Whedda
Silver
Stort tack. Den är i väldigt bra skickGrattis!! Ser riktigt vass ut![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stort tack. Den är i väldigt bra skickGrattis!! Ser riktigt vass ut![]()
Riktigt krispig. Vackert!Nytt i klocklådan…
Oj vad fin! Hittat lokalt eller influgen? Inte så vanliga i detta skick...Nytt i klocklådan…
Är kanske den som såldes på Bukowski och sedan hamnade på K&S här på forumet?Oj vad fin! Hittat lokalt eller influgen? Inte så vanliga i detta skick...
Fet!! Grattis!Nytt i klocklådan…
Vem vet…Är kanske den som såldes på Bukowski och sedan hamnade på K&S här på forumet?
Tack! Tycker skicket är a och o på dessa. Lite likt Royal Oak där felpolering och mjuka kanter totalt släcker intresset.Oj vad fin! Hittat lokalt eller influgen? Inte så vanliga i detta skick...
Nu snackar vi! Grattis!!Nytt i klocklådan…
Köp så fin du har råd med och kan hitta. ETA sitter det i Carrée.Funderar på en 2319 - bra, dåligt? Vad sitter det för verk i den?
Storleksmässigt verkar den vara perfekt, varken för stor eller för liten, vad säger ni?
Det är planenKöp så fin du har råd med och kan hitta. ETA sitter det i Carrée.
Kanonsnygg - det enda trista är att det känns som att vid minsta haveri (större repor osv) så kan ingen lösa det, samt att reservlänkar inte går att få tag på OEM..Tack! Tycker skicket är a och o på dessa. Lite likt Royal Oak där felpolering och mjuka kanter totalt släcker intresset.
Vet inte om du syftar på Lasring av boett för en vanlig polering skall gå att lösa via Cartier. Angående länkbitar så har jag 3 extra så inget större problem.Kanonsnygg - det enda trista är att det känns som att vid minsta haveri (större repor osv) så kan ingen lösa det, samt att reservlänkar inte går att få tag på OEM..
Inte polering av länk, går inte att polera rätt om de inte kan få av dekorskruvarna på något vis. Om du nu inte har andra generationens länk, där kan man trycka ut skruvarna.Vet inte om du syftar på Lasring av boett för en vanlig polering skall gå att lösa via Cartier. Angående länkbitar så har jag 3 extra så inget större problem.
Grym! Jagat en sådan ett tag och står gärna på listan vid eventuell försäljning.Nytt i klocklådan…
Syftar inte på lasrung utan endast re-finnishering, har sett allt från skräckexempel till ”helt-ok” finisheringar, men det verkar svårt då just skruvarna ställer till det.. Har en själv i TT och hoppas inget påtagligt händer ytanVet inte om du syftar på Lasring av boett för en vanlig polering skall gå att lösa via Cartier. Angående länkbitar så har jag 3 extra så inget större problem.
Hmm, tycker inte bandet var en höjdare till den klockan.. Klockan är dock väldigt trevlig och skulle lätt kunna tänka mig en sån tillsammans med min Carrée. Vad får man dega för en Basculante, på ett ungefär?Matcha klocka efter kläder? Nä kläder efter klocka
För 2390 har C24 ett uppskattat pris på 86’, de som ligger ute landar på runt 100’, förvisso osålda. 2405 har uppskattat pris på 26’. Amsterdam Vintage Watches slog på stora trumman i veckan och sa att 2390 gått upp till 100’. Känns som fantasisummor?Hmm, tycker inte bandet var en höjdare till den klockan.. Klockan är dock väldigt trevlig och skulle lätt kunna tänka mig en sån tillsammans med min Carrée. Vad får man dega för en Basculante, på ett ungefär?
Hoppsan, det var ett jäkla gap - skillnaden mellan referenserna om jag förstår det rätt är mekaniskt kontra kvarts?För 2390 har C24 ett uppskattat pris på 86’, de som ligger ute landar på runt 100’, förvisso osålda. 2405 har uppskattat pris på 26’. Amsterdam Vintage Watches slog på stora trumman i veckan och sa att 2390 gått upp till 100’. Känns som fantasisummor?
Urverk och storlek.Hoppsan, det var ett jäkla gap - skillnaden mellan referenserna om jag förstår det rätt är mekaniskt kontra kvarts?
86k för en 2390! Nu är det väl som att svära i kyrkan om man pratar JLC i en Cartier-tråd, men en Reverso Classique för cirkus 30k känns isåfall som ett rejält kap.För 2390 har C24 ett uppskattat pris på 86’, de som ligger ute landar på runt 100’, förvisso osålda. 2405 har uppskattat pris på 26’. Amsterdam Vintage Watches slog på stora trumman i veckan och sa att 2390 gått upp till 100’. Känns som fantasisummor?
Tja! Synd att du inte gilla bandet. Kanske inte helt rätt men jag trivs och tycker det är lite kul. Det är ju sommar! Då skall man le;-)Hmm, tycker inte bandet var en höjdare till den klockan.. Klockan är dock väldigt trevlig och skulle lätt kunna tänka mig en sån tillsammans med min Carrée. Vad får man dega för en Basculante, på ett ungefär?
Just siffran 100’ gällde 2390, men det kanske du var med på? 2405 ligger betydligt lägre.Tja! Synd att du inte gilla bandet. Kanske inte helt rätt men jag trivs och tycker det är lite kul. Det är ju sommar! Då skall man le;-)
För mig är 2390n för stor så jag blev glad över att få slå till på kvartsen. Lite mindre men stor skillnad på min lilla handled. Och nej. Jag betalade verkligen inte 100’ utan mer en rimlig summa i samma härad som de som tidigare sålts här på Ks. DMa om du vill ha exakta siffror…
Igår var Louis på äventyr, spöregn och blixtar. Tur att hon fortfarande går!![]()
Ser skarp ut i boetten. Länken ser ganska bra ut, men skruvhuvudena ser lite polerade ut på sina ställen, men överlag bra skick tycker jag.Vad tycker ni om skicket på den här Santos:en? Lite småsugen på att köpa men har svårt att avgöra, tycker inte riktigt man ser borstningen men det kanske bara är pga dåliga bilder.
![]()
![]()