Ej testat själv men sett på bild. Tycker helt klart att klockan hör hemma på länk.Någon som testat Santos Carree på band? Flyger det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ej testat själv men sett på bild. Tycker helt klart att klockan hör hemma på länk.Någon som testat Santos Carree på band? Flyger det?
50-60 kanske?Absolut, den kommer nog sluta rejält över 26.
Det blir knas. Armbandet hamnar så långt in och bandhornen sticker ut.Någon som testat Santos Carree på band? Flyger det?
Nåt sånt, själv tycker jag verkligen inte om auktioner, att bli den av alla som betalar mest, känns sådär, men är väl bara mer en känsla.50-60 kanske?
Fin, förmodligen Fluco då eller?På tal om band. Kör en Nomos på en Cartier.
![]()
Tror det. OT men jag har två och konstigt nog är det olika kvalitet: det andra är mycket mjukare och slits snabbt.Fin, förmodligen Fluco då eller?
Älskar den tavlan med visare.På tal om band. Kör en Nomos på en Cartier.
![]()
Kan inte Normale så bra men den ovan är en rätt tidig? Tror aldrig jag sett en nyutgåva med denna kombination.
Tänk att bli omnämnd med dessa herrar. Stort! Men oförtjänt.
Tänk att bli omnämnd med dessa herrar. Stort! Men oförtjänt.![]()
Äsch då!Tänk att bli omnämnd med dessa herrar. Stort! Men oförtjänt.![]()
Lite kul att notera på de äldre modellerna att man svetsade/lödde fast bandhornen i själva boetten. Vill minnas det är så även på min 50-tals LC.Detta måste vara en tidig platinatank. Inte bara ovanlig utan också svindyr. Tavlan på bilden ser renoverad ut - tidiga urtavlor är nästan alltid ordentligt patinerade.
Krispig bild!Carreen kikar fram
![]()
Svårt att inte gilla kombonNytt band. Ödla från Camille Fournet.
![]()
Cartiers egna på Smålandsgatan, alternativt Nymans på BiblioteksgatanNågon i Stockholmsområdet som kan hjälpa mig hitta vart jag kan korta länken till en vintage santos? Var hos werner koch men han gör inte Cartier. Tack på förhand!
Är ju bara att skruva lite med en liten skruvmejsel mellan länkarna? Eller behöver det göras superlitet ?Någon i Stockholmsområdet som kan hjälpa mig hitta vart jag kan korta länken till en vintage santos? Var hos werner koch men han gör inte Cartier. Tack på förhand!
Oftast skruvar man inte på Carree-länkarna.Är ju bara att skruva lite med en liten skruvmejsel mellan länkarna? Eller behöver det göras superlitet ?
den här ser väl helt ok ut ?
![]()
TANK LOUIS CARTIER, 18K gult guld, läderarmband
Utropspris: 1 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2021-02-09 17:23:01. Köp & sälj begagnade & oanvända Cartier herrklockor på Tradera.www.tradera.com
![]()
jag gjorde det lätt som en plätt iaf när jag förlängde en gångOftast skruvar man inte på Carree-länkarna.
Stuckit, vet jag inte. Är väl rimligt 50-60 är inget överpris kostar ju ca 100k nySmög in hör för att kolla om denna annons nämntsAnser panelen att det är rimligt att den stuckit som den gjort?
Håller med helt. Inget fel på priset. De några decennier äldre modellerna som däremot har stuckit i pris är IMO fortfarande prisvärda om man ser till vad det kostar att köpa nytt i butik. Men då tilltalas jag personligen avsevärt mycket mer av de äldre där de romerska siffrorna på tavlan ej tar upp lika mycket plats.Stuckit, vet jag inte. Är väl rimligt 50-60 är inget överpris kostar ju ca 100k ny
Okej!Stuckit, vet jag inte. Är väl rimligt 50-60 är inget överpris kostar ju ca 100k ny
Första generationen har inga skruvar och tror den är vanligast på Carree. Kan iofs ha fel.jag gjorde det lätt som en plätt iaf när jag förlängde en gång![]()