• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Man skulle ha knipit den där! Gick billigt med så fin tavla! Visarna rätt trista men det går ju att byta om man vill.. gf på köpet om än rätt stretchat. Han skickade till sverige.. skulle ha klippt den! ;)
Jag var sååå nära. Orkade inte hålla mig vaken till kl 02.00 utan la mitt maxbud och somnade. Gick för billigt även om moms tillkommer.

Nä, visarna var inte jättekul.

Tidigare hade han fast pris på den, 3500 cad.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Tycker också den gick rätt billigt, men med moms, frakt och lite jobb att få den hem till Sverige känns det väl mer rimligt iof.

Jag betalade 1500USD + moms osv från USA head only för min dykare och den hade ju tyvärr skadad tavla när den kom fram :D
 

ConElPueblo

Panerai
Som du köpt nu nyligen!?

En måned eller to siden, tror jeg? Ja, åben eBay auktion i EU, kun mig som bød på den. Virkeligt god stand udover lidt lume-issues.

Her alene og sammen med sin kollega:

20220117_153411.jpg



20220117_153445.jpg


Bemærk at det er to forskellige tavlevarianter i forhold til lume.
 
Senast ändrad:

Fadershan

Patek
En måned eller to siden, tror jeg? Ja, åben eBay auktion i EU, kun mig som bød på den. Virkeligt god stand udover lidt lume-issues.

Her alene og sammen med sin kollega:

20220117_153411.jpg



20220117_153445.jpg


Bemærk at det er to forskellige tavlevarianter i forhold til lume.
Fin och bra köp såklart! Smaken som baken och allt det där men i min bok så är tavlan på Ebay lite roligare :)
 

ConElPueblo

Panerai
Fin och bra köp såklart! Smaken som baken och allt det där men i min bok så är tavlan på Ebay lite roligare :)

Ja, jeg synes også at den er skarpere i farverne, når jeg kigger efter. Og lumen er on point! Til gengæld skal der kigges på visarne og lynetten er godt brugt. Jeg kan ikke vurdere boetten godt nok til at være skråsikker, men boetten på min er virkeligt god. Jeg ville IKKE sige nej tak til canadieren, men prisen virker ikke til at være helt skæv.
 

ManuelEk

Omega
Fantastiskt kul och informativt inlägg. Blev ju ruskigt sugen på att lägga till en sådan i samlingen.
*Edit, trodde jag svarade på ett långt trevligt inlägg om den första DS.
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Den är ett ihopplock där egentligen inget stämmer. MEN bara tavlan är väl värd priset den gick för, på ett ungefär.
Men tavlan fans väl bara till nodate dykaren med bezel.
Ja, men påväg in i möte med dålig bild på telefonen. Så jag ångrade mig direkt, den har många fel...

Yes, fanns mkt att önska. Lite därför jag undrade. Men tavlan lär som sagt vara ok.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Men den är ommålad, eller är det bara borttvättad lume?
Tycker bara den ser ut att ha fått lysmassan bortskrapad samt såklart fel sekundvisare, du får visa med bättre bilder vilket skick tavlan är i när du får hem den.

Jag har ju en no-date dykare med lite förstörd tavla som, men har svårt att se om denna tavla är bättre än min eller inte isåfall skulle jag såklart vara intresserad att köpa tavlan.
 

gece

Omega
Tycker bara den ser ut att ha fått lysmassan bortskrapad samt såklart fel sekundvisare, du får visa med bättre bilder vilket skick tavlan är i när du får hem den.

Jag har ju en no-date dykare med lite förstörd tavla som, men har svårt att se om denna tavla är bättre än min eller inte isåfall skulle jag såklart vara intresserad att köpa tavlan.
Jag återkommer när den landat.
 

foppa13

Cartier
Nån som klippte den?
Fan missade den, det är i Spanien det händer alltså. Brukar kika någar gånger per dag men måste ha missat den, eller så dök den inte upp när jag sökte... Jag får leta vidare, kommer väl fler chanser...
 
Topp