Det blir spännande att se. Synd på tavlan. Jag gissar på +20k.Det beror helt på hur många samlare som får upp ögonen. Amagnetic är så pass ovanliga att det inte riktigt går att säga ett prisspann.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det blir spännande att se. Synd på tavlan. Jag gissar på +20k.Det beror helt på hur många samlare som får upp ögonen. Amagnetic är så pass ovanliga att det inte riktigt går att säga ett prisspann.
Men den är äkta eller? Ingen expert, därav frågan, jag har aldrig sett en med den tavelkonfigurationen innan?Synd på tavlans skick verkligen!
Men den är äkta eller? Ingen expert, därav frågan, jag har aldrig sett en med den tavelkonfigurationen innan?
Ah okey, tack! Nä, jag håller med. Härjat är kul! ”Skick” är för töntar…Se min länk tidigare sida.
Själv tycker jag inte så illa om tavlan. Stilen är ju intakt. Vore värre om den varit grönlumad i efterhand eller annat sattyg.
Må så vara men det bestämmer prisspannet ordentligt i många fall och då oftast är ett högre skick en högre peng. Sen vet vi att det i enskilda fall kan finnas patina som tillför på priset utöver patinerad lume som alltid är premiumAh okey, tack! Nä, jag håller med. Härjat är kul! ”Skick” är för töntar…
Den här fick jag nedplockad från Bukowskies när den var uppe senast. Tror den landade runt 15k. Tog oss ett tag men till sist hittade vi från vilken annan Certina man tagit tavlan och ritat dit DS på den. Synd då det varit en snygg DS! Säljaren på Tratten säger att han inte är samma säljare som försökte via Bukkan. Samma klocka är det iaf!Verkar vara DS feber just nu...
Mekaniska klockor | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Mekaniska klockor enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
Den här fick jag nedplockad från Bukowskies när den var uppe senast. Tror den landade runt 15k. Tog oss ett tag men till sist hittade vi från vilken annan Certina man tagit tavlan och ritat dit DS på den. Synd då det varit en snygg DS! Säljaren på Tratten säger att han inte är samma säljare som försökte via Bukkan. Samma klocka är det iaf!
Här e länken till bukkan https://www.bukowskis.com/sv/auctions/E833/lots/1367398-certina-ds-armbandsur-36-5-mm
Vilken info, tack! Grymt att vi har sådana experter härDen här fick jag nedplockad från Bukowskies när den var uppe senast. Tror den landade runt 15k. Tog oss ett tag men till sist hittade vi från vilken annan Certina man tagit tavlan och ritat dit DS på den. Synd då det varit en snygg DS! Säljaren på Tratten säger att han inte är samma säljare som försökte via Bukkan. Samma klocka är det iaf!
Här e länken till bukkan https://www.bukowskis.com/sv/auctions/E833/lots/1367398-certina-ds-armbandsur-36-5-mm
Om man måste se det från ett ekonomiskt perspektiv, så stämmer det juMå så vara men det bestämmer prisspannet ordentligt i många fall och då oftast är ett högre skick en högre peng. Sen vet vi att det i enskilda fall kan finnas patina som tillför på priset utöver patinerad lume som alltid är premium
Nä det måste man verkligen inte och det gör jag oftast inte heller men iom att ett visst objekt och just den frågan diskuterades så blir skicket väldigt relevant i det sammanhanget. Sen förstår och respekterar jag sin synpunkt ang patina/härjat/använt/själ etc till 100%!Om man måste se det från ett ekonomiskt perspektiv, så stämmer det ju
Fantastiskt exemplar av en av mina absoluta favorittavlor på en av världens bästa klockmodeller om inte den främsta !
Haha lugnt! Tog inte illa vid mig.Nä det måste man verkligen inte och det gör jag oftast inte heller men iom att ett visst objekt och just den frågan diskuterades så blir skicket väldigt relevant i det sammanhanget. Sen förstår och respekterar jag sin synpunkt ang patina/härjat/använt/själ etc till 100%!
Den är verkligen helt löjlig den där. Man blir nästan tårögd. Måste vara forumets bästa nästan-NOS?
Den är verkligen helt löjlig den där. Man blir nästan tårögd. Måste vara forumets bästa nästan-NOS?
Ja den är så bra den kan bli! Jag vet dock en till i det skicket på forumetDen är verkligen helt löjlig den där. Man blir nästan tårögd. Måste vara forumets bästa nästan-NOS?
Den här fick jag nedplockad från Bukowskies när den var uppe senast. Tror den landade runt 15k. Tog oss ett tag men till sist hittade vi från vilken annan Certina man tagit tavlan och ritat dit DS på den. Synd då det varit en snygg DS! Säljaren på Tratten säger att han inte är samma säljare som försökte via Bukkan. Samma klocka är det iaf!
Så galet coolt!Tre stycken servade senare (67-68) DSar samlade och gjorda till en vän och hans arbetskollegor. Kul projekt som tagit tid att hitta allt till och i det skicket som krävdes.
Mycket bra! Snyggt.Tre stycken servade senare (67-68) DSar samlade och gjorda till en vän och hans arbetskollegor. Kul projekt som tagit tid att hitta allt till och i det skicket som krävdes.
Inte alla läser denna eminenta tråd.
CERTINA DS1
Utropspris: 1000 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2022-10-16 21:14:00. Köp & sälj begagnade & oanvända Mekaniska klockor på Tradera.www.tradera.com
Inte alla läser denna eminenta tråd.
CERTINA DS1
Utropspris: 1000 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2022-10-16 21:14:00. Köp & sälj begagnade & oanvända Mekaniska klockor på Tradera.www.tradera.com