• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

Azaz

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Som jag nämnt tidigare i tråden, bör lagstadgas endast en certina gf per person
Tack! Vem vill inte ha GF till sina DS. De växer ju inte på träd precis, och de jag sett har jag alltid varit för snål på:mad: Men har du en till övers så vet du vem du ska tänka på;)

Jag kanske har en över! Har tre och det är en för mycket när jag bara har två DS som ska vara kvar i samlingen :p
 
15701959497544441192846122064966.jpg
Ursäkta min okunskap men vad står gf för? Lägger in en bild på fredags klockan med
 

JwJ

Omega
Oj, här händer det grejer, är nu på sida 72 och det har tagit hela veckan... har varit ute i kylan ett tag och hade ingen aning om att DS hysterin spårat ur totalt.
Jag var lycklig med mina nuvarande klockor tills jag hittade den här tråden så nu måste jag fixa upp min DS efter att stackaren fått vänta alltför länge samt ställa mig sist i kön för en gf länk...
Fråga, kan man klanta till det på nått vis om man för in klockan på service till första bästa urmakare? E de ok att byta glas och ev. delar om det behövs?
20191010_212448.jpg
 

deddas

Rolex
Oj, här händer det grejer, är nu på sida 72 och det har tagit hela veckan... har varit ute i kylan ett tag och hade ingen aning om att DS hysterin spårat ur totalt.
Jag var lycklig med mina nuvarande klockor tills jag hittade den här tråden så nu måste jag fixa upp min DS efter att stackaren fått vänta alltför länge samt ställa mig sist i kön för en gf länk...
Fråga, kan man klanta till det på nått vis om man för in klockan på service till första bästa urmakare? E de ok att byta glas och ev. delar om det behövs?
20191010_212448.jpg
Utan att kunna DS, så beror det ju på vilka delar som de vill byta ut. Samt om de delar som sitter på din klocka nu är original. Ett litet riktmärke är väl att inte tavla, visare och krona skall bytas om dessa är original. Sen är jag för okunnig för att uttala mig om resten.
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Oj, här händer det grejer, är nu på sida 72 och det har tagit hela veckan... har varit ute i kylan ett tag och hade ingen aning om att DS hysterin spårat ur totalt.
Jag var lycklig med mina nuvarande klockor tills jag hittade den här tråden så nu måste jag fixa upp min DS efter att stackaren fått vänta alltför länge samt ställa mig sist i kön för en gf länk...
Fråga, kan man klanta till det på nått vis om man för in klockan på service till första bästa urmakare? E de ok att byta glas och ev. delar om det behövs?
20191010_212448.jpg
Skippa service och låt mig köpa den där istället! Så slipper du leta gf-länk också ;)
 
Topp