Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är hela klockan blankpolerad?
Det var värst vad centrum delen va tjock i mitten. Den svarta cirkeln ser större ut än timvisaren… märkliga proportioner.Var förbi en Cartier butik där nya minin fanns inne, såklart kul att prova:
Kändes lite knubbig, 6.5mm tjock.
När jag kom hem uppmätte jag min gamla 80-talare till 4,5mm tjock.
Min gamla är även 1mm smalare.
Samma nivå av vattenresistans (3 bar), lite underligt.
Edit: kanske skulle ha ett svart band till min mini ändå
Hehe ja. Den är kanske stor men ffa är visarna riktigt små. Inte min tydligaste tidvisareDet var värst vad centrum delen va tjock i mitten. Den svarta cirkeln ser större ut än timvisaren… märkliga proportioner.
Så sant. Sällan man sätter på sig Cartier för optimal tidsvisningHehe ja. Den är kanske stor men ffa är visarna riktigt små. Inte min tydligaste tidvisare
Otroligt sugen på 1741 men höll händerna i fickan. Grattis till alla som fynda. Vilken kammade du hem?Gick fem Cartierklockor på auktion hos Kronofogden idag. Fyra under och en strax över utropspris (=Kaplans värdering).
Någon mer än jag som fyndade?
Alltid lite rädd för Kronofogdens auktioner eftersom de inte tar något ansvar för äkthetGick fem Cartierklockor på auktion hos Kronofogden idag. Fyra under och en strax över utropspris (=Kaplans värdering).
Någon mer än jag som fyndade?
Blev Americaine i gulguld. Har länge spanat på den så det var väldigt passande att den kom upp här.Otroligt sugen på 1741 men höll händerna i fickan. Grattis till alla som fynda. Vilken kammade du hem?
Kaplans hade gjort en värdering på den som man kunde ta del av. Annars håller jag med dig att det är lite risky.Alltid lite rädd för Kronofogdens auktioner eftersom de inte tar något ansvar för äkthet
Gjorde du någon egen check på klockorna eller chansar du lite?
Läcker klocka! Hur funkar det med kronis-auktion, hur mycket läggs på slagpriset?Kaplans hade gjort en värdering på den som man kunde ta del av. Annars håller jag med dig att det är lite risky.
Men jag tittade inte ens på klockan. Har aldrig sett modellen IRL, så ska bli väldigt spännande att plocka ut den.
Ingen slagavgift eller dyl. Slutpriset är det du betalar. Kan bli en magasineringsavgift om du är seg på att hämta ut varan.Läcker klocka! Hur funkar det med kronis-auktion, hur mycket läggs på slagpriset?
Snyggt, sitter väl ett typ av bandstift där som du kan ta bort lika lätt som vid bandhornen
spanat i tråden länge, dags för ett inlägg nu i tråden när man gått och blivit med Tank sen en tid tillbaka!
Beställt nytt läder från Moulequin nu i dagarna, men funderar på hur man enklast flyttar över Cartier claspen? Någon som sitter på bra tips eller verktyg?
Tack! Då var det lättare än jag tänkte, får in med bandverktyget och mecka.Snyggt, sitter väl ett typ av bandstift där som du kan ta bort lika lätt som vid bandhornen
Vilket fynd för 32k! GrattisBlev Americaine i gulguld. Har länge spanat på den så det var väldigt passande att den kom upp här.
Tack! Den stod dock som defekt. Så service behövs. Hoppas att en service får igång den. Går väl på runt 5000kr. I värsta fall måste man byta hela urverket. Ingen aning vad det kan gå på? 20k kanske?Vilket fynd för 32k! Grattis
Med 98% sannolikhet är det bara ett batteri som ska bytas.Tack! Den stod dock som defekt. Så service behövs. Hoppas att en service får igång den. Går väl på runt 5000kr. I värsta fall måste man byta hela urverket. Ingen aning vad det kan gå på? 20k kanske?
Sen är det inte originalband eller originallås på heller. Så går några tusenlappar där också. Får se vad det hela slutar på.
Aha. Men även om det blir 10k extra för service och lås så är det ju ett fynd. Du får uppdatera här sen om hur det går!Tack! Den stod dock som defekt. Så service behövs. Hoppas att en service får igång den. Går väl på runt 5000kr. I värsta fall måste man byta hela urverket. Ingen aning vad det kan gå på? 20k kanske?
Sen är det inte originalband eller originallås på heller. Så går några tusenlappar där också. Får se vad det hela slutar på.
Hoppas det. Det är Kaplans som skrivit i sin värdering att klockan är defekt.Med 98% sannolikhet är det bara ett batteri som ska bytas.
Håller med. Jag tyckte det var märkligt att inte fler var intresserade av klockan. De andra Cartierklockorna gick ju dyrare. Den andra Americaine Chronographen (i vitt guld) var också defekt men gick för betydligt mer. Dock med originalband och lås.Aha. Men även om det blir 10k extra för service och lås så är det ju ett fynd. Du får uppdatera här sen om hur det går!