• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

DrKlocka

Audemars
Sorry, missat detta helt!
Då var det rätt okej med box och klocka för 600 kr + avgifter? ;)
Om än ingen PP, @JohanSA

449171_3.jpg

Haha ja det är gott. Men den boxen är lite senare. Pp boxen har en lite annan form och är mer ovanlig.

Snygg klocka annars. Kul med hangtag. Grattis!
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor

Fadershan

Patek
Vad tror folket om denna? Vad är rätt resp fel, bra resp dåligt? Länken ser ut att tillhöra en DS2 fast med korrekta ändlänkar eller?

https://www.ebay.com/itm/Certina-DS-/113584694578
E873EC0A-2ABC-4601-AB78-D375203D4B4D.png
Tja igen!

Såg att säljaren lagt ett utgångsbud nu betydligt lägre än buy it now. Vinner man den för utgångsbudet så kan den nog blir rätt bra ifall man byter till riktig krona. https://www.ebay.com/itm/Certina-DS...OSwPGtcOces:rk:122:pf:0&LH_ItemCondition=3000
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Nu råkar jag ha den här tavlan redan, 3st faktiskt i olika skick ;) meeen annars hade jag definitivt bjudit högre än slutpris!
Denna tavlan är egentligen den enda DSen jag riktigt lustar efter (och kanske den sv/vita antimagneticen som ju också är fantastisk men inte har samma sug). Jag har psykoanalyserat anledningen till det till att jag en gång missade att köpa ett fint ex när chansen fanns för att jag då var ute efter dykarvarianten med vridring. Numera vill jag ha denna men inte dykaren så mycket. Tanken på att jag kunde haft den om jag inte varit korkad. Det är nån psykisk snedkoppling som skett.
 

Fadershan

Patek
Denna tavlan är egentligen den enda DSen jag riktigt lustar efter (och kanske den sv/vita antimagneticen som ju också är fantastisk men inte har samma sug). Jag har psykoanalyserat anledningen till det till att jag en gång missade att köpa ett fint ex när chansen fanns för att jag då var ute efter dykarvarianten med vridring. Numera vill jag ha denna men inte dykaren så mycket. Tanken på att jag kunde haft den om jag inte varit korkad. Det är nån psykisk snedkoppling som skett.
Hahha :) jag fattar då jag och säkert mååånga fler har gjort samma resa och görbom den hela tiden :) Just när det kommer till ds så suktar jag de flesta då jag fokuserat litegrann på samlandet av dessa. Denna tavla tror jag är en av dem som lockar flest ickefrälsta oxå. Den är grym och vridringsversionen e oxå hur grym som helst med sina perfekta size imo.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Mycket fin! Har en liknande själv men funderar lite över din urtavla.
Har den, den färgen original eller har den patinerats jämt och snyggt.
Funderar själv vilken färg min hade original. Dock är min inte alls lika fin
i färgen, mycket mer ojämn patinering.

Med vänlig hälsning
Matte

Näe, den är nog marinerad över tid. Antar vit från början?
Jämför med denna Zenith, som fått ganska precis samma effekt:

02D696F5-275E-4DD9-BA56-3B041A19AC3E.jpeg
 
Topp