newk15
Basic
Hade slagit till omgående.Är du på jakt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hade slagit till omgående.Är du på jakt?
Kommer fler chanser till att fynda. Denna låg ute i ungefär 1,5 dygn innan den försvann.Hade slagit till omgående.
Är det datumstämpel på första länkbiten?Och backsidan på den allra tidigaste versionen ser ut såhär:
![]()
Är det datumstämpel på första länkbiten?
Vore kul om vi kunde lista ut brytpunkt för olika länkar med årtal etc samt försöka hitta logik kring serienummer.
Här är några jag luskade fram i arkivet
1984![]()
1986 (MK1 länk)
![]()
1981
![]()
denna hade cert stämplat 1986 (1984 på länk)
![]()
Kommer fler chanser till att fynda. Denna låg ute i ungefär 1,5 dygn innan den försvann.
Direkt obegripligt att jag missade det. Har en (två) sparad Cartier-sökning jag i regel uppdaterar minst 3ggr dagligen. Hittade den heller inte nu i efterhand när jag sorterar på senaste.Kommer fler chanser till att fynda. Denna låg ute i ungefär 1,5 dygn innan den försvann.
Nära min. 84 på länken men har inget cert.Är det datumstämpel på första länkbiten?
Vore kul om vi kunde lista ut brytpunkt för olika länkar med årtal etc samt försöka hitta logik kring serienummer.
denna hade cert stämplat 1986 (1984 på länk)
![]()
Min gamla med strössel hade serial 785 och också omärktMin i guld med serienummer knappa 800 är uthämtad 1980. Har ingen datummärkning på länken.
Ändå lite intressant. Den @aleks visar med märkning 81 på länken bör väl vara en tidig? Ser iaf ut som min i guld på baksidan. Har du sett några tidiga med cert?Och backsidan på den allra tidigaste versionen ser ut såhär:
![]()
De är helt enkelt inte så brydda. Oftast vanliga säljare utan tillräcklig produktkunskap som för mycket annat. Trycka upp priserna, minimal kontakt med köpare & polera upp för 5/5 i skickbeskrivning verkar vara vad som gäller för de flesta…Jag förstår heller inte hur svårt det kan vara för handlare att lära sig skillnaden på Carrée och Galbée. Det där är en Carrée.
Finns väl även versioner utan skruvar på baksidan som är de allra allra tidigaste? Har sett iafÄndå lite intressant. Den @aleks visar med märkning 81 på länken bör väl vara en tidig? Ser iaf ut som min i guld på baksidan. Har du sett några tidiga med cert?
![]()
Jasså? Koolt, hade jag inte koll på.Finns väl även versioner utan skruvar på baksidan som är de allra allra tidigaste? Har sett iaf
Finns väl även versioner utan skruvar på baksidan som är de allra allra tidigaste? Har sett iaf
Ändå lite intressant. Den @aleks visar med märkning 81 på länken bör väl vara en tidig? Ser iaf ut som min i guld på baksidan. Har du sett några tidiga med cert?
![]()
Just Amsterdam Vintage Watches brukar ju dock håna andra handlare som har fel om någon liten detalj och klagar ofta på hur dålig kunskap andra har om vad de säljer.De är helt enkelt inte så brydda. Oftast vanliga säljare utan tillräcklig produktkunskap som för mycket annat. Trycka upp priserna, minimal kontakt med köpare & polera upp för 5/5 i skickbeskrivning verkar vara vad som gäller för de flesta…
Möjligt att de är bättre men talade (gick loss) i allmänhetJust Amsterdam Vintage Watches brukar ju dock håna andra handlare som har fel om någon liten detalj och klagar ofta på hur dålig kunskap andra har om vad de säljer.
Det var ett klockkonto på Insta som lade upp en bild på en baksida utan skruvar och skrev att den första version såg ut så. Det var tyvärr på stories så den har försvunnit.Finns väl även versioner utan skruvar på baksidan som är de allra allra tidigaste? Har sett iaf
Hittade i DM dessa från samma killeDet var ett klockkonto på Insta som lade upp en bild på en baksida utan skruvar och skrev att den första version såg ut så. Det var tyvärr på stories så den har försvunnit.
Varför skulle den vara så tidig? Var det cert med? Min förra från 79 hade också skruvar.Hittade i DM dessa från samma kille
Notera att den utan skruvar som ska vara tidig har länk från 1985
den andra är midsize Santos
![]()
![]()
Uppgift från Amsterdam Vintage Watches. Jag själv har ingen aning.Varför skulle den vara så tidig? Var det cert med? Min förra från 79 hade också skruvar.
Hen som inte kan se skillnad på carree och galbee?Uppgift från Amsterdam Vintage Watches. Jag själv har ingen aning.
I detta fall tror jag faktiskt att den som inte ser skillnaden är någon junis..Hen som inte kan se skillnad på carree och galbee?
Hittade inlägget från timebyrafHittade i DM dessa från samma kille
Notera att den utan skruvar som ska vara tidig har länk från 1985
den andra är midsize Santos
![]()
![]()
Niceee, 0685 härSå här ser min ut. Länken märkt 06 86 certifikat från 1987.![]()