Double Security vid sågen ![Check mark button :white_check_mark: ✅](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/2705.png)
![Check mark button :white_check_mark: ✅](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/2705.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hej Minelli! Nu har jag "facit" Detta är ett NOS-band med spänne av DS-serien från 1959.Hmm, vad säger ni? Fanns det så många olika storlekar eller var precisionen så dålig?
Hej Minelli! Nu har jag "facit" Detta är ett NOS-band med spänne av DS-serien från 1959.![]()
Nästan 4k inkl. avgifter vid det här laget. Trevlig är den, men är den så trevlig? Halvroligt boettslitage och tavla med vad som ser ut som ojämn patina vid index?
Ja den var äcklig! Var med ett tag men tyckte det spårade lite. Får nöja mig med den här istället;25-451 också. Måste dock saneras jättejättemycket.![]()
Nästan 4k inkl. avgifter vid det här laget. Trevlig är den, men är den så trevlig? Halvroligt boettslitage och tavla med vad som ser ut som ojämn patina vid index?
Ja den var äcklig! Var med ett tag men tyckte det spårade lite. Får nöja mig med den här istället;
![]()
Ja den var äcklig! Var med ett tag men tyckte det spårade lite. Får nöja mig med den här istället;
![]()
Tja! Nu låg den på rimliga 1900+avgifter när jag posta och jag tkr nog patinan är väldigt mysig. Absolut ser man"ringar" runt index men kul tavla och tidig modell med 25-451 som är lite extra kul imo. Tycker nog boetten e fin faktiskt ändå och ser ut att ha sitt material och kanter kvar även om den såklart är lite repig.Du har kanske en poäng. Men om en Seamaster från samma era kostar mellan 8-15k idag är det väl inte fel att dessa kostar 3-4, tycker jag. De får gärna förbli billiga för min del, men samtidigt kul att de uppskattas.
Tack! Jo, fräsig patina men väldigt svår att fota.Inte så tokig den heller. Patina ftw!
Tja! Nu låg den på rimliga 1900+avgifter när jag posta och jag tkr nog patinan är väldigt mysig. Absolut ser man"ringar" runt index men kul tavla och tidig modell med 25-451 som är lite extra kul imo. Tycker nog boetten e fin faktiskt ändå och ser ut att ha sitt material och kanter kvar även om den såklart är lite repig.
F.ö. håller jag helt med om Corgis resonemang och jämförelser. Allt är ju alltid relativt och jag har många gånger i DS-köp betalt fler än vad de flesta skulle göra..jag är samlare, entusiast och inte klockhandlare så mina tips (tippsar nästan aldrig iofs) handlar nog sällan om bra "deals".
Det är ju både tråkigt och lite märkligt! När man vill köpa så är fler med och trissar upp priset. Och när man sen vill sälja, var är ”pristrissarna” då?Kan nog skriva under på det. De DS jag sålt vidare har jag nästan alltid fått mindre för än jag själv gav. De DSar jag aldrig skulle sälja har jag nog betalt mer för än marknadspriset just då.
Det är ju både tråkigt och lite märkligt! När man vill köpa så är fler med och trissar upp priset. Och när man sen vill sälja, var är ”pristrissarna” då?
Du har kanske en poäng. Men om en Seamaster från samma era kostar mellan 8-15k idag är det väl inte fel att dessa kostar 3-4, tycker jag. De får gärna förbli billiga för min del, men samtidigt kul att de uppskattas.
Tja! Nu låg den på rimliga 1900+avgifter när jag posta och jag tkr nog patinan är väldigt mysig. Absolut ser man"ringar" runt index men kul tavla och tidig modell med 25-451 som är lite extra kul imo. Tycker nog boetten e fin faktiskt ändå och ser ut att ha sitt material och kanter kvar även om den såklart är lite repig.
F.ö. håller jag helt med om Corgis resonemang och jämförelser. Allt är ju alltid relativt och jag har många gånger i DS-köp betalt fler än vad de flesta skulle göra..jag är samlare, entusiast och inte klockhandlare så mina tips (tippsar nästan aldrig iofs) handlar nog sällan om bra "deals".
Mycket fin modell!Det var givetvis inte min mening att hacka på prisökningen eller att DS-serien börjat bli uppmärksammad, om det var så jag uppfattades.
Jag blev överraskad då jag själv budade på den eftersom jag gillar referensen - var inte beredd på att den skulle ”springa iväg” som den gjorde då jag inte sett samma bud-race på liknade objekt![]()
Nää så uppfattades du inteDet var givetvis inte min mening att hacka på prisökningen eller att DS-serien börjat bli uppmärksammad, om det var så jag uppfattades.
Jag blev överraskad då jag själv budade på den eftersom jag gillar referensen - var inte beredd på att den skulle ”springa iväg” som den gjorde då jag inte sett samma bud-race på liknade objekt![]()
Sjukt ovanlig tavla och amagnetic, tror jag.Utan att veta mycket om DS så ser ju denna jäkligt frän ut! Härjad tavla dock?
![]()
Certina
Utropspris: 1 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2022-10-09 21:03:00. Köp & sälj begagnade & oanvända Övriga armbandsur på Tradera.www.tradera.com
Utan att veta mycket om DS så ser ju denna jäkligt frän ut! Härjad tavla dock?
![]()
Certina
Utropspris: 1 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2022-10-09 21:03:00. Köp & sälj begagnade & oanvända Övriga armbandsur på Tradera.www.tradera.com
Ska in och läsa, blir spännande att se vart den landar i prisJa, det är en amagnetic-version. Riktigt tuff. Finns mer info här:
Det som är kul är att det tidigare funnits lite spekulation kring tavlan. Men nu när ännu fler ex dyker upp blir det ju bekräftat mer eller mindre.
Utan att veta mycket om DS så ser ju denna jäkligt frän ut! Härjad tavla dock?
![]()
Certina
Sjukt ovanlig tavla och amagnetic, tror jag.
Ja, det är en amagnetic-version. Riktigt tuff. Finns mer info här:
Det som är kul är att det tidigare funnits lite spekulation kring tavlan. Men nu när ännu fler ex dyker upp blir det ju bekräftat mer eller mindre.
Ska in och läsa, blir spännande att se vart den landar i pris! Tycker den ser riktigt ball ut!
Några tavelmodeller i DS- serien!
![]()
![]()
![]()
![]()
Meh! Tvinga mig inte posta varenda jävla DS för att visa för mig själv hur sjuk jag e!![]()
Personer med problematiskt samlarbeteende sökes till en studie
Har du svårt att göra dig av med saker? Har du ett samlarbeteende som orsakar problem för dig? Forskare vid Karolinska Institutet genomför nu en enkätstudie för att undersöka hur personer med problematiskt samlarbeteende påverkades av pandemin. Du som känner igen dig i detta är välkommen att...nyheter.ki.se
Inte? Det är ju första steget i mitt KBT-program jag har tagit fram för så här svåra fall.Meh! Tvinga mig inte posta varenda jävla DS för att visa för mig själv hur sjuk jag e!![]()
Hur mycket behöver man gissningsvis hosta upp?Ja, det är en amagnetic-version. Riktigt tuff. Finns mer info här:
Har lite fotografering att göra, BrB!Inte? Det är ju första steget i mitt KBT-program jag har tagit fram för så här svåra fall.
Hur mycket behöver man gissningsvis hosta upp?![]()