Tråkigt ytskick men bör gå att återställa till nära nyskickVad tycker du om kvalitén på den?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tråkigt ytskick men bör gå att återställa till nära nyskickVad tycker du om kvalitén på den?
Såg ju inte så dum ut alls...damur pff helt klart en ref jag ska fortsatt kolla in!Hade hellre kört på stål eller Solon med stålbaksida. Alternativt något liknande från annan tillverkare. Tycker inte de guldbelagda är prisvärda. Denna finns tex:
Visa auktionsvara :: Pantbanken Sverige
www.pantbanken.se
intressant, men var gör man det inte hos Cartier i Stockholm, eller ?Tråkigt ytskick men bör gå att återställa till nära nyskick
Har tyvärr inget bra svar på den frågan. Gör iofs inget om den kantigare boetten blir lite rundare. Tror nog Cartier löser det ok, men har typ ingen koll på hur de poleras idag.intressant, men var gör man det inte hos Cartier i Stockholm, eller ?
Bra skick men det är nog tavlan med upphöjda index som gör den aningen mer svårsåld.Märkligt att ingen har nypt den här. Förefaller orörd.
Avslutad - Krämvit Cartier Santos Galbee / PB
Hej, jag säljer en Cartier Santos Galbee uttagen 1992. Klockan kommer med låda, papper och cert så allt är komplett. Jag lämnade in klockan i höstas för byte av batteri annars är det okänd service historik. Klockan går som den ska och växlar datum korrekt, den kommer med alla länkbitar...klocksnack.se
Vilken modell är detta? Snygg läderrem!Det blev Tanken som fick följa med till kontoret idag.
Gissar på Tank Must Large.Vilken modell är detta? Snygg läderrem!
Rita en mall och klipp.Hur gör man för att veta ungefär vilken storlek man ska ha på de fyrkantiga modellerna? Jag brukar föredrar runt 36-37 mm för runda klockor (men kan ha ner till 34 och upp till drygt 40 utan problem).
Haha, okej...trodde det kanske fanns någon smart tumregel jag inte kände tillRita en mall och klipp.
Inte mer än att du kan bortse från måtten och benämningar som dam, herr, unisex osv. Det är enklare att gå ner i storlek med rektangulär boett.Haha, okej...trodde det kanske fanns någon smart tumregel jag inte kände till
Det finns ingen sådan. Kolla upp måtten, rita av och klipp ut.Haha, okej...trodde det kanske fanns någon smart tumregel jag inte kände till
Jag tänker mig 23X30 mm, men det varierar nog beroende på vem man frågarNågon som vet vad den "klassiska" herrstorleken är för en tank?
Ok! Och en modern Tank solo är 27 x 35 så samma utveckling där som med runda klockor att de blivit större.Jag tänker mig 23X30 mm, men det varierar nog beroende på vem man frågar
Det var bättre förr.Ok! Och en modern Tank solo är 27 x 35 så samma utveckling där som med runda klockor att de blivit större.
Ja jag brukar föredra lite mer klassiska storlekar, så jag är rädd att jag hade tyckt en ny Tank Solo är för stor. Då gäller det att jaga lite äldre modeller kanske...Det var bättre förr.
Tank Solo small har en ganska trevlig storlek. Lite större än Tank LC.Ja jag brukar föredra lite mer klassiska storlekar, så jag är rädd att jag hade tyckt en ny Tank Solo är för stor. Då gäller det att jaga lite äldre modeller kanske...
Och då får man leta på "damklocka" på många webbsajter antar jag...Tank Solo small har en ganska trevlig storlek. Lite större än Tank LC.
Köp solo eller must small. Problem solved.Ja jag brukar föredra lite mer klassiska storlekar, så jag är rädd att jag hade tyckt en ny Tank Solo är för stor. Då gäller det att jaga lite äldre modeller kanske...
Ja jag får kolla runt lite. Är grymt lost när det gäller Cartier och de olika modellerna och storlekarna...som en helt ny värld.Köp solo eller must small. Problem solved.
Det stämmer det @Herr Potatis skrev, det är en Tank Must large WSTA0041. Jag har 16-16,5cm handled om det skulle hjälpa dig att uppskatta storleken. Läderbandet är Delugs Brown Waxy Slim Strap. Det svarta läderbandet som kom med klockan blev lite för formellt för min smak. En fantastisk trevlig klocka som passar till allt, utom att bada med.Vilken modell är detta? Snygg läderrem!
Vad är skillnaden på Tank Must och en vanlig Tank?Det stämmer det @Herr Potatis skrev, det är en Tank Must large WSTA0041. Jag har 16-16,5cm handled om det skulle hjälpa dig att uppskatta storleken. Läderbandet är Delugs Brown Waxy Slim Strap. Det svarta läderbandet som kom med klockan blev lite för formellt för min smak. En fantastisk trevlig klocka som passar till allt, utom att bada med.
Som jag förstår är Tank Must instegsnivån i stål medan Tank finns i guld och andra ädlare metaller. Här får de med djupare kunskaper fylla i och rätta mig.Vad är skillnaden på Tank Must och en vanlig Tank?
Fick ryktas om att det är en sån kampanj nu där man får gratis service av alla Santosmodeller hos Cartier, vilket kanske kan vara intressant för någon här att gräva lite djupare i Jag hoppade på en sån för typ 1.5 år sen och gick finfint.