• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

Otroligt dedikerat. Länkarna också! Hur länge har det tagit dig att tracka ner dessa och finns det något du fortfarande letar eftar? Du kan ha fått frågan förr.

Sjukt fin låda! Beundransvärt!
Bra jobbat, goa du!

Tack snälla ni! Jag inser oxå att det är är mer vansinne än något annat men som @Sthlm-Nicklas sa i senaste avsnittet av @urbildningsradion https://www.instagram.com/urbildningsradion/?hl=en "Jag tror man föds till samlare" och det tror jag med. Jag tycker DS har alla de egenskaper som krävs för att vara ett bra samlingsobjekt även om jag gillar och samlar massa andra klockor så har största fokuset varit på DS helt klart. Ja det är absolut flera DSar som jag ihärdigt jagar men de som är kvar är inte superlätta att hitta. Dessutom i ett skick jag gillar, till "rätt" pris för mig osv. På rak arm kan jag nog räkna up 5-6st DSar som jag mer än gärna hade lagt till samlingen. Sen kan man ju fortsätta med alla olika små tavelvariationer inom reffarna m.m. osv osv osv :)

Tack! Men inte alla och de som syns oftast e väl de man gillar mest så att säga. Men patina e mysigt! Men har några stycken i fixarlådan oxå som förhoppningsvis får se dagens ljus inom någorlunda snar framtid. Så här ser den "färdiga" högen DSar ut f.n.
IMG_20200524_140252.jpg
Wow!
Fantastiskt samling du fått ihop!!! Måste fråga när du skaffad din första?

Inte jättelänge sen faktiskt och det var såklart denna tråd som fick mig hooked. Strax över tre år sen som jag äntligen på riktigt fattade storheten med DS! :)
Okej! Och då duger det inte med att enbart följa vad som dyker upp på tratten har jag förstått. Och att de blivit populära tycker jag inte är konstigt då de är fantastiskt trevliga klockor:)
Jakten går vidare, finns några tavlor kvar som som står på önskelistan;)

Vad är det officiella bredden mellan luggarna på en DS, eller vad ska den vara? Får min till typ 18,6mm vilket innebär att alla mina 18mm band sitter sådär och jag har dåligt med 19mm att tvinga dit.

Haha! Var mest en pik om att du hamnat på vintageavdelningen och även om definitionen vintage kan diskuteras i en halv evighet så faller nog 8år inom ramen för "modernt"! :D
My bad! Blev så upphetsad av att jag fann "DS Where it all began" samma dag jag tog min DS Diver.
Admin får jättegärna rensa! (Så slipper man väl tomma inlägg?)

Tillbaka
Topp