Jag sätter mina pengar på att @Fadershan redan varit där och uppmanat honom
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag sätter mina pengar på att @Fadershan redan varit där och uppmanat honom
* VintageDSpolisen
Jag läste samma som du och blev lite fundersam eftersom den hade PP på backlocket, därav frågan om det ändå kunde vara originalverket som satt i. Där fick vi ju svaret av @Fadershan och @Corgi som är väldigt mer insatt på modellerna, frågar mest för att jag vill lära mig mer...Jag läste bara innantill
Jag tycker tavlan är förstörd och inget värt. I mitt tycke är en riktigt bra sån här runt 30k och då är nog 20k i tavlan 5k i visare och övrigt och 5k i helheten eller ngt sånt.. Poängen är att tavlan är det dyra. Så för mig var klockan värd visarna typ på några tusenlappar.Jag läste samma som du och blev lite fundersam eftersom den hade PP på backlocket, därav frågan om det ändå kunde vara originalverket som satt i. Där fick vi ju svaret av @Fadershan och @Corgi som är väldigt mer insatt på modellerna, frågar mest för att jag vill lära mig mer...
Klockan i fråga gick för 1285 US dollar, med tanke på bristerna som påpekades hur landar det priset i jämförelse vad modellen brukar kosta?
Bra jäkla DS-gejm du har!!
Ser ut som en spanskmålad tavla. Sämre verk och kvalitet än originalet men typ 5x så dyr. Köp en gammal istället.Ny YT video på nya DS-2 modellen. Måste kolla in den där IRL.
https://www.youtube.com/watch?v=d7oxkdjbUFI
Haha ok.Ser ut som en spanskmålad tavla. Sämre verk och kvalitet än originalet men typ 5x så dyr. Köp en gammal istället.
Hur mkt pengar satte du? Rätt dåliga odds men iaf!
Ja det är ju den!? Bara att Caren köpt även denna från bukten och redan fått den från Sverige. Du ser ju oxå ovan att konvon är på SvenskaVar det en svensk säljare??
Trodde det var den här som var på tapeten igen.
Caren Watches on Instagram: "FOR SALE .. Certina DS first generation automatic Cal 25-45 👌 - radium hands and indexes Original crown Excellent working order ! Dm me .. #certina #certinads #certinadsfirst #certinadsfirstgenerationpiepan #vintage
154 likes, 4 comments - kambre1973 on March 25, 2022: "FOR SALE .. Certina DS first generation automatic Cal 25-45 👌 - radium hands and indexes Original crown Excellent working order ! Dm me .. #certina #certinads #certinadsfirst #certinadsfirstgenerationpiepan #vintagewatches...www.instagram.com
Caren är en oärlig fransk säljare. Hon ljuger allt hon kan om det mesta för att få så mkt deg som möjligt.Ja det är ju den!? Bara att Caren köpt även denna från bukten och redan fått den från Sverige. Du ser ju oxå ovan att konvon är på Svenska
Ja det är ju den!? Bara att Caren köpt även denna från bukten och redan fått den från Sverige. Du ser ju oxå ovan att konvon är på Svenska
Gick denna inte billigt och om inte varför?
Vintage Certina DS Automatic 346.825 Steel 36mm Tropical Dial 60's Mens Watch for sale online | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for Vintage Certina DS Automatic 346.825 Steel 36mm Tropical Dial 60's Mens Watch at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com
Var det inte den där som hade fast pris på typ 20k?Jag postade faktiskt om den några sidor bak, hade inte kollat så noga själv just då. Men en del saker stämmer inte utifrån beskrivningen. Det var någon som påpekade att tagen inte motsvarade ref bl a. Tror man får bedöma den för delarna och inte det påstådda ”nos-utförandet”. Klockan i sig kanske 1000-1400kr (bra case, annars inget märkvärdigt), bandvagnslänken 2000-3000 max, så det är väl inte helt off.
Var det inte den där som hade fast pris på typ 20k?
Låter konstigt att den sen såldes på auktion för detta mycket lägre priset, tror som sagt det är ett litet hopplock men länken ser fin ut och den betingar nog säkert 3k löst!
Låter logiskt. Tack !Minns inte, men låter ju lite sjukt. Däremot hade jag fått för mig att det var något slags exempel på hur de kom i box etc, något jag tycker är ganska svårt annars… vilken ref hör till vilken box osv.
@eNielsen Ang. den där skulle jag gissa skicket helt enkelt. Förrädiska bilder dock , skulle kunna få någon att tro att det är tropic, men svårt att verifiera.
Hittade nu, diskuterades här:Minns inte, men låter ju lite sjukt. Däremot hade jag fått för mig att det var något slags exempel på hur de kom i box etc, något jag tycker är ganska svårt annars… vilken ref hör till vilken box osv.
@eNielsen Ang. den där skulle jag gissa skicket helt enkelt. Förrädiska bilder dock , skulle kunna få någon att tro att det är tropic, men svårt att verifiera.
Japp, fina!Två i min DS trio kom tillbaka från service idag: prisvärda, snygga och grymma klockor!
Japp! Bra där. Saknar själv nodate med siffertavla. En favoritTvå i min DS trio kom tillbaka från service idag: prisvärda, snygga och grymma klockor!
Två i min DS trio kom tillbaka från service idag: prisvärda, snygga och grymma klockor!
Habila! Här uppskattas manual labor, ser jag.
Jag har insett att som min rotation ser ut så måste jag ändå vrida en del på morgonen. Nu gillar jag rutinen och får tunnare klockor på köpet