Transaction
Basic
Håller med! Kan relatera, tror dock inte att denna försvinner inom kort.
Håller tummarna för din skull. Tror du har det lättare med den kontra min cle de cartier som var svår att likvidera
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Håller med! Kan relatera, tror dock inte att denna försvinner inom kort.
Det kan jag nog hålla med om. Sålde du via KS eller fick det bli C24 till slut?Håller tummarna för din skull. Tror du har det lättare med den kontra min cle de cartier som var svår att likvidera![]()
Inte kommit upp i antal meddelanden för att lägga ut den på KS. Drog tillbaka den från C24 (för mycket risk som säljare, vågar ej). Behåller den för närvarande, har jag tur går den upp i värde pga lågt antal i cirkulation (gissning).Det kan jag nog hålla med om. Sålde du via KS eller fick det bli C24 till slut?
Snart därInte kommit upp i antal meddelanden för att lägga ut den på KS. Drog tillbaka den från C24 (för mycket risk som säljare, vågar ej). Behåller den för närvarande, har jag tur går den upp i värde pga lågt antal i cirkulation (gissning).
Tank LC 23 mm kan typ inte bli fel. Kan vara bästa armbandsuret som någonsin tillverkats.Vad säger folket om en klassisk 23x30 Louis på en liten man som mig själv. Är det för litet? Ska man leta tank solo i guld?
Jajamen! Oklar om jag lägger ut den dockSnart där. Hm, jag har sålt via C24 en gång och det var inga problem men den affären gick också via C24 äkthetsgaranti.
Ser ut som ett standardstift. Om du inte har nåt i lådan bör vilken Ur & Penn som helst ha att sälja.Stiftet paja i spännet på min Santos. Är det nåt generiskt jag kan köpa nånstans och sätta i själv? Alternativt fixa vi oberoende urmakare eller måste jag gå via Cartier? Någon som vet?
![]()
Tror bara ur & penn har standardstift. Tror faktiskt inte detta är ett löst stift tyvärr. Dock möjligt jag minns fel. Bör vara enkelt att se dock. Kan man se igenom hålet?Ser ut som ett standardstift. Om du inte har nåt i lådan bör vilken Ur & Penn som helst ha att sälja.
Ser ut som ett standardstift. Om du inte har nåt i lådan bör vilken Ur & Penn som helst ha att sälja.
Tack för era svar!Tror bara ur & penn har standardstift. Tror faktiskt inte detta är ett löst stift tyvärr. Dock möjligt jag minns fel. Bör vara enkelt att se dock. Kan man se igenom hålet?
Har du mejlat Cartier? Eller gått in till butiken?![]()
Landat i att det nog är enklast att hitta typ ett donatorlås och ersätta hela den den här delen. Om ingen har en bättre idé..
Nej, får dra ett mejl, tack!Har du mejlat Cartier? Eller gått in till butiken?
Jag har eventuellt ett lås över till en 2960.Nej, får dra ett mejl, tack!
Är den som kört band på en 2860/61 med framgång? Är ju väldigt tajt med hålen.
Om en Quartz-klocka inte fungerar så byter de ut hela urverket. Det är billigare än att försöka fixa det. Ett nytt urverk kostar cirka 6 000 kronor inklusive arbete.Har spanat in denna. Vad tror ni man får ge för en service iom att den inte funkar?
"
18K
Fabrikat Cariter Panthére
Modell Quartz
Referensnummer 10600M
Serienummer 8839571402
Verknummer N/A
Boettens storlek, diameter 30 mm, höjd 42 mm
Armband och länk Panthére med viklås
Mått armband, bredd 17 mm, längd 225 mm
Försilvrad urtavla
Urverk Cartier cal 83
Vikt cirka 121 gram
Klocka går inte och är inte funktionstestad av Kronofogden."
![]()
Tack för svar. Visste inte att man bytte ut hela verket men känns kanske ändå ok.Om en Quartz-klocka inte fungerar så byter de ut hela urverket. Det är billigare än att försöka fixa det. Ett nytt urverk kostar cirka 6 000 kronor inklusive arbete.
Mitt Quartzurverk kostade runt 6000 kr men då var det kronograf med perpetual calender. Det kanske är något dyrare än ett basicverk med bara tid och datum. Så 6000kr är nog snarare ett maxpris...Tack för svar. Visste inte att man bytte ut hela verket men känns kanske ändå ok.
Hittade en länk i lådan, och tänkte "varför inte?" tycker det lirar rätt bra. Passade även på att sätta Santos på läder.
Fina!![]()
Skulle säga att den moderna Tank Large är perfekt storlek men 23x30 borde funka fint om du har tunnare handleder. Tycker personligen att Solo är en ganska trött design men smaken är som baken.Vad säger folket om en klassisk 23x30 Louis på en liten man som mig själv. Är det för litet? Ska man leta tank solo i guld?
En sportig och en elegant, räcker eg så. Vet vi vad Panthere har för vattentäthet?Nu vet jag inte om någon här var intresserad av att jämföra Panthère (29) med Tank LC (23x30) men här finns det en bild iaf.
![]()
En sportig och en elegant, räcker eg så. Vet vi vad Panthere har för vattentäthet?