• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Det är vad vi misstänker. Känns iaf rätt rimligt än så länge.
Kul! Då är min från 84. Har inte haft en aning eftersom den saknar papper.
2C51462A-FA61-4F76-B4C3-E1AB97CFEDD9.jpeg

C25442F8-F273-4EC6-8957-9760B92134DA.jpeg
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
hur är urverket på dessa? Kan man lämna in på service hos flesta urmakare eller är det cartier själva som gäller?
Är Cartier själva som gör det. Borde kunna ordnas av urmakare på plats på Smålandsgatan tänker jag, men har ingen egen erfarenhet av service så finns garanterat folk här i tråden som kan fylla i…
 

evki

Audemars
2-Faktor
Min santos är uttagen 84 och har inte datum på länken samt glasring helt i guld

4699D639-DA8F-4510-B100-3A5E1EB23CC5.jpeg
85F02BF8-D11B-4D98-8C1B-2FCC3A2F0B34.jpeg

Hur vet du att glasringen är solitt guld? Problemet är att de andra jag har sett med exakt guldvikt på backsidan hade guld-på-stål ringar. Om din är solid så ska det påverka guldmängden i klockan.
 
Senast ändrad:

evki

Audemars
2-Faktor
Glömde faktiskt fråga. Är ju rätt övertygad att den klarar 5 om den är tät vid 3. Men intressant att veta. Får fråga när jag hör från dem angående en annan jag lämnade in. Har du trycktestat några av dina?

Nope. Har aldrig vågat bada med den - litar inte på låset om jag ska vara ärlig.
 

turkojs

Cartier
2-Faktor
Intressant, du har alltså plockat av den och den är solid?
Då kanske inte de med 0.750 vikt på baksidan är guld på stål allihop?

Hur vet du att glasringen är solitt guld? Problemet är att de andra jag har sett med exakt guldvikt på backsidan hade guld-på-stål ringar. Om din är solid så ska det påverka guldmängden i klockan.

Hah, pudlar.
Har haft av glasringen flera gånger när jag justerat gången på klockan och tänkte att jag kan ju omöjligt ha missat att det var en annan färg på baksidan men så illa är det. Är så tunt guld guldlager runt kanterna att det knappt syns från baksidan.
Då tycker man ju att det inte skulle vara en orimlig investering med en ny glasring från Cartier ifall dom fortfarande finns på lagret.
 

evki

Audemars
2-Faktor
Hah, pudlar.
Har haft av glasringen flera gånger när jag justerat gången på klockan och tänkte att jag kan ju omöjligt ha missat att det var en annan färg på baksidan men så illa är det. Är så tunt guld guldlager runt kanterna att det knappt syns från baksidan.
Då tycker man ju att det inte skulle vara en orimlig investering med en ny glasring från Cartier ifall dom fortfarande finns på lagret.

Då håller min teori att boetten med 4.05gr guld innebär en guld-på-stålring. Inte uteslutet att andra varianter också har sådana dock.
 
Senast ändrad:
Topp