• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Har också alltid tyckt att det svarta bandet till ståltankar gör sig väldigt dåligt. De nya banden i blått/grönt ser onekligen mer spännande ut. Skulle även tro att de färgade (blå, röd, grön) Must tankarnas band skulle ge ett spännande uttryck på solarbeat modellen.
Men verkligen. Jag förväntar mig bara mer från Cartier än ett band som ser ut och vara beställt från wish...

Kanske är hård men premiumkänslan på det där bandet är lika med noll IMO.

Det minsta. Personligen tycker jag det fina med Santosen är att den är så tunn, glider lätt under skjortan och är aldrig i vägen samtidigt som den har ordentligt med karaktär trots sin storlek.
Det som lockar mig mest är nog också att den är väldigt tunn, därför drar jag mig hellre åt kvarts än automatiska modellerna!

Det som lockar mig mest är nog också att den är väldigt tunn, därför drar jag mig hellre åt kvarts än automatiska modellerna!
Mm förstår, de automatiska bygger lite mer på höjden. Det är som sagt en väldigt fin klocka och är övertygad om att du inte kommer tycka den är för liten om du tycker DJ 36or är bra på handleden.

Men verkligen. Jag förväntar mig bara mer från Cartier än ett band som ser ut och vara beställt från wish...

Kanske är hård men premiumkänslan på det där bandet är lika med noll IMO.
Det finns väll något klassiskt, mångsidigt och överlag väldigt accepterat med ett svart band. ”Det lilla svarta”, standarden liksom…

Bandet har fått goda omdömen avseende känsla och kvalité i de recensioner jag läst men jag håller med, premium känslan ska vara genomgående boett, länk/band och spänne.

Mm förstår, de automatiska bygger lite mer på höjden. Det är som sagt en väldigt fin klocka och är övertygad om att du inte kommer tycka den är för liten om du tycker DJ 36or är bra på handleden.
Är det något speciellt jag ska tänka på med Cartier och specifkt denna modell? För att du ska förstå vad jag menar så nämner jag en överkörd Rolex krona av en polermaskin, kan man få tag på cert i efterhand, servicemöjligheter inkl. priser och så vidare... The list goes on. Är helt ny på Cartier.

Är det något speciellt jag ska tänka på med Cartier och specifkt denna modell? För att du ska förstå vad jag menar så nämner jag en överkörd Rolex krona av en polermaskin, kan man få tag på cert i efterhand, servicemöjligheter inkl. priser och så vidare... The list goes on. Är helt ny på Cartier.
Förstår precis, det finns några viktiga detaljer som flera erfarna och kloka skribenter lyft fram i tråden tidigare. Framförallt Santos länken blir lätt ganska trist när skruvarna blir borstade, de ska vara blanka och en kontrast den borstade länken. Men även Santosen har många linjer som man inte vill ska bli ”runda”, om vi tar Rolex jämförelsen igen. Det är det jag spontant tänker är viktiga detaljer men sen är det aldrig kul med en länk som är sliten imo, men det är inte alls lika förekommande som tex rassliga eller trötta jubilee länkar. Men googla gärna bilder på bra jmf med överdrivet polerade santos modeller så lär du dig ganska snabbt se skillnad. 👍

Förstår precis, det finns några viktiga detaljer som flera erfarna och kloka skribenter lyft fram i tråden tidigare. Framförallt Santos länken blir lätt ganska trist när skruvarna blir borstade, de ska vara blanka och en kontrast den borstade länken. Men även Santosen har många linjer som man inte vill ska bli ”runda”, om vi tar Rolex jämförelsen igen. Det är det jag spontant tänker är viktiga detaljer men sen är det aldrig kul med en länk som är sliten imo, men det är inte alls lika förekommande som tex rassliga eller trötta jubilee länkar. Men googla gärna bilder på bra jmf med överdrivet polerade santos modeller så lär du dig ganska snabbt se skillnad. 👍
Tack du, behövs såklart en del kött på benen innan det blir ett köp. Får nörda igenom denna tråd helt enkelt! :)

1629212874389.png

Tycker Solarbeat ser riktigt intressant ut - mer rundad som Louis och som lite tekniknörd så är ju det skoj att den finns. Dock 2 dagars reserv utan sol vilket känns lite klent. Undra när den blir tillgänglig i Sverige (september ser det ut som men)
Är det inte samma boett på den där som på de nya Mustarna?

Rättelse: nya tank modellerna jag beskriver. Då är Must och LC likadan i storlek och form. Har äldre LC exakt samma mått som årets utgåvor?
Har har du en äldre modell: https://www.cartier.com/en-se/tank-louis-cartier-watch_cod44733502651447132.html#dept=EU_Tank
25,5 x 33,7 x 6,6mm.
Här har du nya LC: https://www.cartier.com/en-se/tank-louis-cartier-watch_cod20346390236037640.html#dept=EU_Tank
25,5 x 33,7 x 6,6mm.
Här har du nya Must: https://www.cartier.com/en-se/tank-must-watch_cod20346390235399926.html#dept=EU_Tank
25,5 x 33,7 x 6,6mm.

Det finns väll något klassiskt, mångsidigt och överlag väldigt accepterat med ett svart band. ”Det lilla svarta”, standarden liksom…

Bandet har fått goda omdömen avseende känsla och kvalité i de recensioner jag läst men jag håller med, premium känslan ska vara genomgående boett, länk/band och spänne.
Håller med om bandet också - vill väl göra en "sustainable" klocka för att haka på trender men den blir nog grym på alligator eller något med lite mer premium look-and-feel

Håller med om bandet också - vill väl göra en "sustainable" klocka för att haka på trender men den blir nog grym på alligator eller något med lite mer premium look-and-feel
Tror precis samma. Riskabelt att testa nytt med hållbarhetstema, hårfint mellan att lyckas eller bara överdriva en tanke och haka på trenden. Ska iaf bli väldigt spännande att klämma på banden.

Hur tycker du de kompletterar varandra? Tycker det verkar vara en grym duo!
Det är verkligen en perfekt duo, kompletterar varandra väldigt väl! De bärs väldigt annorlunda men passar ändå till samma saker. Har de till vardags/jobb, på fritiden och funkar i princip till allt. Gillar just sådana mångsidiga klockor som inte begränsas till ”vissa tillfällen” eller placeras i ”fack”.

Att Galbeen är på batteri passar mig också perfekt när man bara snabbt vill sätta på sig något som man vet går korrekt även om den legat i lådan några dagar.

Jeg vurderer kjøp av en Santos Medium.
Har ikke prøvd den på over en lengre periode, men lenken er jo utformet med små mellomrom mellom leddene. Er det noen som har opplevd lenken som en "hair puller"? Erfaringer? Noe å bekymre seg for?

Cartier+Santos+De+Cartier+Medium+Midsize+WSSA0010+-+2019+Watch+Vault+11.jpg

(lånt bilde fra www)

Efter att burit min sen mitten på sommaren ungefär så kan jag säga att klockan är fantastik och fantastiskt bekväm, perfekt form för att sitta riktigt bra på handleden. Finns ingen som helst benägenhet till "hair puller" från länken. Typ den skönaste klockan jag ägt.

Det är verkligen en perfekt duo, kompletterar varandra väldigt väl! De bärs väldigt annorlunda men passar ändå till samma saker. Har de till vardags/jobb, på fritiden och funkar i princip till allt. Gillar just sådana mångsidiga klockor som inte begränsas till ”vissa tillfällen” eller placeras i ”fack”.

Att Galbeen är på batteri passar mig också perfekt när man bara snabbt vill sätta på sig något som man vet går korrekt även om den legat i lådan några dagar.
Kan tänka mig det! Jag använder nästan bara mindre klockor och är inte så mycket för sportigare modeller, så den är helt klart en kandidat!

Nu börjar det närma sig köp för min del... har velat mellan en mindre Planet Ocean och en Santos midsize senaste månaden. Borde man bara åka och göra slag i saken för att inte slösa ytterligare hjärnkapacitet på klocktankar? Dassig bild i lysrörsljus, men ni vet ju hur klockan ser ut i dagsljus att döma av tidigare (skitsnygga) bilder. Har med stor sannolikhet postat samma bild innan, men tänkte ge er en uppdatering av min krokiga väg till ny klocka. :D
767CE4DB-D296-40FA-AFF1-B35B02F7ECE6.jpeg

Tillbaka
Topp