• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

Fadershan

Patek
Verkar vara DS feber just nu...

Den här fick jag nedplockad från Bukowskies när den var uppe senast. Tror den landade runt 15k. Tog oss ett tag men till sist hittade vi från vilken annan Certina man tagit tavlan och ritat dit DS på den. Synd då det varit en snygg DS! Säljaren på Tratten säger att han inte är samma säljare som försökte via Bukkan. Samma klocka är det iaf!

Här e länken till bukkan https://www.bukowskis.com/sv/auctions/E833/lots/1367398-certina-ds-armbandsur-36-5-mm
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Den här fick jag nedplockad från Bukowskies när den var uppe senast. Tror den landade runt 15k. Tog oss ett tag men till sist hittade vi från vilken annan Certina man tagit tavlan och ritat dit DS på den. Synd då det varit en snygg DS! Säljaren på Tratten säger att han inte är samma säljare som försökte via Bukkan. Samma klocka är det iaf!

Här e länken till bukkan https://www.bukowskis.com/sv/auctions/E833/lots/1367398-certina-ds-armbandsur-36-5-mm

Ja vad bra att ni gick till botten med det. Litade aldrig på det exemplaret när jag såg det.
 

Watcheyes

Cartier
Den här fick jag nedplockad från Bukowskies när den var uppe senast. Tror den landade runt 15k. Tog oss ett tag men till sist hittade vi från vilken annan Certina man tagit tavlan och ritat dit DS på den. Synd då det varit en snygg DS! Säljaren på Tratten säger att han inte är samma säljare som försökte via Bukkan. Samma klocka är det iaf!

Här e länken till bukkan https://www.bukowskis.com/sv/auctions/E833/lots/1367398-certina-ds-armbandsur-36-5-mm
Vilken info, tack! Grymt att vi har sådana experter här :)

Sjukt lurigt, visste inte någon skulle få för sig det på DS, men ovanliga går väll upp högt.
 

Fadershan

Patek
Om man måste se det från ett ekonomiskt perspektiv, så stämmer det ju😉
Nä det måste man verkligen inte och det gör jag oftast inte heller men iom att ett visst objekt och just den frågan diskuterades så blir skicket väldigt relevant i det sammanhanget. Sen förstår och respekterar jag sin synpunkt ang patina/härjat/använt/själ etc till 100%!
 

Fadershan

Patek
För mkt prat och för lite bilder! Lite fler tavlor från DS!

IMG_20221004_185424.jpg
IMG_20221004_185411.jpg
IMG_20221004_185359.jpg
IMG_20221004_185347.jpg
IMG_20221004_185335.jpg
IMG_20221004_185324.jpg
IMG_20221004_185311.jpg
IMG_20221004_185258.jpg
 

deddas

Rolex
Nä det måste man verkligen inte och det gör jag oftast inte heller men iom att ett visst objekt och just den frågan diskuterades så blir skicket väldigt relevant i det sammanhanget. Sen förstår och respekterar jag sin synpunkt ang patina/härjat/använt/själ etc till 100%!
Haha lugnt! Tog inte illa vid mig. 😊
Och förstår dina invändningar. Retas bara lite!
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Den är verkligen helt löjlig den där. Man blir nästan tårögd. Måste vara forumets bästa nästan-NOS?

Den är verkligen fin. Är lika glad för att länken matchar skicket på klockan. Hade känts tråkigt med en stretchad, välanvänd kompromisslänk till ett så bra ex. Inte omöjligt att den såldes på just denna länken, men går förstås inte att veta.
 

Fadershan

Patek
Den här fick jag nedplockad från Bukowskies när den var uppe senast. Tror den landade runt 15k. Tog oss ett tag men till sist hittade vi från vilken annan Certina man tagit tavlan och ritat dit DS på den. Synd då det varit en snygg DS! Säljaren på Tratten säger att han inte är samma säljare som försökte via Bukkan. Samma klocka är det iaf!

Här e länken till bukkan https://www.bukowskis.com/sv/auctions/E833/lots/1367398-certina-ds-armbandsur-36-5-mm
 

Bilagor

  • Screenshot_2022-10-13-11-23-15-70_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Screenshot_2022-10-13-11-23-15-70_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    67.2 KB · Visningar: 14

Fadershan

Patek
? Skulle det vara samma urtavla? Det är ett exempel på att visa från vilken annan modell tavlan kommer ifrån. Vidare ser ju alla att exempelbilder har guldfärgade index och hårkors medans traders-"DS" har silverfärgade index och saknar hårkors.
Det går att leta upp en likadan tavla fast utan "DS" på av den certinamodellen så om du pallar får du övertyga dig själva eller låta bli helt enkelt ;)

Köparen från Paris är informerad iaf direkt vid auktionsslut så förhoppningsvis sparar det honom en del hustle.
 
Topp