Tkr den som köpte den fick en bra deal. Otrolig tavla.Jorå, jag har allt sett priserna på dessa, fina grejjer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tkr den som köpte den fick en bra deal. Otrolig tavla.Jorå, jag har allt sett priserna på dessa, fina grejjer.
Ja tavlan såg oförskämt fin ut.Tkr den som köpte den fick en bra deal. Otrolig tavla.
Ja då kan jag tänka mig att dagens nivåer känns svåra att betala även om man önskar den.Minns när en sån där bjöds ut till bland annat mig. Den kostade 700 kr. Ingen nappade när jag var där. Den var i rätt bra skick men vi tyckte nog det var aningen dyrt omkring 15 år sen ungefär skulle jag tro.
Haha ja...Ja då kan jag tänka mig att dagens nivåer känns svåra att betala även om man önskar den.
Egentligen är det ju larvigt vad billiga de är! Jämför med vad en Rolex Explorer av samma årgång kostar. En dussinklocka i jämförelse.
Jag gissar på en snuskigt bra tavla där bakom plexit.
Hur är det med strålning från klockor med så pass mycket radium som denna? Ren nyfikenhet. Tänker att så länge klockan är stängd är det inga problem?
Finns en tråd nånstans om det men kortfattat är inte den direkta strålningen det stora problemet. Det är värre om radioaktivt damm kommer ut och man inandas det, t.ex. genom att klockan är otät eller öppnas. Det andra problemet är att radium bryts ner till radongas vid radioaktivt sönderfall och ibland i stora mängder. Radongas kan orsaka lungcancer och är en gas många av oss redan har tillräckligt av i våra hem här i Sverige.Hur är det med strålning från klockor med så pass mycket radium som denna? Ren nyfikenhet. Tänker att så länge klockan är stängd är det inga problem?
Vad blev slutpriset? Löjligt bra modell!
Ja nästan prick 25k med slagavgift. 2-3 år sedan var det inte många som köpte från hammarö (mina jaktmarker) då kunde man fynda där. Inte nu längre .Vad blev slutpriset? Löjligt bra modell!
Ja nästan prick 25k med slagavgift. 2-3 år sedan var det inte många som köpte från hammarö (mina jaktmarker) då kunde man fynda där. Inte nu längre .
Haha, ja men precis. Man får väl byta hobby snart, börja samla på ficklampor eller något. Det kanske trendar om 20 år.Det är lite som om ens kantarellställen plötsligt skulle dyka upp på google maps. Ingenting är hemligt längre!
Extra kul att Certina får exemplifiera det då! Iom att de ofta är så underskattade. Detta är långt ifrån den dyraste DSen dock Men ja procentuellt sätt måste det ligga långt upp på listornaHaha ja...
Men så är det med många klockor och modeller. Men det där är kanske bland de tydligaste exemplen på det.
Så är det ju verkligen!Egentligen är det ju larvigt vad billiga de är! Jämför med vad en Rolex Explorer av samma årgång kostar. En dussinklocka i jämförelse.
Jag gissar på en snuskigt bra tavla där bakom plexit.
Inte rätt ändlänkar, men länk och spänne med fel ändlänkar för 1500kr.DS onsdag, nån som sitter på korrekt ändlänkar och spänne...
Mysigt band, lite udda med vecket i mitten vad är det för nått? Ser ut som gris, det brukar vara bra grejer...DS-onsdag och bump.
Mysigt band, lite udda med vecket i mitten vad är det för nått? Ser ut som gris, det brukar vara bra grejer...
Jag ansöker härmed om medlemskap i denna illustra klubb! Fick hem min första DS idag. Ett lite chansartat Blocket-köp som gick hem. Bör väl var från 1960 eftersom det är 25-36-verket, patent och sköldpadda? Mycket nöjd! Lika nöjd som med klockor som kostar typ 40 gånger mer….
Tack välkomnandet och för mycket bra tips! Var köper du sådana delar?Välkommen! Visst är de trevliga? Härlig patina på din.
Tips på vägen.. om du känner på gummipackningen, känns den stel? Det ser ut som den börjat vittra sönder och jag tycker mig se lite rester på bryggan. Tänker så du inte får in för mkt i verket. Billigt att byta.
Tack välkomnandet och för mycket bra tips! Var köper du sådana delar?
Tack! Jag spanar nu efter en automat ocksåFinns lite överallt, Ebay t ex.
Certina DS & DS2 Yellow Casing Ring Rubber | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for Certina DS & DS2 Yellow Casing Ring Rubber at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com
Men tror nästan alla vintageurmakare har koll på dessa. Är du inte händig själv så kan de hjälpa till att blåsa rent också.
Nu får du väl komplettera med en automat också.
Sluta postfiska och börja bidra istället. Sälja klockor kan du göra på blocket.Älskar Certina DS action diver 38mm, känner nån till en butik i sthlm som har den?
Morfars gamla. Inlämnad hos uris för en total genomgång.