Är individuellt, men tycker den bär mycket större än en 36 mm rolex. Snarare som en 40 mm.
Eller så har jag tunna handleder. Skulle snarare säga att den satt som en 36 mm DD sitter på mig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är individuellt, men tycker den bär mycket större än en 36 mm rolex. Snarare som en 40 mm.
Eller så har jag tunna handleder. Skulle snarare säga att den satt som en 36 mm DD sitter på mig.
Rent utseendemässigt älskar jag den! (till skillnad från de andra här märker jag). Är väldigt svag för gamla dumont och gillar att den går mer åt den designen igen då jag inte alls gillar hur dumont sett ut de senaste åren. Kände genast ett väldigt stort ha-begär..
Är den lite äldre supertunna Dumonten som är intressant om man tittar på den mindre.Rent utseendemässigt älskar jag den! (till skillnad från de andra här märker jag). Är väldigt svag för gamla dumont och gillar att den går mer åt den designen igen då jag inte alls gillar hur dumont sett ut de senaste åren. Kände genast ett väldigt stort ha-begär..
När jag provade denna igår måste jag säga att en del av min skepsis försvann. Den var riktigt bra, kändes modern och stabil.
Väldigt elegant till höger. Kostar-ish?Är den lite äldre supertunna Dumonten som är intressant om man tittar på den mindre.
Vitguld 50-60k, platinum +75kVäldigt elegant till höger. Kostar-ish?
Väldigt elegant till höger. Kostar-ish?
Tyvärr spårat lite. Såg annonser tidigare på dryga 40’ för platina. Tyckte dock det var lite väl högt premium mot guld som låg på ca 15’. Köpte sedan min gul/vitguld för 17’.Vitguld 50-60k, platinum +75k
Det stämmer och det lär inte bli billigare nu när nya modellen lanserats. Läst att vitguld är mer premium än platinum, stämmer det?Tyvärr spårat lite. Såg annonser tidigare på dryga 40’ för platina. Tyckte dock det var lite väl högt premium mot guld som låg på ca 15’. Köpte sedan min gul/vitguld för 17’.
Mer premium, du menar ovanligare? Har ingen aning då jag alltid tar bort vitguld från mina sökningar. Känns som Cartier pushat mer för platina än vitguld.Det stämmer och det lär inte bli billigare nu när nya modellen lanserats. Läst att vitguld är mer premium än platinum, stämmer det?
Är den lite äldre supertunna Dumonten som är intressant om man tittar på den mindre.
Ovanligare och (därför) dyrare, inte sällan man hittar en vitguldsvariant vid sökningar.Mer premium, du menar ovanligare? Har ingen aning då jag alltid tar bort vitguld från mina sökningar. Känns som Cartier pushat mer för platina än vitguld.
De två faktorerna hänger sällan ihop. Svårt att se något föredra en sämre metall före en ädlare. Isade Dumont? Inte den den med F Piguet?Ovanligare och (därför) dyrare, inte sällan man hittar en vitguldsvariant vid sökningar.
Gillar Cartier diamantsättningar på gulguld på just dumont, ser väldigt fint och enkelt ut
Om det (inga belägg) tillverkats färre i vitguld än platinum så är det inte helt orimligt att de betingar ett högre pris? Inte ovanligt att vanligt folk, och samlare för den delen, dras till den mindre vanligt förekommande vita metallen. Inger en känsla av exklusivitet.De två faktorerna hänger sällan ihop. Svårt att se något föredra en sämre metall före en ädlare. Isade Dumont? Inte den den med F Piguet?
Det lär vara aftermarket ja. Dålig stensättning och kronan har ingen diamant som de ska ha vad jag vet.Orkar inte översätta texten på tyska men urverket är F Piguet. Tveksamt att det skulle vara aftermarket diamanter.
Som @Aurum redan påpekat så är den där stensättningen rätt keffOrkar inte översätta texten på tyska men urverket är F Piguet. Tveksamt att det skulle vara aftermarket diamanter.
40’ är ju typ vad en i guld kostar idag (bara kollat Chrono24)Tyvärr spårat lite. Såg annonser tidigare på dryga 40’ för platina. Tyckte dock det var lite väl högt premium mot guld som låg på ca 15’. Köpte sedan min gul/vitguld för 17’.
Är det alltid diamant på kronan om boett/glasringen är diamantsatt?Det lär vara aftermarket ja. Dålig stensättning och kronan har ingen diamant som de ska ha vad jag vet.
Tror jag har sett nyligen för 25', så 40' är klart för mycket för en i gulguld. Bjuder någon 40' har jag en till salu!40’ är ju typ vad en i guld kostar idag (bara kollat Chrono24)
Det har jag fått för mig ja. Har inte sett något officiellt från Cartier eller liknande.Är det alltid diamant på kronan om boett/glasringen är diamantsatt?
Jag tror att det fungerar som så att om du inte går in i tråden regelbundet så slutar notiserna komma.Nu har ju skrivit jättemycket här. Bara jag som inte får notiser för trådar man har bevakade längre?
Nu har ju skrivit jättemycket här. Bara jag som inte får notiser för trådar man har bevakade längre?
Känns som typiskt säljsnack för att befoga att platinamodellerna är så mycket dyrare än guld, trots att platina relativt guld är billigare än någonsinKul detalj är att enligt uppgifter som finns på internet ska boettillverkningen av platinadumonterna varit komplicerad och dyr så att de fick skrota hälften av boetterna. Detta ska ha inneburit att man förlorade pengar för varje såld klocka
Håller med, förstår inte riktigt hur det skulle kunna bli så dyrt. Man slänger ju inte boetterna som inte höll måttet i soptunnan direkt. Men uppgifter kommer från head of development på Cartier så nog har de haft lite problem iaf.Känns som typiskt säljsnack för att befoga att platinamodellerna är så mycket dyrare än guld, trots att platina relativt guld är billigare än någonsin
Ibland går det fort i hockey!En guldare i 23mm låter väldigt trevligt, frågan är om det är dubbelt så kul som stålisen bara.