Forstners nya 9-row! Inte så pjåkigt faktiskt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Får typ kris av hur bra TT Carrée är alltså. Skummat igenom säkert 500 sidor i tråden (nyfrälst i klocksvängen samt ny på KS) och har blivit smärre bestört när jag sett prisförändringen ENKOM p.g.a. hur mycket jag vill ha en haha. Svinfin klocka!Jag skämmer inte bort denna med handledstid men varje gång jag tar på den slås jag av hur bekväm den är. En tvättäkta keeper!
![]()
Får typ kris av hur bra TT Carrée är alltså. Skummat igenom säkert 500 sidor i tråden (nyfrälst i klocksvängen samt ny på KS) och har blivit smärre bestört när jag sett prisförändringen ENKOM p.g.a. hur mycket jag vill ha en haha. Svinfin klocka!
Jobbigt om gummit är sladdrigt och obekvämt för 5k. Pass.Äntligen gummi! Finns för både large och medium nu är bara frågan vilken färg?![]()
Jag har två färger av det vanliga CTS-gummit, och vill ändå påstå att det i komfortväg är det bästa gummit jag testat. OEM eller ej.Jobbigt om gummit är sladdrigt och obekvämt för 5k. Pass.
Det gör det inte men till largeVisste inte ens att det fanns gummi att köpa till ”vanliga” medium-modellen.
Men tänk om, TÄNK OM det är alldeles, alldeles underbart?! En santos med länk, gummi och ett alligator att byta mellan med quick switch är otroligt svårslaget för 70 (typ) laxar.Jobbigt om gummit är sladdrigt och obekvämt för 5k. Pass.
Köp ett vitt och testa. Eller två, är det bra så köper jag ett.Men tänk om, TÄNK OM det är alldeles, alldeles underbart?! En santos med länk, gummi och ett alligator att byta mellan med quick switch är otroligt svårslaget för 70 (typ) laxar.
Köp ett vitt och testa. Eller två, är det bra så köper jag ett.
Bra input.Cartier på gummi??
Varför då?
Osmakligt i min värld.
Kan ge mig fan på att gubbe smög runt med gummistrap. Bevisligen följde han inte sitt ordspråk eftersom du inte funnits dåSom min farfarsfar sa: gummi har man till en sak och inte på klockor.
Inget fel på grått men för ljus och grov tråd.![]()
Kan rekommendera grått band till ståltank. Mycket trevligt!
P.S 100% äkta Cartierklocka
mm håller med om att tråden hade kunnat typ skippats helt,Inget fel på grått men för ljus och grov tråd.
Ingen aning, hade testat slipa ned först.En kostnadsfråga - Har ni någon uppfattning om vad ett byte av bezel på denna rackare kan gå loss på?
Santos Galbée 29mm (2319).
![]()
Det hade jag helst gjort, men klockan har fått sig en törn vid klockan 6 som jag tror kan bli svår att slipa ned.Ingen aning, hade testat slipa ned först.
Brukar gå mer än man tror, men det bygger ju på att man kan plocka av ringen och slipa.Det hade jag helst gjort, men klockan har fått sig en törn vid klockan 6 som jag tror kan bli svår att slipa ned.
Lite off topic men tycker inte dingen vid kl 6 motiverar att slipa. Bezeln skulle blänka medan övrigt bruksskick på boett och länk skulle vara kvar och framhävas. Är dingen ny förstår jag irritationen men ge det några veckor så lär det kännas bättre.Det hade jag helst gjort, men klockan har fått sig en törn vid klockan 6 som jag tror kan bli svår att slipa ned.
Det får nog bli ett besök hos experterna så får vi se vad de kan göra. Tack för svar!Brukar gå mer än man tror, men det bygger ju på att man kan plocka av ringen och slipa.
Tyvärr verkar Cartier vara sämst på att leverera reservdelar idag.
Absolut, något off topic! Att skriva här såg jag som en chans till att ev. få kontakt med någon som gjort något liknande med liknande klocka tidigare.Lite off topic men tycker inte dingen vid kl 6 motiverar att slipning. Bezeln skulle blänka medan övrigt bruksskick på boett och länk skulle vara kvar och framhävas. Är dingen ny förstår jag irritationen men ge det några veckor så lär det kännas bättre.
Menade att det var mitt svar som var off-topic (du frågar om byte av bezeln och jag uppmuntrar till att låta bli)Det får nog bli ett besök hos experterna så får vi se vad de kan göra. Tack för svar!
Absolut, något off topic! Att skriva här såg jag som en chans till att ev. få kontakt med någon som gjort något liknande med liknande klocka tidigare.
Tack för bra input! Får kanske leva med dingen som den är. Det är ju som du är inne på inte helt optimalt att polera enbart bezeln och låta övriga delar vara.
Haha jaha... Och jag tog på mig offerkoftan direktMenade att det var mitt svar som var off-topic (du frågar om byte av bezeln och jag uppmuntrar till att låta bli)![]()
![]()
Kan rekommendera grått band till ståltank. Mycket trevligt!
P.S 100% äkta Cartierklocka