• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Americane
IMG_7687.jpeg

Som någon skrev tidigare är ju det här en av dom bästa och trevligaste trådarna på KS. Otroligt mycket fina klockor och inspiration här, tack! Har "lovat" mig själv att 2025 så måste det bli en Cartier i samlingen. Hade tänkt Tank men nu dyker ju Santos upp som ett alternativ efter alla fina bilder. Fråga, hur bärs en Santos 2960 / 61 jämfört med t.ex. en Datejust? Om man tänker en vintage LC så är manuell att föredra väl? Tusen tack på förhand.
50% av denna tråd handlar om hur en vintage Santos sitter på handleden jmf med Datejust så bara att bläddra 😉

Som någon skrev tidigare är ju det här en av dom bästa och trevligaste trådarna på KS. Otroligt mycket fina klockor och inspiration här, tack! Har "lovat" mig själv att 2025 så måste det bli en Cartier i samlingen. Hade tänkt Tank men nu dyker ju Santos upp som ett alternativ efter alla fina bilder. Fråga, hur bärs en Santos 2960 / 61 jämfört med t.ex. en Datejust? Om man tänker en vintage LC så är manuell att föredra väl? Tusen tack på förhand.

Upplevde att 2960 var lite nättare än min väns dj 1610 i somras. Jag har ganska "platta" handleder, vet inte om det spelar in?

Ingen bild som visar jämförelsen tyvärr.

IMG_8031 (kopia).jpg

_9061916.JPG

_2251131.JPG

50% av denna tråd handlar om hur en vintage Santos sitter på handleden jmf med Datejust så bara att bläddra 😉

1734979346228.png

Sida vid sida från tidigare post

//B

Tillbaka
Topp