• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

ittam

Audemars
Frågesport! Vilket är ett originalglas till ds av dessa tre? (5601-112, 113, 5801--112 osv)
IMG_20181230_000644.jpg
IMG_20181230_000652.jpg
Jämför jag med de klockor jag har hemma är det mitten, men har för mig att det högra stämmer med de som är på spa. Jag satsar på det högra..
 

Fadershan

Patek

Jämför jag med de klockor jag har hemma är det mitten, men har för mig att det högra stämmer med de som är på spa. Jag satsar på det högra..

Tack för att ni leker med!
Facit:
Vänstra = Nos, certinaglas.
Mitten = nytt armerat dykarglas
Hö = Beggat felaktigt dykarglas som satt i en av mina dsar. Alldelea för platt.
 

Milos Columbo

Breitling
no, nothing mentioned. but i think it‘s the same (have a amagnetic spare glass and a date amagnetic at home. Looks the same)

Because the ds ph200m is not mentioned too i assume the list is from about 64 - 66...
 

Fadershan

Patek
Ok. De DS dykare jeg har, har et andet glas end ikke-dykare. Det går lige op langs siderne og har en skarp kant til domen, ligesom det i mitten - det er vel for at glasset skal sidde lige op til glasringen.

In my opinion it should be the same glas.
0453D15B-0E0D-41F4-8706-B164A62C1E60.jpeg

364FF68E-1F99-401C-870D-0045C8830AC9.jpeg

89BA4515-AA69-4E4F-A5A6-D036B9C05DD1.jpeg
The 982/1 31,0-6
Edit: for the ds ph200m (5801 117) it‘s another one... ( this one i can‘t find in my list)
I confirm and its the same glas for the references mentioned on ohe original crystal. I have the same spare glas.
 

AdmAndrssn

Panerai
2-Faktor
Snyggt fångat.
Du fick ju ifs med en kloka på köpet ;)
Jo precis, någon som är sugen på den? ;)

Grattis! Var själv med och bjöd (ville ha en till GF länk) men skönt att den gick till någon i verklig GF nöd :)
Jaha! Jo jag har ju jagat en i ett år nu :D

Nu jäklar har jag missat något, snyggt fångat och grattis! Jag har överbetalat deluxe för mina och den ena givk inte ens att använda så fivk skrota den för reservdelar/endlinksen. Får se den postas här snart då!
Haha jaha, de är inte lätta att hitta till hyfsat pris verkar det som. Postar en bild så fort den landar! :)

Var med upp till dryga hälften sen fastnade jag med en kund och missade slutet :(

Grattis till en finfin länk
Segt, men tur för mig då! Tackar! :)
 
Topp