• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

Corgi

Rolex
2-Faktor
Fan missade den, det är i Spanien det händer alltså. Brukar kika någar gånger per dag men måste ha missat den, eller så dök den inte upp när jag sökte... Jag får leta vidare, kommer väl fler chanser...

Ja, det kan man säga vad gäller DS. De verkar ha sin egen lilla fabrik där både det ena och andra kan hända. ☺️
 

Fadershan

Patek
Fan missade den, det är i Spanien det händer alltså. Brukar kika någar gånger per dag men måste ha missat den, eller så dök den inte upp när jag sökte... Jag får leta vidare, kommer väl fler chanser...

Japp. Inga standard-DS med no-date "crosshairs", den där tavlan är nallad från en dykare.

Ja, det kan man säga vad gäller DS. De verkar ha sin egen lilla fabrik där både det ena och andra kan hända. ☺️

Spanien alltså.. ändå hittar vi en hel del länkar där och de måste ha sålts bra där. De är Spanien som målar om och bygger frankens mest i DS-världen skulle jag säga och detta bygge var ju fruktansvärt dåligt utfört. Precis som essgunnar säger så är tavlan från vridringsmodellen 5601-113 och en tavla jag jagar... så bara där vart den nog billig... om man kan stå ut med skicket. Att man inte orkar bemöda sig med ett 25-65 verk, sätta röd jävla sekund och allmänt ser ut som man har skakat ihop ds-delar i en shaker är ju trist alltså.
 

Fadershan

Patek
Gårdagens

IMG_20220127_104315_147.jpg
 

foppa13

Cartier
Spanien alltså.. ändå hittar vi en hel del länkar där och de måste ha sålts bra där. De är Spanien som målar om och bygger frankens mest i DS-världen skulle jag säga och detta bygge var ju fruktansvärt dåligt utfört. Precis som essgunnar säger så är tavlan från vridringsmodellen 5601-113 och en tavla jag jagar... så bara där vart den nog billig... om man kan stå ut med skicket. Att man inte orkar bemöda sig med ett 25-65 verk, sätta röd jävla sekund och allmänt ser ut som man har skakat ihop ds-delar i en shaker är ju trist alltså.
Hade jag dykt på den så hade jag säkert köpt den, är för dåligt påläst och kanske lite naiv också då en schysst "cross hair" nog borde kosta lite mer. Vill ju gärna ha en och har hittills tyckt att det är lite för mycket pengar, att det inte är 100% original kan jag stå ut med bara helheten ändå känns rätt men rena fulbyggen vill man ju undvika. Värdemässigt kanske inte det är nån större fara om tavlan känns ok och är den ovanligare sorten, men trist om tror att man fyndat sen känns det bara fel när man har den i handen...
 

Jonis96

Omega
Hej allesammans! Jag har läst mycket i denna tråden och blivit mer och mer sugen på en egen DS 😁

Nu har jag köpt en, mycket fin tavla och visare, men mekaniskt så verkar den inte vara något vidare..
Den tickar, men kronan åker med ut och det går ej att ställa tiden, timvisaren står stilla också 😅
Majoriteten av dem svarta kornen är på baksidan glaset, tavlan är nästan perfekt!
 

Bilagor

  • IMG_20220202_194812.jpg
    IMG_20220202_194812.jpg
    381.9 KB · Visningar: 14
  • IMG_20220202_194736.jpg
    IMG_20220202_194736.jpg
    261.5 KB · Visningar: 13

Kupad Hand

Panerai
Hoppas på överseende för denna förfrågan i detta forum, men tänker här är kanske bäst chans att lyckas!? Söker en blånerad sekundvisare till en DS med 25-651 verk. Någon som sitter på detta och möjligtvis kan avvara? Alternativt en hel uppsättning visare till samma verk. Må väl🙏
 

Fadershan

Patek
Efter att ha sett @Fadershan på Vintage Watch Club blev jag nyfiken på de äldre Certina DS. Min första Certina var också början på mitt klockintresse. Kul tråd förresten!😊👍
76D9B576-97FC-4720-8AC7-5F2C9C88B30D.jpeg
Välkommen hit! Fan kan jag titulera mig influencer snart!?? 😂😂😅😅 Kul att du gilla! gammelCertina är bra skit och det verkar väl ganska mkt som att de själva fattat det med alla reissues hit å dit! :)
 
Topp