• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

G.Clooney

Cartier
Tjena här i tråden!
Har köpt en WSTA0051:a (Tank Must small) till tanten för något år sedan och nu behöver jag lite rådgivning från expertpanelen eftersom hon vill ha lite omväxling från länken. Undrar om någon vet en bra sida där man kan hitta "aftermarket"-läderband, komplett med quickswitch och spänne?
Tackar ödmjukast för svar på förhand.

Edit: Beställde från Helvetus.com
 
Senast ändrad:

-JL-

Rolex
2-Faktor
IMG_3895.jpeg
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Märkligt att ingen har nypt den här. Förefaller orörd.

E5D15E80-2779-4B88-B8AE-C15BBAA3C895.jpeg
76AAF0BE-300C-46E2-A142-14B953D242BB.jpeg


 

das_heuer

Cartier
2-Faktor
Märkligt att ingen har nypt den här. Förefaller orörd.

E5D15E80-2779-4B88-B8AE-C15BBAA3C895.jpeg
76AAF0BE-300C-46E2-A142-14B953D242BB.jpeg


Bra skick men det är nog tavlan med upphöjda index som gör den aningen mer svårsåld.
 

Tybring

Omega
2-Faktor
Hallå!
Jag överväger att köpa en Must de Cartier från 1990 i silver.
Någon som har eller har haft en sådan?
Hur är kvaliten på dem, oxiderar silvret, är det väldigt känsligt mot report jämfört med nya tank must i stål?

Tack på förhand!
 

W78

Breitling
Hur gör man för att veta ungefär vilken storlek man ska ha på de fyrkantiga modellerna? Jag brukar föredrar runt 36-37 mm för runda klockor (men kan ha ner till 34 och upp till drygt 40 utan problem).
 

ThomasP

Panerai
2-Faktor
Vilken modell är detta? Snygg läderrem!
Det stämmer det @Herr Potatis skrev, det är en Tank Must large WSTA0041. Jag har 16-16,5cm handled om det skulle hjälpa dig att uppskatta storleken. Läderbandet är Delugs Brown Waxy Slim Strap. Det svarta läderbandet som kom med klockan blev lite för formellt för min smak. En fantastisk trevlig klocka som passar till allt, utom att bada med. :)
 
Senast ändrad:

W78

Breitling
Det stämmer det @Herr Potatis skrev, det är en Tank Must large WSTA0041. Jag har 16-16,5cm handled om det skulle hjälpa dig att uppskatta storleken. Läderbandet är Delugs Brown Waxy Slim Strap. Det svarta läderbandet som kom med klockan blev lite för formellt för min smak. En fantastisk trevlig klocka som passar till allt, utom att bada med. :)
Vad är skillnaden på Tank Must och en vanlig Tank?
 

Atlantis

Panerai
2-Faktor
Fick ryktas om att det är en sån kampanj nu där man får gratis service av alla Santosmodeller hos Cartier, vilket kanske kan vara intressant för någon här att gräva lite djupare i kslike Jag hoppade på en sån för typ 1.5 år sen och gick finfint.
 

Thunell

Panerai
2-Faktor
Fick ryktas om att det är en sån kampanj nu där man får gratis service av alla Santosmodeller hos Cartier, vilket kanske kan vara intressant för någon här att gräva lite djupare i kslike Jag hoppade på en sån för typ 1.5 år sen och gick finfint.

Fan va fint. Behöver ju serva min. Hur får man det bekräftat tro? Ringa Cartier stockholm?
 
Topp