• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Lägg därtill att det tog nästan 6 månader av tjat från mitt håll för att få dem att ens vilja lägga beställningen. Hade det varit två stycken Cartier crash i platinum så hade bemötandet såklart varit ett annat. Men det är vad det är.
Jag kan inte annat göra än att beklaga, det låter en riktig skitsits de har satt dig i. Jag håller de tummar jag har för att det ändå rasslar till och löser sig inom en mer rimlig tid och noterar för egen del vad man kan förvänta sig om man skulle råka hamna i strul med just denna part 😕
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Jag kan inte annat göra än att beklaga, det låter en riktig skitsits de har satt dig i. Jag håller de tummar jag har för att det ändå rasslar till och löser sig inom en mer rimlig tid och noterar för egen del vad man kan förvänta sig om man skulle råka hamna i strul med just denna part 😕
Jag hade ifs kunnat nöja mig med att få baklock med nya serienummer (som inte matchar cert) alt nya cert (som inte litar mot inköpsdatum enligt kvitto) men köpte klockorna som gåvor (till min nyfödda son och flickvän) och vill att klockorna ska vara så lika såsom de var innan de inlämnades.

Men vi ska inte låta min bitterhet ta för stort utrymme i tråden.
 

Klocknovis

Panerai
2-Faktor
Jag hade ifs kunnat nöja mig med att få baklock med nya serienummer (som inte matchar cert) alt nya cert (som inte litar mot inköpsdatum enligt kvitto) men köpte klockorna som gåvor (till min nyfödda son och flickvän) och vill att klockorna ska vara så lika såsom de var innan de inlämnades.

Men vi ska inte låta min bitterhet ta för stort utrymme i tråden.
Så himla fint och så väldigt ledsamt att höra utifrån tanken med klockorna och var ni står just nu, jag hoppas av hela mitt hjärta att det löser sig och att klockorna kommer fram snabbt och i ”rätt” skick.

Fridens
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Så himla fint och så väldigt ledsamt att höra utifrån tanken med klockorna och var ni står just nu, jag hoppas av hela mitt hjärta att det löser sig och att klockorna kommer fram snabbt och i ”rätt” skick.

Fridens
Tack. Känns osannolikt att Cartier skulle gravera klockorna fel en ytterligare gång så om jag bara låter tiden gå så kommer det nog bli bra i slutändan.
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Postar min 1300 från tidigare idag för att inte tråden bara ska handla om tråkigheter. Är väldigt nöjd med denna, känns som att pantern börjar få lite mer av den uppskattning som den förtjänar.
IMG_9691.jpeg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Postar min 1300 från tidigare idag för att inte tråden bara ska handla om tråkigheter. Är väldigt nöjd med denna, känns som att pantern börjar få lite mer av den uppskattning som den förtjänar.
IMG_9691.jpeg
Som herrur har den varit väldigt oälskad. Det är borstningen som lyfter dem som herrur. Helblanka är inget för mig. Är därför lite sugen på en i guld och borsta den. Tror dock att mycket av charmen för mig ligger i kalla stålfärgen mot den lite gräddvita matta klassiska Cartiertavlan.
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Som herrur har den varit väldigt oälskad. Det är borstningen som lyfter dem som herrur. Helblanka är inget för mig. Är därför lite sugen på en i guld och borsta den. Tror dock att mycket av charmen för mig ligger i kalla stålfärgen mot den lite gräddvita matta klassiska Cartiertavlan.
Håller med. Blankt lockar inte alls men är svag för borstat stål så vore kul ifall du skulle göra slag i saken.
 

Endusima

Panerai
2-Faktor
Det låter ju helt befängt.. ett och ett halvt år för att rätta till ett fel som man själv begått, och på ett jäkla armbandsur?! Hade det rört sig om en byggentreprenad hade jag gått med på att det funnits en rimlighet i det men för att byta ett jävla baklock? Det är ju bara trams.

Vet inte varför jag känner mig så provocerad av det här när det inte är jag som är drabbad - men icke desto mindre
Inte helt överraskad. När jag lämnade in min solarbeat pga. missfärgad tavla skulle det ta 6-8 månader (!) för ett garantiärende liksom. Fick tillbaka den efter "bara" 4 månader...
 

martaSM30

Audemars
2-Faktor
Som herrur har den varit väldigt oälskad. Det är borstningen som lyfter dem som herrur. Helblanka är inget för mig. Är därför lite sugen på en i guld och borsta den. Tror dock att mycket av charmen för mig ligger i kalla stålfärgen mot den lite gräddvita matta klassiska Cartiertavlan.
Do it! Har funderat på hur den skulle vara borstad i guld, tror det kan bli trevligt.
 

Thunell

Panerai
2-Faktor
Trött man blir. Hämtade ut min Santos från services. Var väldigt tydlig med att den inte skulle poleras och det antecknades från butikens håll.

Klockan har inte en repa kvar och ser ut som ny. Är inte kunnig på detta men någonting har dom gjort med putsduk eller liknande.

Tycker det är svårt att bedöma skick på Cartier. Kan någon som är kunnig i tråden ge input om butiken har förstört formerna eller skruvskallar? @Aurum, du har ju ett hököga!

DSC08794.jpg

DSC08792.jpg

DSC08788.jpg

DSC08782.jpg
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Trött man blir. Hämtade ut min Santos från services. Var väldigt tydlig med att den inte skulle poleras och det antecknades från butikens håll.

Klockan har inte en repa kvar och ser ut som ny. Är inte kunnig på detta men någonting har dom gjort med putsduk eller liknande.

Tycker det är svårt att bedöma skick på Cartier. Kan någon som är kunnig i tråden ge input om butiken har förstört formerna eller skruvskallar? @Aurum, du har ju ett hököga!

DSC08794.jpg

DSC08792.jpg

DSC08788.jpg

DSC08782.jpg
Har du möjlighet att lägga upp bild på hur den såg ut före inlämningen?
 
Topp