• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Certina NOS länkar
Någon som kanske behöver innan jag gör mig av med det på annat håll ?
31E2075E-CC62-4338-A5D6-2D28BAA48F14.jpeg
 

deddas

Rolex
Jag ser inte problemet? Ingen har väl kört auktion här, eller?
Haha förstår du på riktigt inte eller trollar du? Hur tog han emot olika prisförslag? Vem fick köpa? Högstbjudande kanske? Det ska ju finnas ett pris också. Det fanns det inte? Sen är det här inte heller köp och sälj-delen? Ska jag fortsätta?
Edit: Sen orkar jag inte vara någon ”polis”. Upp till er/moderatorer vad som tillåts eller ej. Jag har sagt att det ej kändes, från mitt håll, som ett speciellt skönt beteende. Jag känner att jag har sagt det och lämnar det där.
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Tror detta faller under undataget för ”heads up” som stötts och blötts och ältats till förbannelse i mikromärkestråden. Oavsett om min bedömning är korrekt hoppas jag att det inte behöver bli fyra sidor tjafs i den här tråden också.
 

DrKlocka

Audemars
Haha förstår du på riktigt inte eller trollar du? Hur tog han emot olika prisförslag? Vem fick köpa? Högstbjudande kanske? Det ska ju finnas ett pris också. Det fanns det inte? Sen är det här inte heller köp och sälj-delen? Ska jag fortsätta?
Edit: Sen orkar jag inte vara någon ”polis”. Upp till er/moderatorer vad som tillåts eller ej. Jag har sagt att det ej kändes, från mitt håll, som ett speciellt skönt beteende. Jag känner att jag har sagt det och lämnar det där.
Om någon är nyfiken kan jag meddela att de såldes för 200kr/st till behövande, trevliga medlemmar :)
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Haha förstår du på riktigt inte eller trollar du? Hur tog han emot olika prisförslag? Vem fick köpa? Högstbjudande kanske? Det ska ju finnas ett pris också. Det fanns det inte? Sen är det här inte heller köp och sälj-delen? Ska jag fortsätta?
Edit: Sen orkar jag inte vara någon ”polis”. Upp till er/moderatorer vad som tillåts eller ej. Jag har sagt att det ej kändes, från mitt håll, som ett speciellt skönt beteende. Jag känner att jag har sagt det och lämnar det där.
Nej jag trollar inte.

Citat;

”Om någon vill köpa så lägg rimligt bud på pm.”

Tycker inte att det där handlar om auktion, snarare ”ge mig ett vettigt bud om du vill ha en box” 🤷🏻‍♂️
 

deddas

Rolex
Nej jag trollar inte.

Citat;

”Om någon vill köpa så lägg rimligt bud på pm.”

Tycker inte att det där handlar om auktion, snarare ”ge mig ett vettigt bud om du vill ha en box” 🤷🏻‍♂️
Haha det är ju ett jättetydligt exempel på ett "auktionsförfarande"? Att just lägga ett "rimligt bud på pm." Men, som sagt, jag tänker inte vara någon "polis". Gör som ni vill.
 

deddas

Rolex
Tror detta faller under undataget för ”heads up” som stötts och blötts och ältats till förbannelse i mikromärkestråden. Oavsett om min bedömning är korrekt hoppas jag att det inte behöver bli fyra sidor tjafs i den här tråden också.
Men det är ju inte en "heads up" som i "de åker ut på Köp o Sälj med detta pris"? Han säger "ge ett rimligt bud"?
 

deddas

Rolex
Nu ogillar jag annonser i trådar, men att det skulle vara auktionsförfarande håller jag inte med om; man ger ju bud på vanliga annonser också. "OBRO".
Men då finns ju ett redan etablerat pris? ”Kom med bud”, utan utsatt pris, ÄR auktionsförfarande. Det är just bristen på pris som skapar ett auktionsförfarande. Sen skedde det i DS-tråden. Skitsamma. Nu har jag sagt det jag vill.
 
Topp