• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Inte kommit upp i antal meddelanden för att lägga ut den på KS. Drog tillbaka den från C24 (för mycket risk som säljare, vågar ej). Behåller den för närvarande, har jag tur går den upp i värde pga lågt antal i cirkulation (gissning).
Snart där😉. Hm, jag har sålt via C24 en gång och det var inga problem men den affären gick också via C24 äkthetsgaranti.

Stiftet paja i spännet på min Santos. Är det nåt generiskt jag kan köpa nånstans och sätta i själv? Alternativt fixa vi oberoende urmakare eller måste jag gå via Cartier? Någon som vet?

IMG_7477.jpeg

Ser ut som ett standardstift. Om du inte har nåt i lådan bör vilken Ur & Penn som helst ha att sälja.

Tror bara ur & penn har standardstift. Tror faktiskt inte detta är ett löst stift tyvärr. Dock möjligt jag minns fel. Bör vara enkelt att se dock. Kan man se igenom hålet?
Tack för era svar!
Inte ett vanligt standard bandstift, det får inte plats. Ser ut som det eventuellt sitter kvar en hylsa i hålet. Själva piggen har ramlat av på ena sidan. Sitter kvar på andra sidan. Se bild.
IMG_7479.jpeg

Bilagor

• IMG_7479.jpeg
    IMG_7479.jpeg
    310.1 KB · Visningar: 1
Fluktar ständigt efter en Santos Medium. Tycker den är fantastisk.

Men som jag förstått det så finns det varken mikrojustering eller halvlänkar? Hur långa är länkbitarna då?

Och framförallt, finns det några eftermarknadslösningar eller annat för att fixa en rimlig justering? Hur gör folk?

Har spanat in denna. Vad tror ni man får ge för en service iom att den inte funkar?

"
18K
Fabrikat Cariter Panthére
Modell Quartz
Referensnummer 10600M
Serienummer 8839571402
Verknummer N/A
Boettens storlek, diameter 30 mm, höjd 42 mm
Armband och länk Panthére med viklås
Mått armband, bredd 17 mm, längd 225 mm
Försilvrad urtavla
Urverk Cartier cal 83
Vikt cirka 121 gram
Klocka går inte och är inte funktionstestad av Kronofogden."

1758090588434.png

Håller på att sälja min Day-Date då jag har väldigt små handleder och har hamnat in i Cartier-Guld träsket. Tycker de äldre Dumont’arna är otroligt fina, dock manuella vilket är något jag inte är särskilt van vid.

Vart tycker ni man får mest bang for the buck när vi pratar Guld-Cartier? 😊

Har spanat in denna. Vad tror ni man får ge för en service iom att den inte funkar?

"
18K
Fabrikat Cariter Panthére
Modell Quartz
Referensnummer 10600M
Serienummer 8839571402
Verknummer N/A
Boettens storlek, diameter 30 mm, höjd 42 mm
Armband och länk Panthére med viklås
Mått armband, bredd 17 mm, längd 225 mm
Försilvrad urtavla
Urverk Cartier cal 83
Vikt cirka 121 gram
Klocka går inte och är inte funktionstestad av Kronofogden."

1758090588434.png
Om en Quartz-klocka inte fungerar så byter de ut hela urverket. Det är billigare än att försöka fixa det. Ett nytt urverk kostar cirka 6 000 kronor inklusive arbete.

Vad säger folket om en klassisk 23x30 Louis på en liten man som mig själv. Är det för litet? Ska man leta tank solo i guld?
Skulle säga att den moderna Tank Large är perfekt storlek men 23x30 borde funka fint om du har tunnare handleder. Tycker personligen att Solo är en ganska trött design men smaken är som baken.

Tillbaka
Topp