Double Double Security
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tungt!Double Double Security
Kungsduo. Bulten är så jävla fin. Börjar svänga mot att Tektite tavlan kanske är ännu bättre än standardvarianten.Double Double Security
Tack! Klart Tektite är ballare även om jag var av annan åsikt till en början. Men då ska skicket vara bra. Det är ju det orange man vill åtKungsduo. Bulten är så jävla fin. Börjar svänga mot att Tektite tavlan kanske är ännu bättre än standardvarianten.
Hur har det gått?Jag litar på dig. Det är ju du som är gubbklockornas nummer 1 influencer
Det är bara igång i tankens värld. Jag har funderat på vilket tillhygge man bäst använder. Funderade på att värma fast lite krympslang på en spetstång för att få ett skonsamt verktyg. Vad skulle du har använt för hjälpmedel?Hur har det gått?
Det är bara igång i tankens värld. Jag har funderat på vilket tillhygge man bäst använder. Funderade på att värma fast lite krympslang på en spetstång för att få ett skonsamt verktyg. Vad skulle du har använt för hjälpmedel?
Jag har inte sett i verkligheten men på bild. Vill ha den där på bilden iaf!På certinas hemsida i deras tidslinje finns den här bilden. Men är det någon som sett en tvåtons ”piepan”, dvs med guldboett och silver-vit tavla, i verkligheten?
Någon som kan göra mig klokare?
Jag har inte sett i verkligheten men på bild. Vill ha den där på bilden iaf!
Jag hade trott att det varit en redial pp om jag sett den bilden, någon som har sett en sådan i verkligheten?På certinas hemsida i deras tidslinje finns den här bilden. Men är det någon som sett en tvåtons ”piepan”, dvs med guldboett och silver-vit tavla, i verkligheten?
Någon som kan göra mig klokare?
Jag hade trott att det varit en redial pp om jag sett den bilden, någon som har sett en sådan i verkligheten?
Certina 18k | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for Certina 18k at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com
KBK
MEn saaaaataaan! Hatten av, jag hatar dig och ajg älskar dig. Blandade känslor... (jag är nykter).Glad DS-fredag! Manuell och automatisk DS PP. Den förstnämnda hör till de ovanligare, inte minst skicket.
MEn saaaaataaan! Hatten av, jag hatar dig och ajg älskar dig. Blandade känslor... (jag är nykter).
Jag är inte heller nykter men det där är fan inte rätt. Trodde först jag såg dubbelt.Inte jag dock. Så jag kan ta smällen.
Herre gud. Sjukaste jag sett! Grattis! Om du någonsin vill sälja den automatiska vill jag gärna köpa...Glad DS-fredag! Manuell och automatisk DS PP. Den förstnämnda hör till de ovanligare, inte minst skicket.
JB flex funkade ju kanon, ser grymt fin ut,Nu har den här fått lite kärlek i form av en riktig krona och får bli fredagsklockan när det äntligen lackas helg och finväder! DS på JB Flex? Varför inte?
Jag postade den i ett annat forum och skrev i förbifarten att det var en 5601 013, men det gick inte många sekunder innan DS-gänget ryckte in och påpekade att det ju är referensen till first gen-dykarna . Hur kunde jag missa det? Helt enkelt för att det var etsat på baklocket… Det verkar med andra ord som att antingen locket eller hela boetten bytt innehåll någon gång.
Är det förresten bara jag som ser en cirkel som ser ut som en logo? Tillkommit eller ska den signalera något?
Trevlig helg!
Gz till jättefin klocka! Hoppas det inte var denna jag sov över alarmet på på Tratten haha! Men du vad märkligt med reffen! Finn flera manuella reffar med -013 men de är 5101, 5201 och 5301-013. 5601-013 ska vara första gen dyktavla med vridring det håller jag med om och utan vridring är 5601-012 alternativt ovanligare 5601-003. Jag vågar påstå att din inte är till första dyktavlan med vridring ändå för vet du varför? - Det där är ett lock för ett manuellt verk och alla dyktavlorna är med automatiska verk såvitt jag vet.Nu har den här fått lite kärlek i form av en riktig krona och får bli fredagsklockan när det äntligen lackas helg och finväder! DS på JB Flex? Varför inte?
Jag postade den i ett annat forum och skrev i förbifarten att det var en 5601 013, men det gick inte många sekunder innan DS-gänget ryckte in och påpekade att det ju är referensen till first gen-dykarna . Hur kunde jag missa det? Helt enkelt för att det var etsat på baklocket… Det verkar med andra ord som att antingen locket eller hela boetten bytt innehåll någon gång.
Är det förresten bara jag som ser en cirkel som ser ut som en logo? Tillkommit eller ska den signalera något?
Trevlig helg!
Gz till jättefin klocka! Hoppas det inte var denna jag sov över alarmet på på Tratten haha! Men du vad märkligt med reffen! Finn flera manuella reffar med -013 men de är 5101, 5201 och 5301-013. 5601-013 ska vara första gen dyktavla med vridring det håller jag med om och utan vridring är 5601-012 alternativt ovanligare 5601-003. Jag vågar påstå att din inte är till första dyktavlan med vridring ändå för vet du varför? - Det där är ett lock för ett manuellt verk och alla dyktavlorna är med automatiska verk såvitt jag vet.
Men kan inte få 6:an i 5601 till något annat än att den alltid har vartit 6 så det är superskumt! 56 är ju en referens till ett automatiskt verk utan datum. 25-45, 25-65.Smart! Såklart är baklocket till en manuell PP med tanke på att det är plattare, det har du ju helt rätt i. Så det får det ju onekligen att kännas lite paradoxalt. Vi är något på spåren.
Men kan inte få 6:an i 5601 till något annat än att den alltid har vartit 6 så det är superskumt! 56 är ju en referens till ett automatiskt verk utan datum. 25-45, 25-65.
Ja.. sjukt. Hat ju iofs förekommit feltryckningar hos andra och i historien. Time will tell kanske. En av tjusningarna med DS och Certina är just det, vi vet inte allt.I denna sitter f.ö ett 25-36, men det är ju inget long shot. Caset kanske är en svart svan — de finns inte tills de gör det.