• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

1000043087.jpg

Var förbi en Cartier butik där nya minin fanns inne, såklart kul att prova:
IMG_3995.jpeg

😻
IMG_3998.jpeg

Kändes lite knubbig, 6.5mm tjock.
När jag kom hem uppmätte jag min gamla 80-talare till 4,5mm tjock.
Min gamla är även 1mm smalare.
IMG_4060.jpeg

Samma nivå av vattenresistans (3 bar), lite underligt.
Edit: kanske skulle ha ett svart band till min mini ändå🤔

Var förbi en Cartier butik där nya minin fanns inne, såklart kul att prova:
IMG_3995.jpeg

😻
IMG_3998.jpeg

Kändes lite knubbig, 6.5mm tjock.
När jag kom hem uppmätte jag min gamla 80-talare till 4,5mm tjock.
Min gamla är även 1mm smalare.
IMG_4060.jpeg

Samma nivå av vattenresistans (3 bar), lite underligt.
Edit: kanske skulle ha ett svart band till min mini ändå🤔
Sjukt tjockt band till proportion av klocka.

Förstår inte att Cartier som ju har så hög mode och designgrad i sina klockor kan vara så helt fel på det med sina band. Det är ju trots allt en stor del av total upplevelsen av produkten. Plus att jag utgår från att deras kunder oftast inte är klocknördar som jagar tag i egna nya band.

Förstår inte att Cartier som ju har så hög mode och designgrad i sina klockor kan vara så helt fel på det med sina band. Det är ju trots allt en stor del av total upplevelsen av produkten. Plus att jag utgår från att deras kunder oftast inte är klocknördar som jagar tag i egna nya band.
En tanke är att kunder som inte är klocknördar, som köper Cartier, inte vet hur ett smidigt band kan kännas på handleden.
Bortsett från stelheten så är det snygga material och färger, det ser bra ut.
IMG_0926.jpeg

En tanke är att kunder som inte är klocknördar, som köper Cartier, inte vet hur ett smidigt band kan kännas på handleden.
Bortsett från stelheten så är det snygga material och färger, det ser bra ut.
IMG_0926.jpeg
Det är också väldigt olika på olika klockor. Det gråa alligstorbandet som sitter på LC i YG är hyfsat mjukt från start medan det som sitter på LC i RG är vidrigt och omöjligt att köra in

Kan någon förklara "must" klockorna? Är dem nåt att ha eller vad är grejen? Sen till gulguld, är det bara plätering, eller finns det solida vermeil referenser?

Kan någon förklara "must" klockorna? Är dem nåt att ha eller vad är grejen? Sen till gulguld, är det bara plätering, eller finns det solida vermeil referenser?
Vermeil innebär att det är guld på stål.
Inuti klockorna sitter manuella eta-verk eller quartzverk.
Klockorna finns i två storlekar, varav den större är 23x30. Finns med massor med variationer på tavlorna, allt från lackade tavlor till art deco-stil.
Om klockorna är ”något att ha” får var och en avgöra själv.
Jag anser att de har roliga tavlor och det går ibland att hitta för en billig peng, även om de gått upp i pris. Tror jag köpte min första för under 5k. Nu ligger de stora storlekarna på 15-20k.

Vermeil innebär att det är guld på stål.
Inuti klockorna sitter manuella eta-verk eller quartzverk.
Klockorna finns i två storlekar, varav den större är 23x30. Finns med massor med variationer på tavlorna, allt från lackade tavlor till art deco-stil.
Om klockorna är ”något att ha” får var och en avgöra själv.
Jag anser att de har roliga tavlor och det går ibland att hitta för en billig peng, även om de gått upp i pris. Tror jag köpte min första för under 5k. Nu ligger de stora storlekarna på 15-20k.
Okej! Tack för svar.

Tillbaka
Topp