• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

Bra klippt där @Fadershan, nu fick du din revansch :D var ute på en liten utflykt och hade glömt bort den.
Skrapa bort färgen på sekundvisaren bara så är den fin!
https://www.tradera.com/item/190111/389817586/certina-automatic#view-item-main

344410220_74673865-e99d-455e-8ce1-2266deb8d03c.jpg
Njae.. fel krona, rätt dräpt boett och skapligt patinerad.. Jag köpte den bara för att vinna! (Sa ju att den leken var en dålig idé för mig ;)

Är ju en PP så då får man leva med lite skavanker;)
Edit: ser vid närmare koll att den inte är Pat Pend:(
Men grattis !!
I ärlighetens namn och som tillika DSnörd ser jag inget premium i PP eller om den fått patentet. Det är ju fortfarande mellanstadiet/transition mellan pp och söldpadda så har ju det tidiga bakklocket :)

Kan så vara. Har själv endast en PP och värderar den högst i samlingen då den är riktigt tidig. Men tror heller inte den betingar ett högre ekonomiskt värde. Har jagat en med den tavla som den du nu vann, och trodde i min enfald att den skulle gå under radarn då det inte stod DS i annonsen (snålade med mitt bud i sista sekunden).
Är dock glad att det var du som fick den:)

Nu har jag inte läst alla hundra sidorna så det kan finnas info men finns det ngn i tråden som kan tänkas serva en Certina DS kaliber 25-36? Jag bor i Skåne men kan skicka!

Fin! 25-36 är oöinget avanvmcerat eller svårt så det klarar nog hobbymecksen här bra! Problemet är väl att 25-36 är lite ovanligare än efterföljande kalibrar så reservdelar är aningens svårare. Man behöver absolut intw alltid byta ngt men allt kan hända vid service. Både borttappande och att det går sönder så man har med sig det i tänket innan :)

Längesen jag postade en ny DS i tråden men nu är det dags! Detta är en trevlig automatare med Onyx index (tror jag iaf??). Tavlan har fått en hyffsat jämn patina. Men glaset är hopplöst repigt, blir nog att sandpappra det och sen mer polywatch.
Den görs sig bra på Pansarlänk iaf :)
D9ACCA7D-FBE3-4640-B20D-D32AD5F2439F.jpeg
15486E97-AC74-414A-A8DC-15CBFD55B77F.jpeg

Tillbaka
Topp