• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Kan någon hjälpa mig bringa lite klarhet gällande Dumont: vad påverkar denna stora skillnaden i prissättning?
6D7B7B75-1B63-4ADF-9CDA-1652F5957E1B.png

D55024B8-7C4E-41C7-BF06-CFECA0D2D6C6.png

Bilagor

• 28ED51F2-BC79-4067-A835-9EC9314E0AB6.png
    28ED51F2-BC79-4067-A835-9EC9314E0AB6.png
    299.5 KB · Visningar: 3
  • F2D2AAF2-EC2F-46DE-9F45-9ADACEF9FBEE.png
    F2D2AAF2-EC2F-46DE-9F45-9ADACEF9FBEE.png
    101.5 KB · Visningar: 3
Denna har sedan någon vecka tillbaka varit på service i Nederländerna. Borde hitta sin väg tillbaka till mig snart, men den är saknad!

IMG_1658.jpeg
Får man fråga om de gjorde någon anmärkning i prisuppskattningen att tavlan behövde bytas? Min LC Paris är också på service och de säger servicen kan inte göras om inte tavlan också byts ut då dessa flagnar.

Kolla LOT 100 på christies idag, jäkligt häftigt klocka men lågt estimerat värde väl? En riktigt ball sak som jag tycker visar på Cartiers ”lilla extra” är att man fått med en winder🥰

Någon som kan svara på om detta viklås kan vika in band? Eller är det endast måttsydda?

Bilagor

• 12CAE732-F291-4A6D-BB28-3D7F0D5046DE.jpeg
    12CAE732-F291-4A6D-BB28-3D7F0D5046DE.jpeg
    33.1 KB · Visningar: 11
  • 845BC5A2-40F2-45B9-886C-69D0262CF1FF.jpeg
    845BC5A2-40F2-45B9-886C-69D0262CF1FF.jpeg
    31.7 KB · Visningar: 11
Får man fråga om de gjorde någon anmärkning i prisuppskattningen att tavlan behövde bytas? Min LC Paris är också på service och de säger servicen kan inte göras om inte tavlan också byts ut då dessa flagnar.
Jag hade förstått att tavlan kunde komma att bli ett problem så jag lämnade inte in klockan hos Cartier eller AD utan gick till en enskild urmakare som är van att serva vintageur av bättre märken, just för att få behålla tavlan och liknande utan att det skulle bli några konstigheter.

Jag hade förstått att tavlan kunde komma att bli ett problem så jag lämnade inte in klockan hos Cartier eller AD utan gick till en enskild urmakare som är van att serva vintageur av bättre märken, just för att få behålla tavlan och liknande utan att det skulle bli några konstigheter.
Kan du skicka mig deras kontaktuppgifter? Har en LC från 1975 som sagt där Cartier säger de måste byta ut tavlan för att kunna göra en service.

Ja, det kanske blir aktuellt med ännu mörkare ton framöver men är nöjd så länge. Gillar hur färgen matchar boetten i rosé.

_5101667.JPG
Kommer förmodligen ljusna lite till när det torkar helt. Hur vattenavstötande har det blivit tror du? Tycker inte mitt blev så tåligt förrän det var typ oljemättat.

Varför envisas de med att byta ut tavlan?
Den har flagnat lite i kanterna och de vill inte råka skada den mera antar jag. Det är väldigt tråkigt när egentligen var det enda jag ville de skulle fixa var en skriv i boetten. Men de envisar.med full service. Har försökt resonera med dem men de ger sig inte.

Pratat med stockholmsbutiken?
Inte än men kanske ska ringa dem imorgon och berätta om läget.

Angående boettskruven säger Cartier de behöver borra ett nytt hål i boetten vilket kan stämma då jag inte kunde flytta över några av de andra skruvarna till hålet. Det kanske sitter fast någon bit av den gamla skruven där i.

Ifall de har verktygen och kan bara fixa boetten i Stockholm hade jag skickat den dit på direkten. Jag är bara lite tveksam nu ifall de kan göra en sådan "special-service" eller kommer hänvisa till att den behöver skickas till Cartier och så kommer det bli samma historia igen.

Inte än men kanske ska ringa dem imorgon och berätta om läget.

Angående boettskruven säger Cartier de behöver borra ett nytt hål i boetten vilket kan stämma då jag inte kunde flytta över några av de andra skruvarna till hålet. Det kanske sitter fast någon bit av den gamla skruven där i.

Ifall de har verktygen och kan bara fixa boetten i Stockholm hade jag skickat den dit på direkten. Jag är bara lite tveksam nu ifall de kan göra en sådan "special-service" eller kommer hänvisa till att den behöver skickas till Cartier och så kommer det bli samma historia igen.
Det låter faktiskt inte helt omöjligt nej.

Att de har verktygen eller skickar den ner till Cartier igen? 😅

Har iallafall fått Jarl Sandin att fråga service-centret via mail vilken tavla de tänkt byta till. Kanske är så att de har någon Paris-tavla liggande.
Oj, det var lite otydligt av mig ja. Inte direkt självklart att Stockholmsbutiken skulle lösa det själva nej. Om hålet är knas får man väl svetsa boetten.

Sett att vissa fått Parismärkta tavlor till Must, så allt är nog möjligt. Men vad standard idag är vet jag inte.

Oj, det var lite otydligt av mig ja. Inte direkt självklart att Stockholmsbutiken skulle lösa det själva nej. Om hålet är knas får man väl svetsa boetten.

Sett att vissa fått Parismärkta tavlor till Must, så allt är nog möjligt. Men vad standard idag är vet jag inte.
Tråkigt. Det verkar som om en service enligt Cartiers mått är den enda vägen att gå för att få denna skruven fixad till ett ok pris... Finns kanske andra sätt som @evki påpekade med Cartier Heritage Department men det kan nog kosta en del.

Väldigt trist då jag trodde det skulle vara en lätt fix när jag fick hem klockan från auktionshuset.

Får hålla tummarna på att det finns någon liggande. Återkommer med info när Cartier hör av sig vilket borde vara imorgon.

Edit: har i och för sig aldrig sett en servicetavlad tank lc förutom kvartsarna så kan nog hända vad som helst.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp