• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

IMG_3731.jpeg

Sunny side up. Have great weekends, all.

Vad säger experterna? Svart auto 🤔 kanske just denna varit på tal innan?

Skärmavbild 2021-04-24 kl. 10.14.05.png

Vad säger experterna? Svart auto 🤔 kanske just denna varit på tal innan?

Skärmavbild 2021-04-24 kl. 10.14.05.png
Superfin och korrekt men den är grå/slate, inte svart! :)

Var det inte du som hade en tes om att de flesta mörka tavlor var manuella med datum? Eller var det bara svarta? ;)
Bara svarta! Gå gärna tbx å motbevis men har bara pratat svarts tavlor ang de manuella hoppas jag :). Ser du däremot en sån här gråblå/slate i manuell så blir jag nyfiken! ;)

Kan inte komma på att jag sett en 25-66 svart heller men lär ju finnas. Jag har en svart 25-36 dvs manuell utan datum iaf.

Bara svarta! Gå gärna tbx å motbevis men har bara pratat svarts tavlor ang de manuella hoppas jag :). Ser du däremot en sån här gråblå/slate i manuell så blir jag nyfiken! ;)

Kan inte komma på att jag sett en 25-66 svart heller men lär ju finnas. Jag har en svart 25-36 dvs manuell utan datum iaf.

Kul att de ändå är rätt ovanliga. :) Jag letar efter en fin grå- eller svarttavlad själv men är ute efter automaten!

Denna ramlade in härom veckan, grym patina och originallänk vad mer kan man begära... Fast även solen har sina fläckar, nån som sitter på ett original spänne (clasp) dom inte behöver? 😎
IMG_20210427_085558.jpg

IMG_20210427_092329.jpg
IMG_20210427_092334.jpg
Fin! Tyvärr ingen clasp till övers. Sällan man ser lösa delar till dessa länkar tkr jag då de ofta hållit ihop bra (jämfört med gf).

F8F65D81-F2A0-469C-8753-2AEEC3C88332.jpeg

F8F65D81-F2A0-469C-8753-2AEEC3C88332.jpeg

Är det här motbeviset? Kommer jag behöva stå till svars för det här uttalandet på alla spanjorsmålade DSar n Haha good try men bättre kan du! :) Var är lumen på tavlan? Är det den enda DSen i världen med det typsnittet? osv :) Men snyggt gjort ändå, trist case oxå!

Är det här motbeviset? Kommer jag behöva stå till svars för det här uttalandet på alla spanjorsmålade DSar n Haha good try men bättre kan du! :) Var är lumen på tavlan? Är det den enda DSen i världen med det typsnittet? osv :) Men snyggt gjort ändå, trist case oxå!

haha, den dök upp i min bevakning, var tvungen att retas lite 😬 jag håller med dig

Det såldes en DS på tratten nyligen där jag inte blev klok på tavlan. Eller snarare ankarsiffrorna... har för mig att jag sett liknande innan men kan inte hitta någon. 12an ser udda ut, men kan va den tjaskiga bilden som påverkar också. Någon som vet mer?
AF16E060-F062-49C4-8C4B-D975FB2C7D41.jpeg

Det såldes en DS på tratten nyligen där jag inte blev klok på tavlan. Eller snarare ankarsiffrorna... har för mig att jag sett liknande innan men kan inte hitta någon. 12an ser udda ut, men kan va den tjaskiga bilden som påverkar också. Någon som vet mer?
AF16E060-F062-49C4-8C4B-D975FB2C7D41.jpeg

Ja, det är en fin gammal patent pending DS med stiliserade siffror helt enkelt. Inte helt vanlig tavla, därför eftertraktad. Törs inte säga ref exakt men kanske 5601-012 och cal 25-45. Jag kommer definitivt bli tillrättavisad om det inte stämmer. :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp