gece
Basic
Tackar, ja man kan ana att den har varit med om en del.Grym! Gillar skicket på den![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tackar, ja man kan ana att den har varit med om en del.Grym! Gillar skicket på den![]()
Syriansk örn på baksidan?Som en kontrast till alla svarttavlade DS i superskick som har visats i denna tråd.![]()
![]()
Ja, en örn är det iallafall och det verkar ju vara en syriansk enligt tidigare kommentarer. Klockan är köpt ifrån Egypten. Är det någon som vet historien bakom dessa?Syriansk örn på baksidan?
Wow ok fett!Ja, en örn är det iallafall och det verkar ju vara en syriansk enligt tidigare kommentarer. Klockan är köpt ifrån Egypten. Är det någon som vet historien bakom dessa?
De är Syrianska issued dsar som uag förstått det.Ja, en örn är det iallafall och det verkar ju vara en syriansk enligt tidigare kommentarer. Klockan är köpt ifrån Egypten. Är det någon som vet historien bakom dessa?
Hoppas att det stämmer, häftigt isåfall.De är Syrianska issued dsar som uag förstått det.
Ja jag har sett någon mer med samma baklock. Inte sett någon info om vilka tavlor/nummerserier etc. som delats ut. Men vi får skicka en KS-delegation till Damaskus och forska vidare!Hoppas att det stämmer, häftigt isåfall.
Haha, ja självklart så måste vi göra det. Lysande idé!Ja jag har sett någon mer med samma baklock. Inte sett någon info om vilka tavlor/nummerserier etc. som delats ut. Men vi får skicka en KS-delegation till Damaskus och forska vidare!
Fin, men fel avdelning.-Imorgon kommer min andra halva får den här
Fin, men fel avdelning.![]()
Eller ännu bättre skaffa den förstfödde!-Blandar ”alltid” ihop dem två trådarna. Tack. Jag flyttar inlägget![]()
Eller ännu bättre skaffa den förstfödde!![]()
Haha jasså vi har börjat med den här leken nu, haha det är inte bra för mig alls! Varken plånka eller hjärtaHär är DS:en jag bjöd över dig på auktionen @Fadershan
Lite mer polering av glaset så..
Fina urtavlor dessa grå.
Den skarpsynte har säkert noterat att det är fel ändlänkar. Söker efter sådana.
![]()
Du har så det räckerHaha jasså vi har börjat med den här leken nu, haha det är inte bra för mig alls! Varken plånka eller hjärta![]()
Riktigt cool! Ville ha en grå men vågade inte comitta helt då jag var osäker på fläcken strax ovanför index 4. Gz!
Bra fångat!Du har så det räcker
Som tur var är det ett märke i glaset. Kalasgott skick i övrigt.
Tack.Bra fångat!
Tack.
Går fortfarande att fynda fina DS. Hade gärna ägt en "fläsk-DS" men kan inte riktigt motivera pengarna de kostar idag, även om kvaliteten motsvarar dyrare ur.
Ja den är läcker! Den ljusa varianten av tavla på stålboett ser man ganska så ofta.Tyckte verkligen den gråtavlade var grym! Aldrig sett en sådan DS förr och då har jag ändå surfat DS ganska mycket senaste halvåret. Snygg på länk också, det metalliska framhävs.
Mycket fin!Bytte ut glaset mot ett NOS. Måste slipa ned och polera upp med polermaskin för att få det som satt innan att bli bra. Sparar det och åtgärdar vid tillfälle.
![]()
Mycket bra! Ställer mig i kö.Bytte ut glaset mot ett NOS. Måste slipa ned och polera upp med polermaskin för att få det som satt innan att bli bra. Sparar det och åtgärdar vid tillfälle.
![]()
Mycket bra! Ställer mig i kö.![]()
Även jag var med på slutet.Bra klippt där @Fadershan, nu fick du din revanschvar ute på en liten utflykt och hade glömt bort den.
Skrapa bort färgen på sekundvisaren bara så är den fin!
https://www.tradera.com/item/190111/389817586/certina-automatic#view-item-main
![]()