• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

En certina DS med ganska stilren look. Satte på ett nytt burtonband som känns väldigt smutt på armen. Kanske eventuellt snyggare än med länken. Eller vad tycks?
6B8FDCC6-1B47-4087-B83C-DCDD6A39CDDA.jpeg
AD02DDED-39D8-43D6-A93B-3A60780F9E86.jpeg

En certina DS med ganska stilren look. Satte på ett nytt burtonband som känns väldigt smutt på armen. Kanske eventuellt snyggare än med länken. Eller vad tycks?
6B8FDCC6-1B47-4087-B83C-DCDD6A39CDDA.jpeg
AD02DDED-39D8-43D6-A93B-3A60780F9E86.jpeg
F0C96E45-3587-4E75-BE39-95DABAEECBD7.jpeg
Mmmm. Jag gillar nog stålbättre 😅
 
Behöver hyfsat snabb respons från mina DS-vänner!

Passar kronan från manuell DS på en automatisk?

Pat pend har ju en annan typ vet jag.

BFU


495EBEEA-B144-4A82-BBFE-CE873B46A501.jpeg
FA3DF472-1E19-461F-8B66-645655F9B54B.jpeg
1ADD8F4D-CC57-4C82-B174-AE14BE18CAB8.jpeg
 
Var det delad bom?

Har du koll @Fadershan ?

Har för mig det.
Har du kollat den här tråden? Kanske du blir klokare.

 
Har för mig att jag testat det någon gång och då var bommen för kort.

Var det delad bom?

Har du koll @Fadershan ?
Förstår inte riktigt frågan kanske :) Men kronorna har samma diameter för bommen. Olika kronor kräver lite olika längd på bom. Ibland får man fika ned lite bom och ibland kan man "fuska" till sig lite längd på bom. Men en icke delad bom går absolut att använda i en som kom med delad bom men nu var det väl krona du fråga efter? Alla de tre kronorna går på alla referenser iaf.
 
Förstår inte riktigt frågan kanske :) Men kronorna har samma diameter för bommen. Olika kronor kräver lite olika längd på bom. Ibland får man fika ned lite bom och ibland kan man "fuska" till sig lite längd på bom. Men en icke delad bom går absolut att använda i en som kom med delad bom men nu var det väl krona du fråga efter? Alla de tre kronorna går på alla referenser iaf.
Ja det blev kanske rörigt 😂 Frågan var väl egentligen om man kan använda samma krona på en automatisk som på en manuell DS, enl exempelbilderna ovan.
 
Om någon skulle få för sig att köpa denna, eller känner sig manad att skriva en rad i all välmening, så säg att han inte ska göra den till ”ny” vid försäljning. 🥲

Ser ut som den varit ”ny” fler än en gång tidigare.
 
Om någon skulle få för sig att köpa denna, eller känner sig manad att skriva en rad i all välmening, så säg att han inte ska göra den till ”ny” vid försäljning. 🥲

Man ser direkt när det dyker upp en klocka från den säljaren, man får bara en dålig känsla direkt när man ser hans annonser... 🤔
 
Tillbaka
Topp