• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

hejsam

Patek
2-Faktor
Gillar denna.
509D9F6E-2EED-4146-8EEC-A6F2CBF36FAF.png
99A895E0-77D0-4C16-88F1-9BAD0ADDC7B8.png
Inte så bra koll på dessa men 37mm ex krona måste vara ovanligt?
 

MrAndersson

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Säkert fler av er som sett denna på ebay.

Är detta en servicetavla eller är den ommålad? Den saknar ju lysmassa vid index och jag tycker trycket ser väldigt vitt ut jämfört vad jag sett tidigare.

va tycker ni övriga?
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Säkert fler av er som sett denna på ebay.

Är detta en servicetavla eller är den ommålad? Den saknar ju lysmassa vid index och jag tycker trycket ser väldigt vitt ut jämfört vad jag sett tidigare.

va tycker ni övriga?
Finns de som är mer kunniga än mig men jag tycker den ser ok ut. Den är nog fotad i ett ljus som gör den väldigt vit.
 

MrAndersson

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Finns de som är mer kunniga än mig men jag tycker den ser ok ut. Den är nog fotad i ett ljus som gör den väldigt vit.

Jo tycker oxå att den ser ok ut men det är ändå nått:
A:na i ”automatic” är raka inte lutande
Ingen lume på index
- till vänster resp höger om T vid kl 6

Jag har sett tavlor med liknande utformning men aldrig på en Dyktavla. Den är säkert rätt men intressant att höra andras inspel
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Jo tycker oxå att den ser ok ut men det är ändå nått:
A:na i ”automatic” är raka inte lutande
Ingen lume på index
- till vänster resp höger om T vid kl 6

Jag har sett tavlor med liknande utformning men aldrig på en Dyktavla. Den är säkert rätt men intressant att höra andras inspel

Det som möjligtvis fick mitt öga att reagera var väl att ”DS” lyste så vitt.
 

MrAndersson

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Det som möjligtvis fick mitt öga att reagera var väl att ”DS” lyste så vitt.

jo det och att minute track är så vit. Sen är ju 5min markeringarna i minute track i samma tjocklek samt utan lume. På min egna har 3 6 9 12 tunnare streck.

men samtidigt så ser allt skarpt ut så därför tänker jag servicetavla.

det som också jag reagerar på är att tavlan har en del patina men minute tracken är knivskarp….
 

Fadershan

Patek
Finns de som är mer kunniga än mig men jag tycker den ser ok ut. Den är nog fotad i ett ljus som gör den väldigt vit.

Såg den för några dagar sedan och tänkte tipsa här, men nu verkar ni ju själva hitta. 😉 Är som sagt inte kunnig på dessa tavlor så vi får invänta expertisen.

Jo tycker oxå att den ser ok ut men det är ändå nått:
A:na i ”automatic” är raka inte lutande
Ingen lume på index
- till vänster resp höger om T vid kl 6

Jag har sett tavlor med liknande utformning men aldrig på en Dyktavla. Den är säkert rätt men intressant att höra andras inspel

Det som möjligtvis fick mitt öga att reagera var väl att ”DS” lyste så vitt.
Inget fel på denna tavla imo. Sen kan man ju tycka vad man vill om färgerna på det röda, på lumen osv. "a" i Automatic är helt enkelt ett senare typsnitt på tavlorna och är återkommande på andra tavlor oxå. Inte heller konstigt med lumefria index på denna version.
 

Fadershan

Patek
Inget fel på denna tavla imo. Sen kan man ju tycka vad man vill om färgerna på det röda, på lumen osv. "a" i Automatic är helt enkelt ett senare typsnitt på tavlorna och är återkommande på andra tavlor oxå. Inte heller konstigt med lumefria index på denna version.
 

MrAndersson

Rolex
Pledge Member
2-Faktor

den ser ju helt legit ut men har aldrig sett denna tavla utan lume tidigare.

man lär så länge man lever 😊
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
Apropå! Finns det ens hopp om att en sådan här eftersatt klenod går att få tät igen ni som vet? Hur pass avancerad operation ska man tänka att det blir?
 
Topp