MINELLI
Basic
Vardagsklockan. Mer än 50 år gammal, tät och håller tiden bättre än många nya klockor.
Vardagsklockan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vardagsklockan. Mer än 50 år gammal, tät och håller tiden bättre än många nya klockor.
Sunny side up. Have great weekends, all.
Sunny side up. Have great weekends, all.
Wow great Piepan Neil!! But no The DS aint no pilots watchI just tore my hair when I tried to figure out which kind of straps would fit a DS best. You hit the mark with that nato-style one. Great DS PP!
It could be and natos went on divers as well right?Wow great Piepan Neil!! But no The DS aint no pilots watch
True, but it sure is pretty on it. : cool:One day I might seek out a nice tan leather strap. Hope all is well with you.Wow great Piepan Neil !! But no The DS aint no pilots watch
Superfin och korrekt men den är grå/slate, inte svart!Vad säger experterna? Svart auto kanske just denna varit på tal innan?
Sao Khuu on Instagram: "Stunning vintage Certina DS Automatic. . . . . . . . . . . . . . . #certina #vintagecertina #certinawatch #watch #vintagecertina #vintage #1960s #wornandwound #omegaenthusiast #watchfam #turtle #certinads"
1,001 likes, 16 comments - omega_enthusiast on April 22, 2021: "Stunning vintage Certina DS Automatic. . . . . . . . . . . . . . . #certina #vintagecertina #certinawatch #watch #vintagecertina #vintage #1960s #wornandwound #omegaenthusiast #watchfam #turtle #certinads".www.instagram.com
Finns som date och nodate och är en senare variant och även denna har kommit med två olika typsnitt på "a".Superfin och korrekt men den är grå/slate, inte svart!
Superfin och korrekt men den är grå/slate, inte svart!
Bara svarta! Gå gärna tbx å motbevis men har bara pratat svarts tavlor ang de manuella hoppas jag . Ser du däremot en sån här gråblå/slate i manuell så blir jag nyfiken!Var det inte du som hade en tes om att de flesta mörka tavlor var manuella med datum? Eller var det bara svarta?
Bara svarta! Gå gärna tbx å motbevis men har bara pratat svarts tavlor ang de manuella hoppas jag . Ser du däremot en sån här gråblå/slate i manuell så blir jag nyfiken!
Kan inte komma på att jag sett en 25-66 svart heller men lär ju finnas. Jag har en svart 25-36 dvs manuell utan datum iaf.
Kul att de ändå är rätt ovanliga. Jag letar efter en fin grå- eller svarttavlad själv men är ute efter automaten!
Fin! Tyvärr ingen clasp till övers. Sällan man ser lösa delar till dessa länkar tkr jag då de ofta hållit ihop bra (jämfört med gf).Denna ramlade in härom veckan, grym patina och originallänk vad mer kan man begära... Fast även solen har sina fläckar, nån som sitter på ett original spänne (clasp) dom inte behöver?
Grymt fin, som vanligt så visar du var skåpet ska stå...Nytt in i samlingen! Denna fina och hyffsat patinerade 5801-114 DS Amagnetic har precis fått tvätt och service!
Bara svarta! Gå gärna tbx å motbevis men har bara pratat svarts tavlor ang de manuella hoppas jag . Ser du däremot en sån här gråblå/slate i manuell så blir jag nyfiken!
Kan inte komma på att jag sett en 25-66 svart heller men lär ju finnas. Jag har en svart 25-36 dvs manuell utan datum iaf.
Är det här motbeviset? Kommer jag behöva stå till svars för det här uttalandet på alla spanjorsmålade DSar n Haha good try men bättre kan du! Var är lumen på tavlan? Är det den enda DSen i världen med det typsnittet? osv Men snyggt gjort ändå, trist case oxå!
60's vintage mens Certina DS 1 Automatic 25-651 ref. 346.825 Steel 36mm black | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for 60's vintage mens Certina DS 1 Automatic 25-651 ref. 346.825 Steel 36mm black at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com
Är det här motbeviset? Kommer jag behöva stå till svars för det här uttalandet på alla spanjorsmålade DSar n Haha good try men bättre kan du! Var är lumen på tavlan? Är det den enda DSen i världen med det typsnittet? osv Men snyggt gjort ändå, trist case oxå!
Svarta manuella finns, men inte automatiskaTyp denna
Typ denna
Tror brasklappen stämmer bra och att det syftas på en svart 25-66 eller mao ref 5203-013.Svarta manuella finns, men inte automatiska
Edit: Brasklapp om du skulle syfta på urverk...
Senaste inköpet, nöjd med denna den behöver dock nytt glas eller mycket polering då det sitter två prickar i glaset som är störiga...
Men bra case/tavla/visare. Är min tredje men oxå den bästa jag ägt
TackJa, den var ju nå djävulskt fin, precis som man kunde ana. Grattis!
Tack
lite bättre än förväntat så väldigt nöjd