• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

virrooo

Audemars
2-Faktor
Som en kontrast till alla svarttavlade DS i superskick som har visats i denna tråd.
DSC_1585_l.jpg
DSC_1579_l.jpg
Syriansk örn på baksidan?
 

Fadershan

Patek
Här är DS:en jag bjöd över dig på auktionen @Fadershan :D

Lite mer polering av glaset så..
Fina urtavlor dessa grå.

Den skarpsynte har säkert noterat att det är fel ändlänkar. Söker efter sådana.

IMG_20200314_160636.jpg
Haha jasså vi har börjat med den här leken nu, haha det är inte bra för mig alls! Varken plånka eller hjärta ;) :) Riktigt cool! Ville ha en grå men vågade inte comitta helt då jag var osäker på fläcken strax ovanför index 4. Gz!
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Tack.

Går fortfarande att fynda fina DS. Hade gärna ägt en "fläsk-DS" men kan inte riktigt motivera pengarna de kostar idag, även om kvaliteten motsvarar dyrare ur.

Tyckte verkligen den gråtavlade var grym! Aldrig sett en sådan DS förr och då har jag ändå surfat DS ganska mycket senaste halvåret. Snygg på länk också, det metalliska framhävs.
 

DrKlocka

Audemars
Tyckte verkligen den gråtavlade var grym! Aldrig sett en sådan DS förr och då har jag ändå surfat DS ganska mycket senaste halvåret. Snygg på länk också, det metalliska framhävs.
Ja den är läcker! Den ljusa varianten av tavla på stålboett ser man ganska så ofta.

Har för mig att någon med grå tavla var till salu för något år sedan här på forumet.
 
Topp