• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

Här kommer en DS i konstigt ljus till räddning 😀
69555648-C459-4426-83F5-A0AE7CAD81E2.jpeg
 
Lite tips på var man kan leta lämplig länk (helst ej raka ändlänkar) till en DS så man slipper posta lädernato mottages tacksamt. Finns tex någon som producerar nya versioner av GF-länkarna?
 
Lite tips på var man kan leta lämplig länk (helst ej raka ändlänkar) till en DS så man slipper posta lädernato mottages tacksamt. Finns tex någon som producerar nya versioner av GF-länkarna?

Det tror jag inte. Skulle säkerligen inte vara jättebilliga isf och då kan man lika gärna leta original. De jag tycker passar bäst förutom GF är vintage BoR-länkar. 18mm borde vara bra. @eNielsen kanske har?

Visst, de är dyra beg., men detta är faktiskt lite mindre än vad de brukar gå för:

 
Det tror jag inte. Skulle säkerligen inte vara jättebilliga isf och då kan man lika gärna leta original. De jag tycker passar bäst förutom GF är vintage BoR-länkar. 18mm borde vara bra. @eNielsen kanske har?

Visst, de är dyra beg., men detta är faktiskt lite mindre än vad de brukar gå för:

Exemplet på Ebay ser ju helt sopslut ut i mina ögon, eller är det så dom ser ut när dom är fräscha? Stretchen alltså 🙂
 
Det tror jag inte. Skulle säkerligen inte vara jättebilliga isf och då kan man lika gärna leta original. De jag tycker passar bäst förutom GF är vintage BoR-länkar. 18mm borde vara bra. @eNielsen kanske har?

Visst, de är dyra beg., men detta är faktiskt lite mindre än vad de brukar gå för:

Kikade precis och har tyvärr ingen länk som passar så bra intill DS-boetten. Detta var det närmsta jag kom. Går kanske att massera lite visserligen.. (Har ingen stål-DS att testa på så fick bli denna)
674BE649-1BD4-44BF-A253-C14FCC60DD31.jpeg CF37A239-2F6C-4A74-BAFC-7B56F594747A.jpeg
 
Tackar för tips! GF är ju helt klart snyggast, men även ett BoR skulle kunna funka. Letar vidare då. Men först ska den in på helservice så det är klart möjligt att budgeten allokeras åt det🙂
 
Detta är ju en tidig DS som har patent pendig skrivet på baklocket, kan 25-45 vara rätt verk på denna? 25-65 kom ju lite senare, eller är det så att denna referens alltid hade 25-65 verk?
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp