• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

Är ROOKIE i klockvärlden, kan någon tala om för mig varför Certina DS är så eftertraktade klockor? : )
HYPE!
Nej men allvarligt, bara börja med att läsa @eriksson850 intro i denna tråden så får du väl mycket av svaret.
Tror väl de flesta här fascineras av att fortfarande kunna köpa klockor med sådan tillverkningskvalitet och historia för en relativ spottstyver.

Jag tänker då inte övertala någon om storheten med DS..räcker gott med den konkurrens som finns tkr jag! Här är iaf mitt senaste tillskott i ds-familjen och piepan-familjen som nu sjukt nog består av 4st..vågar nog inte säga hur många medlemmar som är i den förstnämnda familjen ;)
IMG_20200505_130000_953.jpg

Jag tänker då inte övertala någon om storheten med DS..räcker gott med den konkurrens som finns tkr jag! Här är iaf mitt senaste tillskott i ds-familjen och piepan-familjen som nu sjukt nog består av 4st..vågar nog inte säga hur många medlemmar som är i den förstnämnda familjen ;)
IMG_20200505_130000_953.jpg
Tycker nog gränsen för piepan skall ligga på tre. Allt annat är orättvist ;)

Piepans kan man inte ha för många av! @eriksson850 startade ju denna tråd med en uppfixning av denna tidiga klassiska urmodern av DSar. Det var oxå då många såg olikheterna i liite nyare och lite äldre piepans. Här har ni t.ex. tre stycken PPPP och en SPPP..dvs en har fått patentet men ännu inte sköldpaddan på baklocket :) En av dem är dessutom äldst och har lite annan tavla. Man kan nörda nöstan hur länge som helst.
IMG_20200510_131046_050.jpg

Piepans kan man inte ha för många av! @eriksson850 startade ju denna tråd med en uppfixning av denna tidiga klassiska urmodern av DSar. Det var oxå då många såg olikheterna i liite nyare och lite äldre piepans. Här har ni t.ex. tre stycken PPPP och en SPPP..dvs en har fått patentet men ännu inte sköldpaddan på baklocket :) En av dem är dessutom äldst och har lite annan tavla. Man kan nörda nöstan hur länge som helst.
Jo den vänstra är helt onödig.. Jag kan förbarma mig...
IMG_20200415_155352.jpg

Jag har ju bara en

Har sagt det förut och säger det igen. Fyra är en för mycket;)
Ett fantastiskt gäng Piapan's du har där!!

Har en Certina "Sub", fungerar klockrent förutom att det inte går att skruva in kronan. Kan man lämna in den på service nånstans i Stockholm med detta problem? Vad händer om man kontaktar Certina, servar dom äldre ur?
IMG_20200511_170721.jpg

Tillbaka
Topp