserad av att köpa en Cartier Tank, och väljer mellan Must eller Solo. Finns det för- eller nackdelar med den ena eller andra, eller är det bara en smaksak om utseende? Vad tycker ni?

Jag är intresserad av att köpa en Cartier Tank, och väljer mellan Must eller Solo. Finns det för- eller nackdelar med den ena eller andra, eller är det bara en smaksak om utseende? Vad tycker ni?
Jag funderar lite på samma sak, och är nyfiken på svaren. Du har koll på att Solo har en ”plattare” design på inramningen av tavlan?

Jag funderar lite på samma sak, och är nyfiken på svaren. Du har koll på att Solo har en ”plattare” design på inramningen av tavlan?
Ja precis, jag tycker att Must är finare just av den anledningen att den är lite rundare i inramningen. Jag måste nog svänga förbi Cartier-butiken och testa för att se hur de olika modellerna ser ut på min handled 😄

Aha, då blir det svårt att testa en solo i butik förmodar jag 😅
Ingen förlust tycker jag. Den klassiska LC boetten är tidlös och perfekt. Solo kändes mest som ett misslyckat försök till en modern tolkning av Normale. Must i stål eller ännu hellre vintage Tank LC i solitt 18k, nu när Cartier kört upp priserna och tar typ 45k (!!!) för nyproducerat batteri i stål.

Ingen förlust tycker jag. Den klassiska LC boetten är tidlös och perfekt. Solo kändes mest som ett misslyckat försök till en modern tolkning av Normale. Must i stål eller ännu hellre vintage Tank LC i solitt 18k, nu när Cartier kört upp priserna och tar typ 45k (!!!) för nyproducerat batteri i stål.
En vintage Tank LC i 18k hade varit magiskt att få tag på. Sjukt fina

En vintage Tank LC i 18k hade varit magiskt att få tag på. Sjukt fina
Guldguld är absolut att föredra, men jag är ju också en konservativ smått bakåtsträvande ”guldkille” som anser att Tank ska vara i ädelmetall.

Här får du en manuell LC, Paris-tavla (ser dock lite skadad ut) och viklås (förhoppningsvis i solitt 18k) för typ 68k innan prut. Tycker det är otroligt mycket mer klocka för pengarna än nya Must i stål för typ 45k. https://chrono24.app/cartier/cartier-tank-louis-cartier--id31241819.htm?SETLANG=sv_SE&SETCURR=SEK

Tycker iofs det var rätt att inte göra en LC i stål, men klart Solon var sämre.

Guldguld är absolut att föredra, men jag är ju också en konservativ smått bakåtsträvande ”guldkille” som anser att Tank ska vara i ädelmetall.

Här får du en manuell LC, Paris-tavla (ser dock lite skadad ut) och viklås (förhoppningsvis i solitt 18k) för typ 68k innan prut. Tycker det är otroligt mycket mer klocka för pengarna än nya Must i stål för typ 45k. https://chrono24.app/cartier/cartier-tank-louis-cartier--id31241819.htm?SETLANG=sv_SE&SETCURR=SEK
Väldigt fin! Tack för tips.

Jag funderar på att sälja min Carree 2961.

Ser på tråden att det finns mer erfarna personer som kanske kan hjälpa mig att tolka marknadsvärdet? Mellan tummen och pekfingret - vad är ett rimligt pris att förvänta sig?

Går som den ska, men har en spricka i spinellen. Certifikat och box finns.

Tacksam för all hjälp jag kan få 🙏
IMG_7197.png

Bilagor

• IMG_7192.jpeg
    IMG_7192.jpeg
    437 KB · Visningar: 7
  • IMG_7193.jpeg
    IMG_7193.jpeg
    456.4 KB · Visningar: 8
Jag funderar på att sälja min Carree 2961.

Ser på tråden att det finns mer erfarna personer som kanske kan hjälpa mig att tolka marknadsvärdet? Mellan tummen och pekfingret - vad är ett rimligt pris att förvänta sig?

Går som den ska, men har en spricka i spinellen. Certifikat och box finns.

Tacksam för all hjälp jag kan få 🙏
IMG_7197.png
Svårt att säga då skicket höjer värderingen rätt mycket just för Carrée. Färgade tavlor verkar ju rätt heta (vet dock inte så mycket om din kombo) men kanske 30-50k någonstans ? Baserat på c24. De i bättre skick verkar också ha lite drömpriser där också

Svårt att säga då skicket höjer värderingen rätt mycket just för Carrée. Färgade tavlor verkar ju rätt heta (vet dock inte så mycket om din kombo) men kanske 30-50k någonstans ? Baserat på c24. De i bättre skick verkar också ha lite drömpriser där också
Tack för din hjälp. Känner mig oerfaren på att bedöma skicket, men hoppades på 40-50.

Tillbaka
Topp