Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Coool!Kör också DS idag, nyss hemkommen från service...
Snygg, vad blir det för band då?Kunde inte hålla mig när smset kom. KLOCKAN ÄR FRAMME!
Nu är det bara kvar att byta armband, sen god to go!
Tack. Det står mellan svart läder alternativt någon form av jubilee med stål/guldtonat i mitten för att få ytterligare detaljer..Snygg, vad blir det för band då?
Supersnygg! Den länken passar ju perfekt om du frågar migNi som har koll på DS-2. Är boetten samma på 5201,5301,5801 ?
Precis köpt en 5201 och skulle vilja ha en passande länk.
Nu sitter denna länk på men tycker inte det blev helt hundra
Boetterna är samma. Men olika baklock på manuella och automatiska.Ni som har koll på DS-2. Är boetten samma på 5201,5301,5801 ?
Precis köpt en 5201 och skulle vilja ha en passande länk.
Nu sitter denna länk på men tycker inte det blev helt hundra
TackarSupersnygg! Den länken passar ju perfekt om du frågar mig
TackarBoetterna är samma. Men olika baklock på manuella och automatiska.
Så fantastiskt fin klocka! Den sista gen1 DSen typ
5601-003, 25-45
Grymt bra på GF länken,5601-003, 25-45
Grymt fin! Haft den länge? Tycks inte ha sett den förut. Jag kan vara senil också….
Tuuungt! Första DS-reffen ever made.5601-003, 25-45
Senil, 100% Det är jag oxå men denna kommer jag ihåg sen rätt långt tbx!Grymt fin! Haft den länge? Tycks inte ha sett den förut. Jag kan vara senil också….
apapap ingen gubbklocka det här inte! Jag ääälskar gubbklockor men det här är en sportklocka!Ultimata gubbklockan, i bästa bemärkelse.
apapap ingen gubbklocka det här inte! Jag ääälskar gubbklockor men det här är en sportklocka!
Haha! Ok vi möts halvvägs!Den ultimata gubbsportklockan, så långt kan jag sträcka mig.
apapap ingen gubbklocka det här inte! Jag ääälskar gubbklockor men det här är en sportklocka!
Den ultimata gubbsportklockan, så långt kan jag sträcka mig.
Sportgubbklocka menar ni väl?instämmer, ingen gubbklocka
nu får du ge dig
Denna modell är långt ifrån en gubbklocka i både specs och dess utseende imo. kom-i-håg! Gubbklocka är alltså inget dåligt men inte heller ett typiskt användbart begrepp för en sportklocka som DS imho. Lite som vanligt för oss i vintagevärlden att vi behöver definiera vad som är vad och ta ställning Ok med läder på dykare ifall den är pensionerad? Nato på icke-flygare? hur gammalt är vintage? Ok med ommålat osv osvSportgubbklocka menar ni väl?
Alltså, en klocka för sportgubbe var andemeningenDenna modell är långt ifrån en gubbklocka i både specs och dess utseende imo. kom-i-håg! Gubbklocka är alltså inget dåligt men inte heller ett typiskt användbart begrepp för en sportklocka som DS imho. Lite som vanligt för oss i vintagevärlden att vi behöver definiera vad som är vad och ta ställning Ok med läder på dykare ifall den är pensionerad? Nato på icke-flygare? hur gammalt är vintage? Ok med ommålat osv osv
Lyckades få tag i orginallänk via min urmakare. Hiss eller diss?
Länken är stämplad 7140Om det är originallänken så bra hittat! Inget man bara snubblar över, skulle jag tro. Ser bra ut!