Påminner om Iraks statsvapen...Ok..vad e det här? Ref 5801-113.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Påminner om Iraks statsvapen...Ok..vad e det här? Ref 5801-113.
Oj det där var ju riktigt coolt!
Tjusigt!Fyra ”DSpojkar” blev fem..
Visst är det. Och av en händelse har jag ett skrotverk med rätt visare. Ska bara försöka få den på plats, utan att förstöra den!!Tjusigt!
Det fixar du, piece of cake! Men vrf fattades sekunden kan man undra?Visst är det. Och av en händelse har jag ett skrotverk med rätt visare. Ska bara försöka få den på plats, utan att förstöra den!!
Hoppas det!! Lätt att tappa bort en sekundvisare, vet av egen erfarenhet. Den har "visartappen" kvar, och tycker det ser ut som den roterar, så kanske löser det sig. Annars har jag ett fungerande verk att byta med...Det fixar du, piece of cake! Men vrf fattades sekunden kan man undra?
Häftigt! Nu blev man ju nyfiken på vad du betaladeBumpar med en preeecis hemkommen DS-länk (nos). Fråga mig helst inte vad jag fick ge för den för det (inte 49chf iaf) var kanske för mycket men hur många NOS-ds-länkar har ni sett?
Coolt! Har två sådana, fast ”well used”.Bumpar med en preeecis hemkommen DS-länk (nos). Fråga mig helst inte vad jag fick ge för den för det (inte 49chf iaf) var kanske för mycket men hur många NOS-ds-länkar har ni sett?
Tack och nice med två st! Visst är det en riktigt nice länk ändå? Sköna, snygga och lider inte lika mkt av "stretch" som den äldre gf-länken ofta gör.Coolt! Har två sådana, fast ”well used”.
Grattis. Och mycket nöje!
Mer än vad de flesta kanske skulle ha gjort kanske men är fullständigt galen i DS so i had to have it Kanske inte överpris vad vet jag men inget att posta i "dagens fynd" ur den aspekten iaf!Häftigt! Nu blev man ju nyfiken på vad du betalade
Hoppas hela visartappen är kvar, är ju erkänt tunna tappar och ett av mina exemplar visade sig ha trasig topp på tappen, även om man fortfarande kunde se en del av tappen titta upp.Hoppas det!! Lätt att tappa bort en sekundvisare, vet av egen erfarenhet. Den har "visartappen" kvar, och tycker det ser ut som den roterar, så kanske löser det sig. Annars har jag ett fungerande verk att byta med...
Drar mig för att ta isär den för fix, har dåliga erfarenheter av sekundmontering på 661. Är ju så förbaskat små hål i de där visarna!! Har som sagt ett väl fungerande reservverk om tappen skulle vara knas. Slutar nog med att jag skickar den till någon med mer erfarenhet så det blir rätt gjort..Hoppas hela visartappen är kvar, är ju erkänt tunna tappar och ett av mina exemplar visade sig ha trasig topp på tappen, även om man fortfarande kunde se en del av tappen titta upp.
Bara gjort det bytet en gång men som du säger så var det nog en väldigt "snug fit" gäller att göra rent och inte olja för mycket.Drar mig för att ta isär den för fix, har dåliga erfarenheter av sekundmontering på 661. Är ju så förbaskat små hål i de där visarna!! Har som sagt ett väl fungerande reservverk om tappen skulle vara knas. Slutar nog med att jag skickar den till någon med mer erfarenhet så det blir rätt gjort..
Tar till mig det, så tack!!Bara gjort det bytet en gång men som du säger så var det nog en väldigt "snug fit" gäller att göra rent och inte olja för mycket.
Ser ut som sekundpinnen kan vara av och det är är tyvärr vanligt att den går av när man skall serva urverket. Fukt lägger sig på spetsar och kanter och pinnen rostar då fast i sekundvisaren, Certina valde en mycket tunn sekundpinne så de är lite mer drabbade än de flesta andra.Visst är det. Och av en händelse har jag ett skrotverk med rätt visare. Ska bara försöka få den på plats, utan att förstöra den!!
Tittade lite noggrannare nu, och visst tusan är den av. Och kollade även reservverkets pinne och även den är av!!!!Ser ut som sekundpinnen kan vara av och det är är tyvärr vanligt att den går av när man skall serva urverket. Fukt lägger sig på spetsar och kanter och pinnen rostar då fast i sekundvisaren, Certina valde en mycket tunn sekundpinne så de är lite mer drabbade än de flesta andra.
Är det ett kaliber 661 så kan jag fixa det åt dig då jag snart är ikapp med mina jobb, om du vill?Tittade lite noggrannare nu, och visst tusan är den av. Och kollade även reservverkets pinne och även den är av!!!!
Det är ett 661, så all hjälp uppskattasÄr det ett kaliber 661 så kan jag fixa det åt dig då jag snart är ikapp med mina jobb, om du vill?
Snyggt, jag tar den!
Snyggt, jag tar den!
Kurt DS.FreresThank you! Please provide your address...
Jättefina allihopa och bra boetter! Nöjd med 4st DS.. nä det tror jag inte på!Korspostar lite en till på ingång sen är jag nog nöjd....
Jättefina allihopa och bra boetter! Nöjd med 4st DS.. nä det tror jag inte på!