jjansson85
Basic
Fotar och lägger upp imorgon senSnyggt. Sugen på den där själv. Fler bilder om du har lust![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fotar och lägger upp imorgon senSnyggt. Sugen på den där själv. Fler bilder om du har lust![]()
Är lite över budget men en sprillans ny tank är nog bättre. Just begagnade ting som främlingar brukat är det inte alla som tycker om, speciellt de som inte nördar runt om klockor.Hej!
Skriver nu mitt första inlägg här på forumet efter en tids smygsurfande. Jag bryter tystnaden då jag behöver hjälp i min jakt på en present till min sambo. Vi ska bli föräldrar och jag vill köpa henne något för att föreviga detta (själva barnet förevigar det såklart tillräckligt, men ändå). Eftersom jag inte vågar köpa henne några smycken eller annat så tänkte jag därför köpa en klocka och sedan låta gravera in födelsedatumet på baksidan. Hon är själv inte intresserad utav klockor på samma vis som mig själv och er andra, men hon har alltid gillat designen och historien bakom Cartiers klockor.
Vad hade ni rekommenderat för klocka i en prisklass runt 15–20.000kr? Jag vet, snäv budget för Cartier men den är vad den är. De enda ”kraven” är att klockan ska vara rektangulär alt. kvadratisk samt ett quartz urverk. Det sistnämnda är tyvärr lite tråkigt men det ska passa henne och hennes sätt att använda en klocka. Vrida upp den, dyr service eller annat som tar tid (no pun intended) skulle tyvärr medföra att den inte används. Gärna klocka på länk om möjligt.
Vad tror ni om den här hos Luxury Watches? Är länken för sliten och gör det att det blir ett för stort störningsmoment varje gång man bär den? Priset känns lågt men kanske inte lågt nogför en bra affär ändå?
![]()
Santos Galbée | Luxurywatches
luxurywatches.se
Är det rimligt att ens tro att jag kan få något som är värt att köpa för dom pengarna? Om ni tror det är helt kört med tanke på budget så är alternativ nr.2 en ny lite billigare klocka, ex en Longines Dolce Vita, men det känns spontant inte lika kul som en vintage Cartier.
Tack på förhand!
Hej!
Skriver nu mitt första inlägg här på forumet efter en tids smygsurfande. Jag bryter tystnaden då jag behöver hjälp i min jakt på en present till min sambo. Vi ska bli föräldrar och jag vill köpa henne något för att föreviga detta (själva barnet förevigar det såklart tillräckligt, men ändå). Eftersom jag inte vågar köpa henne några smycken eller annat så tänkte jag därför köpa en klocka och sedan låta gravera in födelsedatumet på baksidan. Hon är själv inte intresserad utav klockor på samma vis som mig själv och er andra, men hon har alltid gillat designen och historien bakom Cartiers klockor.
Vad hade ni rekommenderat för klocka i en prisklass runt 15–20.000kr? Jag vet, snäv budget för Cartier men den är vad den är. De enda ”kraven” är att klockan ska vara rektangulär alt. kvadratisk samt ett quartz urverk. Det sistnämnda är tyvärr lite tråkigt men det ska passa henne och hennes sätt att använda en klocka. Vrida upp den, dyr service eller annat som tar tid (no pun intended) skulle tyvärr medföra att den inte används. Gärna klocka på länk om möjligt.
Vad tror ni om den här hos Luxury Watches? Är länken för sliten och gör det att det blir ett för stort störningsmoment varje gång man bär den? Priset känns lågt men kanske inte lågt nogför en bra affär ändå?
![]()
luxurywatches.se
Är det rimligt att ens tro att jag kan få något som är värt att köpa för dom pengarna? Om ni tror det är helt kört med tanke på budget så är alternativ nr.2 en ny lite billigare klocka, ex en Longines Dolce Vita, men det känns spontant inte lika kul som en vintage Cartier.
Tack på förhand!
Hårt polerad och riktigt trött länk.Hej!
![]()
luxurywatches.se
Tack på förhand!
En Francaise tror jag ryms inom budget, och om det inte behöver vara länk så finns ju Tank must de.Hej!
![]()
luxurywatches.se
Tack på förhand!
Bra mycket mer klocka för pengarna jämfört med det trötta exemplaret från Luxury Watches.En Francaise tror jag ryms inom budget, och om det inte behöver vara länk så finns ju Tank must de.
![]()
En Tank Solo small kanske också går att finna inom budjet, finns ju med länk också.
![]()
Cartier Tank Solo 31 mm x 24 mm Quartz Silver Dial Stainless... säljes av en Trusted Seller på Chrono24 för 18 611 kr
Cartier Tank Solo Annons: 18 611 kr Cartier Tank Solo 31 mm x 24 mm Quartz Silver Dial Stainless..., Referensnummer W5200013; Stål; Kvarts; Skick Bra; År 2017; Klocka med originalhandlingar; Lokalwww.chrono24.se
En Francaise tror jag ryms inom budget, och om det inte behöver vara länk så finns ju Tank must de.
![]()
En Tank Solo small kanske också går att finna inom budjet, finns ju med länk också.
![]()
Cartier Tank Solo 31 mm x 24 mm Quartz Silver Dial Stainless... säljes av en Trusted Seller på Chrono24 för 18 611 kr
Cartier Tank Solo Annons: 18 611 kr Cartier Tank Solo 31 mm x 24 mm Quartz Silver Dial Stainless..., Referensnummer W5200013; Stål; Kvarts; Skick Bra; År 2017; Klocka med originalhandlingar; Lokalwww.chrono24.se
Hårt polerad och riktigt trött länk.
Bra mycket mer klocka för pengarna jämfört med det trötta exemplaret från Luxury Watches.
Stämmer, man får lägga på 25% i moms. Håll lite utkik på chrono24 så får du bättre koll på prisbild, gissar att det inte är omöjligt att hitta en närmare 20 efter lite prut. Se till att du har koll på storleken bara, Tank solo utan datum finns både i small och large.Det var ett bra alternativ. Jag såg även den här alternativet nedan som en säljare i Monaco hade, då slipper man även tull & moms som tillkommer från Japan om jag tänker rätt? Summa sumarum är att det kanske är värt att spara lite till och öka budgeten ändå. Tack!
Cartier Tank Solo W5200013 | Chrono24
Köp Cartier W5200013 tryggt och till bästa pris på Chrono24 – den globala marknadsplatsen för lyxklockor.www.chrono24.se
Ett gäng bilderSnyggt. Sugen på den där själv. Fler bilder om du har lust![]()
Hur känns bandet? Är det tydligt att det är gjort av äppelskrutt och inte läder?Ett gäng bilderTycker den är otroligt mångsidig och gör sig lika bra till jeans och t-shirt som till mer uppklätt. Tycker alltid klockor ser större ut än de egentligen är på foton man tar själv på nära håll. Men sitter väldigt bra och den mindre S hade blivit alldeles för liten. Den var alldeles för smal på handleden( ångrar jag inte tog ett kort när jag provade den) Tror large funkar för de allra flesta, jag har ju själv väldigt smala handleder. Hehe min sub med maxi caset är helt gigantisk i jämförelse
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hehe nu har jag ju ingen tidigare erfarenhet av Cartiers band, men känns välgjort och bekvämt. Däremot så ligger ett nytt band på mellan 2900-3900kr och kan väl kännas lite väl häftigt?Hur känns bandet? Är det tydligt att det är gjort av äppelskrutt och inte läder?
Vet ej vad du har för bredd på din klocka. Tycker annars cordovan är jäkligt bra på dessa. https://www.ebay.com/itm/Cordovan-S...2349624.m46890.l49286&mkrid=707-127634-2357-0Hehe nu har jag ju ingen tidigare erfarenhet av Cartiers band, men känns välgjort och bekvämt. Däremot så ligger ett nytt band på mellan 2900-3900kr och kan väl kännas lite väl häftigt?
Är det fakeläder som skall se ut som äkta läder? Pinsamt.Hur känns bandet? Är det tydligt att det är gjort av äppelskrutt och inte läder?
Vill minnas att jag sett att Tank Solos läder även var något präglat och plastaktigt av kass kvalitet. Visst, budgetvariant jämfört med LC, men högre standard tycker jag ändå man kan förvänta sig av Cartier på den punkten.Är det fakeläder som skall se ut som äkta läder? Pinsamt.
Ja, hårt lackade läderband är inte speciellt trevligt. Om man inte behöver högblankt av någon anledning skall man fly lackade band så långt man bara kan.Vill minnas att jag sett att Tank Solos läder även var något präglat och plastaktigt av kass kvalitet. Visst, budgetvariant jämfört med LC, men högre standard tycker jag ändå man kan förvänta sig av Cartier på den punkten.
Nu vet jag ju inte hur Tank Solos läder var, men tycker inte det känns särskilt plastaktigt och nöjd med det. Sen är det ju klart att men en LC så vore det ju märkligt om man för det priset inte hade fått ett bättre band. Men vore ju kul att veta om det är någon större skillnad på Solo och Musts band? Det senare har ju ardillon spännet också. Tyvärr aldrig testat eller sett solos band.Vill minnas att jag sett att Tank Solos läder även var något präglat och plastaktigt av kass kvalitet. Visst, budgetvariant jämfört med LC, men högre standard tycker jag ändå man kan förvänta sig av Cartier på den punkten.
Vad jag läst har den ”vanliga” Cartier Tank Must band av läder (Black grained calf leather strap) medan Solarbeatvarianten har icke-animaliskt läder.Hur känns bandet? Är det tydligt att det är gjort av äppelskrutt och inte läder?
Ja bandet till Tank Solo var bedrövligt. När jag köpte förhandlade jag mig till ett byte till ett LC band.Vill minnas att jag sett att Tank Solos läder även var något präglat och plastaktigt av kass kvalitet. Visst, budgetvariant jämfört med LC, men högre standard tycker jag ändå man kan förvänta sig av Cartier på den punkten.
Vad jag läst har den ”vanliga” Cartier Tank Must band av läder (Black grained calf leather strap) medan Solarbeatvarianten har icke-animaliskt läder.
kalvskinnet är som nytt efter 3 år....Vill minnas att jag sett att Tank Solos läder även var något präglat och plastaktigt av kass kvalitet. Visst, budgetvariant jämfört med LC, men högre standard tycker jag ändå man kan förvänta sig av Cartier på den punkten.
Kan du utveckla varför du skriver så?Hur känns bandet? Är det tydligt att det är gjort av äppelskrutt och inte läder?
”are made from non-animal leather, produced from scraps of apples grown for the food industry (in Switzerland, Italy, and Germany, says Cartier).”Kan du utveckla varför du skriver så?
Kan du utveckla varför du skriver så?