• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

foppa13

Cartier
Kör också DS idag, nyss hemkommen från service...
IMG_20220401_151641.jpg
 

Fadershan

Patek
Sportgubbklocka menar ni väl?

B3D6ACF7-4837-4C60-B47B-AC91D8CE2F28.jpeg
Denna modell är långt ifrån en gubbklocka i både specs och dess utseende imo. kom-i-håg! Gubbklocka är alltså inget dåligt men inte heller ett typiskt användbart begrepp för en sportklocka som DS imho. Lite som vanligt för oss i vintagevärlden att vi behöver definiera vad som är vad och ta ställning ;) Ok med läder på dykare ifall den är pensionerad? Nato på icke-flygare? hur gammalt är vintage? Ok med ommålat osv osv
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Denna modell är långt ifrån en gubbklocka i både specs och dess utseende imo. kom-i-håg! Gubbklocka är alltså inget dåligt men inte heller ett typiskt användbart begrepp för en sportklocka som DS imho. Lite som vanligt för oss i vintagevärlden att vi behöver definiera vad som är vad och ta ställning ;) Ok med läder på dykare ifall den är pensionerad? Nato på icke-flygare? hur gammalt är vintage? Ok med ommålat osv osv
Alltså, en klocka för sportgubbe var andemeningen 🥸

För mig är det solklart att det är en sport/äventyrsklocka! Som en Rolex Explorer fast mer funky look.
 
Om det är originallänken så bra hittat! Inget man bara snubblar över, skulle jag tro. Ser bra ut!
Länken är stämplad 7140
Vilket även klockan är. Så jag gissar att det är orginal? :D

Jag ska väl säga att det är förmodligen inte den länken som suttit på exakt denna klocka. Utan på en likadan klocka av samma sort. Om det har betydelse.
 
Topp