För att jag tänker att alla inte dammsuger annonserna, och jag vill av ren ”omsorg” tipsa eventuella DS-entusiaster. Annons kommer då de två på ”väntelistan” svarat.Fin, men varför inte lägga upp annonser på rätt ställen som vi andra gör?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
För att jag tänker att alla inte dammsuger annonserna, och jag vill av ren ”omsorg” tipsa eventuella DS-entusiaster. Annons kommer då de två på ”väntelistan” svarat.Fin, men varför inte lägga upp annonser på rätt ställen som vi andra gör?
Som i JLC-tråden då? Bara märkligt när vissa känner de kan lägga annonser i fel avdelning som de vill.För att jag tänker att alla inte dammsuger annonserna, och jag vill av ren ”omsorg” tipsa eventuella DS-entusiaster. Annons kommer då de två på ”väntelistan” svarat.
Sant. Lite tokigt (=fel) är det, absolut.Som i JLC-tråden då? Bara märkligt när vissa känner de kan lägga annonser i fel avdelning som de vill.
Är väl de som inte kan skapa annonser som får sina fuskannonser raderade. De flesta tycker väl det är ok när det sker rätt sällan, skulle alla göra det hade det däremot varit kaos. Bara intressant att det ofta är vissa som kör på. Finns en dedikerad säljesavdelning av en anledning. Alla annonser där skulle passat i en märkes/modell-tråd någonstans på forumet.Sant. Lite tokigt (=fel) är det, absolut.
Sedan tycke jag det är skillnad på en annons, med utsatt pris, returpolicy och andra formella krav, och en intresseförfrågan.
Jag vet faktiskt inte om sådant här är ok?
Du har absolut inte fel, på någon punkt. Jag kanske ofta ”kör på” såhär, det har jag i ärlighetens namn inte tänkt på, men så kan det absolut vara.Är väl de som inte kan skapa annonser som får sina fuskannonser raderade. De flesta tycker väl det är ok när det sker rätt sällan, skulle alla göra det hade det däremot varit kaos. Bara intressant att det ofta är vissa som kör på. Finns en dedikerad säljesavdelning av en anledning. Alla annonser där skulle passat i en märkes/modell-tråd någonstans på forumet.
Ska inte dra ut på detta nu, reagerade bara här pga JLC-tråden. En gång är ingen gång och tror även jag nämnt att något var till salu i någon tråd någon gång. Handlar om musikalitet som så ofta. Vill bara inte att vintageavdelningen ska behöva modereras. Ville bara väcka frågan.Du har absolut inte fel, på någon punkt. Jag kanske ofta ”kör på” såhär, det har jag i ärlighetens namn inte tänkt på, men så kan det absolut vara.
Jag vill -som alla andra så klart- tro att jag håller mig på någon slags ”rätt sida” i annonser/intressekoll-diskussionen, men det betyder så klart inte att det är säkert att jag gör rätt. Jag har dock sålt en hel del klockor via ”vanliga annonser” så det är inte så att jag bara kränger klockor genom att hinta i trådar.
Tjusig! Kul att du insett storheten med DS. Jag kommer ihåg när jag hade hittat till KS och fattade inte först grejen heller... sen blev jag ju minst sagt rätt hooked på detPlötsligt förstod jag också DS hypen och skaffade mig två stycken på kort tid, först en PP automatare och sedan den jag bär idag som just nu är min favorit. Jag tycker DS verkar vara den optimala kompromissen mellan robusthet och elegans. Nu vill man ju ha tag i en länk också. Några tips?
Man måste nästan känna på en. På bild kan den lätt förväxlas med random dressur från tiden.Tjusig! Kul att du insett storheten med DS. Jag kommer ihåg när jag hade hittat till KS och fattade inte först grejen heller... sen blev jag ju minst sagt rätt hooked på det
Snyggt! Kul att se den med länk nu!Rockar också DS idag.
Tack, ja @virrooo var ju schysst nog att släppa en av sina tillräckligt rassliga över en lunch.Snyggt! Kul att se den med länk nu!
Tjusig! Kul att du insett storheten med DS. Jag kommer ihåg när jag hade hittat till KS och fattade inte först grejen heller... sen blev jag ju minst sagt rätt hooked på det
Jag tycker din boett ser riktigt bra ut.. ser nästan ut som den andra/senare versionen av boetten ,em kronan indikerar den tidigare och även tavlan som jag inte tror gjordes i slutet av DS. Det betyder att du borde jaga en GF-länk isf till den imo Inga tips och jag jagar oxå..alltid
Håller med. Det som slog mig var att de känns som mycket större än vad jag hade förväntat mig.Man måste nästan känna på en. På bild kan den lätt förväxlas med random dressur från tiden.
YesTack! Det är en cal. 25-36 Ref: 5101013. Serienummer är det som står på baksidan? Det börjar på 555. Profilbild:
Ja, bra boett. ref stämmer ju iom en tidig manuell och nodate. Det som inte riktigt kan stämma är ditt serienummer då 55 indikerar 1965 och då hade de gårr över till cal 25-66. 25-36 användes bara de första åren enligt min kännedom. Har du ett slätt baklock?Tack! Det är en cal. 25-36 Ref: 5101013. Serienummer är det som står på baksidan? Det börjar på 555. Profilbild:
Skulle tro det ifall det verkligen börjar på 55.. meen man kan aldrig vara 100 med ds och när de bytte verk, tavlor etc men 65 känns rätt långt ifrån 25-36. Spelar ingen större roll dvs.. ingen kommer reagera på det iaf reffen stämmer ju bra och ifall jag skulle tvingas gissa så har man bytt hela boetten till en senare 5101013 då det verkar som att man inte bytte ref iom verkbytet.Så här ser baklocket ut, kan det vara utbytt menar du?
Snyggt! Har fattat källan. Ja det är ju rätt så att säga, rätt ref! Om nu mina spelulationer är rätt så är det ändå på en nördnivå som är betydelselös för klockan. Viktiga e att den har en bra boett. Med länk blir den fulländad!Tack för din utförliga utläggning ! I vilket fall som helst är jag nöjd med den, och har dessutom en länk på ingång...
Ser bra ut, gz!!Inte lika tight länk som föregående foto. Men jag är nöjd ändå. Mycket nöjd!
Grattis till en tokfet DS!”This one belongs in a museum!”... lite så kände jag när @Strindberg presenterade denna DS-graal för mig. Indy-referenser aside, så känns det priviligerat och kul att kunna bära den vidare. Rejält tilltagen guldklocka, ganska långt från smäcker. Ja, den gör ju inte debut i tråden men den har fått en ny protektor.
Grym, men befria den från den där guldätande flexlänken. Mår inte bra av att se de fjäderladdade ståländlänkarna äta guld.”This one belongs in a museum!”... lite så kände jag när @Strindberg presenterade denna DS-graal för mig. Indy-referenser aside, så känns det priviligerat och kul att kunna bära den vidare. Rejält tilltagen guldklocka, ganska långt från smäcker. Ja, den gör ju inte debut i tråden men den har fått en ny protektor.
Grym, men befria den från den där guldätande flexlänken. Mår inte bra av att se de fjäderladdade ståländlänkarna äta guld.
Grym, men befria den från den där guldätande flexlänken. Mår inte bra av att se de fjäderladdade ståländlänkarna äta guld.