Hallå, nu tycker jag att vi gemensamt i denna tråd sjunger, We Shall Overcome.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag håller med fan.Hallå, nu tycker jag att vi gemensamt i denna tråd sjunger, We Shall Overcome.
Lugnt!Ok jag tar tillbaka och ber om ursäkt, brusade upp i onödan.
Haha eller postar Certina DS! Har tyvärr ingen själv… Gillar dock att checka in här och beskåda dem.Hallå, nu tycker jag att vi gemensamt i denna tråd sjunger, We Shall Overcome.
Lite tips på var man kan leta lämplig länk (helst ej raka ändlänkar) till en DS så man slipper posta lädernato mottages tacksamt. Finns tex någon som producerar nya versioner av GF-länkarna?
Exemplet på Ebay ser ju helt sopslut ut i mina ögon, eller är det så dom ser ut när dom är fräscha? Stretchen alltsåDet tror jag inte. Skulle säkerligen inte vara jättebilliga isf och då kan man lika gärna leta original. De jag tycker passar bäst förutom GF är vintage BoR-länkar. 18mm borde vara bra. @eNielsen kanske har?
Visst, de är dyra beg., men detta är faktiskt lite mindre än vad de brukar gå för:
Mr _ wristwatches ® rare Bracelet Gay & FRERES CERTINA DS Complete and Good Conditio | eBay
COMPLETE, EXTRA LONG. WITH END LINKS. VERY GOOD CONDITION. We work with quality and seriousness. Trabajamos con calidad y seriedad. Los artículos son descritos al igual que para ese fin son las fotos expuestas.www.ebay.com
Ingen aning om hur de var som nya men alla jag känt på har varit stretchade. Min är tämligen sladdrig, men bekvämExemplet på Ebay ser ju helt sopslut ut i mina ögon, eller är det så dom ser ut när dom är fräscha? Stretchen alltså
Ja sladdriga skallerormar är faktiskt dom bekvämaste, bara man vågar använda dom utan att dom slits ut heltIngen aning om hur de var som nya men alla jag känt på har varit stretchade. Min är tämligen sladdrig, men bekväm
Du ska nog inte räkna med många ex som är så supermycket tajtare än den där.Exemplet på Ebay ser ju helt sopslut ut i mina ögon, eller är det så dom ser ut när dom är fräscha? Stretchen alltså
Kikade precis och har tyvärr ingen länk som passar så bra intill DS-boetten. Detta var det närmsta jag kom. Går kanske att massera lite visserligen.. (Har ingen stål-DS att testa på så fick bli denna)Det tror jag inte. Skulle säkerligen inte vara jättebilliga isf och då kan man lika gärna leta original. De jag tycker passar bäst förutom GF är vintage BoR-länkar. 18mm borde vara bra. @eNielsen kanske har?
Visst, de är dyra beg., men detta är faktiskt lite mindre än vad de brukar gå för:
Mr _ wristwatches ® rare Bracelet Gay & FRERES CERTINA DS Complete and Good Conditio | eBay
COMPLETE, EXTRA LONG. WITH END LINKS. VERY GOOD CONDITION. We work with quality and seriousness. Trabajamos con calidad y seriedad. Los artículos son descritos al igual que para ese fin son las fotos expuestas.www.ebay.com
Exemplet på Ebay ser ju helt sopslut ut i mina ögon, eller är det så dom ser ut när dom är fräscha? Stretchen alltså
Skulle gissa att den är relumad. Ser lite skumt ut på verket, 25-41 följt av en färgklick?Vad säger vi om denna?
Är den okey?
Kan för lite om DS för att uttala mig. Frågar i egenutbildande (är det ett ord?) syfte!
Vad säger vi om denna?
Är den okey?
Kan för lite om DS för att uttala mig. Frågar i egenutbildande (är det ett ord?) syfte!
Säljaren har lagt till detta i annonsen i efterhand, some point kan ju vara han själv...Är det inte denna som dryftats i tråden förut? Någon klåpare som köpte den, relumade och la ut direkt. Kan ha fel.
Jag sätter mina pengar på att @Fadershan redan varit där och uppmanat honomSäljaren har lagt till detta i annonsen i efterhand, some point kan ju vara han själv...
On Mar-20-22 at 13:27:45 PDT, seller added the following information:
Upon receiving feedback the dial is refinished at some point.
'Skulle gissa att den är relumad. Ser lite skumt ut på verket, 25-41 följt av en färgklick?
Enl Vintagecertinas.ch så ska det sitta 25-65 i dessa
Ja jäklar du! Strecket missade jag helt. Stirrade mig blind på den konstiga lysmassan...'
Der er jo ingen DS der har den type logo med streg mellem "Certina" og "Automatic". Det er fra de tidligere modeller... Dårlig redial.
Hahahaha. Ja.Jag sätter mina pengar på att @Fadershan redan varit där och uppmanat honom
Va?Detta är ju en tidig DS som har patent pendig skrivet på baklocket, kan 25-41 vara rätt verk på denna? 25-65 kom ju lite senare, eller är det så att denna referens alltid hade 25-65 verk?
Har nog aldrig sett en gen1 dyktavla med 25-65 men kanske finns. Majoriteten är patent pendings och ska vara kal 25-45.Detta är ju en tidig DS som har patent pendig skrivet på baklocket, kan 25-41 vara rätt verk på denna? 25-65 kom ju lite senare, eller är det så att denna referens alltid hade 25-65 verk?
Tänkte som referens till @Scaramanga kommentar, men jag kanske tänkte fel?
Jag läste bara innantillTänkte som referens till @Scaramanga kommentar, men jag kanske tänkte fel?
edit: ändrade numret i mitt inlägg
Jag läste bara innantill
Hur mkt pengar satte du? Rätt dåliga odds men iaf!Jag sätter mina pengar på att @Fadershan redan varit där och uppmanat honom