• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Denna används inte så ofta men när den väl gör det slås jag över hur mycket jag gillar den. Uppskattar att det är quartz också så jag slipper ställa den.
IMG_3008.jpeg

Jag går och funderar på vilken Santos som skulle passa mig bäst. Den här såg riktigt bra ut.
Vad är det för modell och storlek?
Just min är som sägs ovan en Cartier Santos Carrée referens 2960. Min är lite speciell då alla delar precis bytts ut av Cartier, så det är en lite annan finish på de äldre. Grövre borstning på alla borstade detaljer än på min som har en lite mjukare eller vad man ska säga.

Just min är som sägs ovan en Cartier Santos Carrée referens 2960. Min är lite speciell då alla delar precis bytts ut av Cartier, så det är en lite annan finish på de äldre. Grövre borstning på alla borstade detaljer än på min som har en lite mjukare eller vad man ska säga.
Hur grov handled har du? Den ser ju ut att sitta bra på dig.

Någon som äger en tank must i storlek small som skulle kunna knäppa lite bilder?

Jag har en relativt smal handled på 17 cm och lutar lite åt att small ska passa bättre.

Någon som äger en tank must i storlek small som skulle kunna knäppa lite bilder?

Jag har en relativt smal handled på 17 cm och lutar lite åt att small ska passa bättre.
Debutinlägget i tråden. Cartier tank must solarbeat - small. Supernöjd 😊!

EA1A17E2-6CB9-4F58-8DD6-736314A240B4.jpeg

MTO ödla från Molequin på Tank Solo Small

E46BEFC7-EFC5-4F67-90A6-D8C6A57427B8.jpeg

Efter år av velande över köpa eller inte, vintage eller inte, vintage must och dess olika tavlor (och skick), solo eller nya must eller kanske en basculante? Så blev det äntligen tillslut denna, en Tank Must small.
20230812_120530.jpg

Min första cartier. Riktigt nöjd 😁 Tank must small.
F85A0299-2A1E-4272-B338-9A0D6D74659D.jpeg
3E8CDF76-CE3C-4DE0-87E6-A16775F7C974.jpeg

Inget särskilt -”Vad-i-helvete” moment här förutom själva ”klockan” Vilken ohygglig skapelse 😳
IMG_7961.png

Verkar som dessa haft grymt undermålig kvalitet i flera år dock. Trist för de är riktigt snygga

Som någon skrev tidigare är ju det här en av dom bästa och trevligaste trådarna på KS. Otroligt mycket fina klockor och inspiration här, tack! Har "lovat" mig själv att 2025 så måste det bli en Cartier i samlingen. Hade tänkt Tank men nu dyker ju Santos upp som ett alternativ efter alla fina bilder. Fråga, hur bärs en Santos 2960 / 61 jämfört med t.ex. en Datejust? Om man tänker en vintage LC så är manuell att föredra väl? Tusen tack på förhand.

Tillbaka
Topp