• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

foppa13

Cartier
Mysväder idag, trevlig kväll med DS och lite kubb... 👍🙏☀️
IMG_20210605_210340.jpg
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
denna har verkligen fått en fin jämn patina efter vad jag tror är en vattenskada.

är rätt kass på att ta bilder men gjorde ett försök. Men som sagt denna måste man se live
E0116C5E-2A99-474E-ADC6-9B917446A732.jpeg
A63EBA57-0DB4-4B6D-B1B1-AB61CB63F4CD.jpeg
3C9B8BD9-0436-40E2-B7A2-1F92586D15A4.jpeg
FF90613E-8F14-47DF-A9B1-59D076DE3C14.jpeg

Det är en gammal gråtavlad va? Verkar som att texten varit vit. De brukar få rätt spridd patina. Denna hade kunnat vara spännande på ett tilltufsat mocka- eller canvasband, tror jag.
 

MrAndersson

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Det är en gammal gråtavlad va? Verkar som att texten varit vit. De brukar få rätt spridd patina. Denna hade kunnat vara spännande på ett tilltufsat mocka- eller canvasband, tror jag.

vet inte om det är en gammal gråtavlad faktiskt. Texten är nu guldfärgad, kan vit bli det av vatten/fukt?

Låter som bra bandtips, ska kolla på det. På bild blir den lite tråkig med länk men inte i verkligheten.
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Tickar igång av en lätt skakning varje gång. Saknar dock en passande länk och är alldeles för dålig på vad jag ska leta efter, tips? Gärna med ändlänkar.
20210612_161159.jpg

Ja, det där är ju ett aber med dessa. De mäter någonstans mellan 18,5-19mm. Bäst vore ju originallänk (Gay Freres) annars hade jag försökt hitta ett 18mm BoR (beads of rice). Scrollar du upp lite ser du en av mina på en flexlänk för någon hundring.

Edit: @-RI- Som av en händelse dök den här upp i mitt flöde precis. Kanske något du tycker passar. https://www.instagram.com/p/CQBT__Sr97y/?utm_medium=copy_link
 
Senast ändrad:

-RI-

Patek
2-Faktor
Ja, det där är ju ett aber med dessa. De mäter någonstans mellan 18,5-19mm. Bäst vore ju originallänk (Gay Freres) annars hade jag försökt hitta ett 18mm BoR (beads of rice). Scrollar du upp lite ser du en av mina på en flexlänk för någon hundring.
Tack, då ska jag börja leta lite smått. Flexlänken du har ser inte heller dumt ut faktiskt, kan vara ett alternativ det också.
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Trevlig å bra klocka du har där! Tycker oxå ditt val av band är bra! Det enda bättre skulle vara Certinas GF-länk.
Tack, det är klockan som varit med mig längst. Bandet är ett Kaufmann Nautic som fyndades på loppis för hela 15kr. Får passa på att tacka för den riktigt härliga kanal ni har på tuben. Förgyllde min kväll igår.
 

RäserRaffe

Omega
2-Faktor
En DS-rookie här som önskar lite expertishjälp. Vrids verket 25-651 bara upp åt ett håll med rotorn? Isåfall vilket.Den mår inte så bra i windern nämligen, bättre så här på armen.
CCD82261-A796-42BC-B233-8A6E6CD3E6A7.jpeg
 
Topp