• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Jag sätter mina pengar på att @Fadershan redan varit där och uppmanat honom 😁
AddText_03-22-10.33.00.jpg
 

foppa13

Cartier
Jag läste bara innantill 😎

AE6C8474-B4BB-463B-ACB5-FFAE2EC1750F.jpeg
Jag läste samma som du och blev lite fundersam eftersom den hade PP på backlocket, därav frågan om det ändå kunde vara originalverket som satt i. Där fick vi ju svaret av @Fadershan och @Corgi som är väldigt mer insatt på modellerna, frågar mest för att jag vill lära mig mer...

Klockan i fråga gick för 1285 US dollar, med tanke på bristerna som påpekades hur landar det priset i jämförelse vad modellen brukar kosta?
 

Fadershan

Patek
Jag läste samma som du och blev lite fundersam eftersom den hade PP på backlocket, därav frågan om det ändå kunde vara originalverket som satt i. Där fick vi ju svaret av @Fadershan och @Corgi som är väldigt mer insatt på modellerna, frågar mest för att jag vill lära mig mer...

Klockan i fråga gick för 1285 US dollar, med tanke på bristerna som påpekades hur landar det priset i jämförelse vad modellen brukar kosta?
Jag tycker tavlan är förstörd och inget värt. I mitt tycke är en riktigt bra sån här runt 30k och då är nog 20k i tavlan 5k i visare och övrigt och 5k i helheten eller ngt sånt.. Poängen är att tavlan är det dyra. Så för mig var klockan värd visarna typ på några tusenlappar.
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Hur mkt pengar satte du? Rätt dåliga odds men iaf! 😁
Screenshot_2022-03-22-21-12-21-828_com.ebay.mobile.jpg

Var det en svensk säljare??
Trodde det var den här som var på tapeten igen.
 

Fadershan

Patek
Var det en svensk säljare??
Trodde det var den här som var på tapeten igen.
Ja det är ju den!? Bara att Caren köpt även denna från bukten och redan fått den från Sverige. Du ser ju oxå ovan att konvon är på Svenska :)
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Gick denna inte billigt och om inte varför?


Jag postade faktiskt om den några sidor bak, hade inte kollat så noga själv just då. Men en del saker stämmer inte utifrån beskrivningen. Det var någon som påpekade att tagen inte motsvarade ref bl a. Tror man får bedöma den för delarna och inte det påstådda ”nos-utförandet”. Klockan i sig kanske 1000-1400kr (bra case, annars inget märkvärdigt), bandvagnslänken 2000-3000 max, så det är väl inte helt off.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Jag postade faktiskt om den några sidor bak, hade inte kollat så noga själv just då. Men en del saker stämmer inte utifrån beskrivningen. Det var någon som påpekade att tagen inte motsvarade ref bl a. Tror man får bedöma den för delarna och inte det påstådda ”nos-utförandet”. Klockan i sig kanske 1000-1400kr (bra case, annars inget märkvärdigt), bandvagnslänken 2000-3000 max, så det är väl inte helt off.
Var det inte den där som hade fast pris på typ 20k?
Låter konstigt att den sen såldes på auktion för detta mycket lägre priset, tror som sagt det är ett litet hopplock men länken ser fin ut och den betingar nog säkert 3k löst!
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Var det inte den där som hade fast pris på typ 20k?
Låter konstigt att den sen såldes på auktion för detta mycket lägre priset, tror som sagt det är ett litet hopplock men länken ser fin ut och den betingar nog säkert 3k löst!

Minns inte, men låter ju lite sjukt. Däremot hade jag fått för mig att det var något slags exempel på hur de kom i box etc, något jag tycker är ganska svårt annars… vilken ref hör till vilken box osv. ☺️

@eNielsen Ang. den där skulle jag gissa skicket helt enkelt. Förrädiska bilder dock , skulle kunna få någon att tro att det är tropic, men svårt att verifiera.
 

eNielsen

Rolex
Pledge Member
Minns inte, men låter ju lite sjukt. Däremot hade jag fått för mig att det var något slags exempel på hur de kom i box etc, något jag tycker är ganska svårt annars… vilken ref hör till vilken box osv. ☺️

@eNielsen Ang. den där skulle jag gissa skicket helt enkelt. Förrädiska bilder dock , skulle kunna få någon att tro att det är tropic, men svårt att verifiera.
Låter logiskt. Tack !
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Minns inte, men låter ju lite sjukt. Däremot hade jag fått för mig att det var något slags exempel på hur de kom i box etc, något jag tycker är ganska svårt annars… vilken ref hör till vilken box osv. ☺️

@eNielsen Ang. den där skulle jag gissa skicket helt enkelt. Förrädiska bilder dock , skulle kunna få någon att tro att det är tropic, men svårt att verifiera.
Hittade nu, diskuterades här:
Här är den gamla annonsen:
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Jag har insett att som min rotation ser ut så måste jag ändå vrida en del på morgonen. Nu gillar jag rutinen och får tunnare klockor på köpet 😉

Det är en trevlig rutin. Haft manuell klocka i tre veckor nu, owg-varning nästan.
Manuella DS bär väldigt skönt, betydligt bättre än de automatiska enligt mig.
 
Topp