Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skulle varit magiskt till ringen
Dagens Cartier . Drömmer mig bort att den är i guld och heter Tank Louis för en sekund .
Jättefint!såg att min solarbeat hade stannat nu i decembermörkret så fick lysa upp den och börja använda den lite mer
Hur upplever du slitage på boetten?
Den där är verkligen otrolig. Och ja, förmdodligen tjockare men å andra sidan brukar "renare" tavlor kännas större så det kan också påverka. Jag måste nog få till att testa helt enkelt.
Har du någon LC kvar så du skulle kunna knäppa en bild sida vid sida?
Råkar köra exakt kombo, band, klocka och ring. Bra skit! Mycket kräm och annat som fastnar i låssymbolerna
Dagens Cartier . Drömmer mig bort att den är i guld och heter Tank Louis för en sekund .
Har inte märkt något slitageHur upplever du slitage på boetten?
Fantastisk!Riktigt nöjd med denna.
Jag går och funderar på vilken Santos som skulle passa mig bäst. Den här såg riktigt bra ut.Nu så! Blev bra tycker jag
Bra val! Bästa modellen. Från 80-talet.Jag går och funderar på vilken Santos som skulle passa mig bäst. Den här såg riktigt bra ut.
Vad är det för modell och storlek?
Just min är som sägs ovan en Cartier Santos Carrée referens 2960. Min är lite speciell då alla delar precis bytts ut av Cartier, så det är en lite annan finish på de äldre. Grövre borstning på alla borstade detaljer än på min som har en lite mjukare eller vad man ska säga.Jag går och funderar på vilken Santos som skulle passa mig bäst. Den här såg riktigt bra ut.
Vad är det för modell och storlek?
Hur grov handled har du? Den ser ju ut att sitta bra på dig.Just min är som sägs ovan en Cartier Santos Carrée referens 2960. Min är lite speciell då alla delar precis bytts ut av Cartier, så det är en lite annan finish på de äldre. Grövre borstning på alla borstade detaljer än på min som har en lite mjukare eller vad man ska säga.
17,5cm senaste jag kollade! Ja jag tycker den sitter perfekt, går jag från 40mm explorer så känns den lite liten en kort stund och vice versa.Hur grov handled har du? Den ser ju ut att sitta bra på dig.
Nu kom Pashasuget igen. Används den något?Kul när alla är hemma för att fira julen.
/B
Ja, med jämna mellanrum. Väldigt mycket en sommarklocka i min värld dock.Nu kom Pashasuget igen. Används den något?
Jamen visst känns väl Pasha underskattad?Nu kom Pashasuget igen. Används den något?
Någon som äger en tank must i storlek small som skulle kunna knäppa lite bilder?
Jag har en relativt smal handled på 17 cm och lutar lite åt att small ska passa bättre.
Debutinlägget i tråden. Cartier tank must solarbeat - small. Supernöjd !
Tank Solo Small.
MTO ödla från Molequin på Tank Solo Small
Efter år av velande över köpa eller inte, vintage eller inte, vintage must och dess olika tavlor (och skick), solo eller nya must eller kanske en basculante? Så blev det äntligen tillslut denna, en Tank Must small.
Min första cartier. Riktigt nöjd Tank must small.
Inget särskilt -”Vad-i-helvete” moment här förutom själva ”klockan” Vilken ohygglig skapelse
Verkar som dessa haft grymt undermålig kvalitet i flera år dock. Trist för de är riktigt snygga
Kass bild på tjejens small på min handled (16,5 cm).Någon som äger en tank must i storlek small som skulle kunna knäppa lite bilder?
Jag har en relativt smal handled på 17 cm och lutar lite åt att small ska passa bättre.
Otroligt fin samling!Kul när alla är hemma för att fira julen.
/B
Verkligen irriterande snygg på den där länken..