• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förslag Chans att korrigera innan radering

Crane

Panerai
För första gången sedan min start i forumet, och en mängd annonser senare (tack för den fantastiska möjligheten), råkade jag i all hast missa att lägga till info under returpolicy. Detta resulterade i att min annons obönhörligen raderades.
Det kanske kan tyckas att lägga till en ny annons och korrigera detta inte är en stor sak, men då annonsen är komponerad en gång med viss möda och tid är det synd att behöva göra om den.

Om det inte är något jag har missat, vore en önskan att få möjlihet att, istället för radering, få en sådan typ av annons återställd till sitt utkast för möjlighet att endast korrigera det som blivit fel.

Tack.
/Crane
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Ja, du får bara bumpa eller skapa en annons per 24h oavsett forumdel. Jag kan dock tycka att man borde ha möjlighet att dela upp begränsningen för det påverkar väl egentligen ingen ifall man bumpar en parfymannons i lifestyle och en klocka på k&s inom loppet av 24h. 🤷‍♂️

Du kommer varken att kunna skapa eller bumpa någon tråd förrän timern löpt ut.

Ok. Det är nog galet att timern startar om igen oavsett hur lång tid det är kvar. Det kunde ju ändå vara så att man fick meddelande att "det är x minuter kvar innan det gått 1 dygn och du kan bumpa igen".
Men än värre om inlägg raderas!
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
För första gången sedan min start i forumet, och en mängd annonser senare (tack för den fantastiska möjligheten), råkade jag i all hast missa att lägga till info under returpolicy. Detta resulterade i att min annons obönhörligen raderades.
Det kanske kan tyckas att lägga till en ny annons och korrigera detta inte är en stor sak, men då annonsen är komponerad en gång med viss möda och tid är det synd att behöva göra om den.

Om det inte är något jag har missat, vore en önskan att få möjlihet att, istället för radering, få en sådan typ av annons återställd till sitt utkast för möjlighet att endast korrigera det som blivit fel.

Tack.
/Crane

Nu blir jag än mer förvirrad. Blev den raderad för att du redigerade inlägget? 🤔
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja det är ju en solklar bugg i systemet som borde kunna åtgärdas. Man blir tillräknad en bumpning fast det inte bumpas. Det är ju bara fixa så att bumpningsknappen är passiv och ingenting händer!
Du kan ju se när du senast bumpade eller skapade din annons. 24hrs betyder samma tid nästa dygn, det är inte raketforskning.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Allt tar ”en timma” enligt dig. 😂
Det är inte mitt ansvarsområde…
Men vafan, det där är ju bara taget ur luften. Har nog aldrig nämnt det i detta sammanhang men jag har ju faktiskt också koll.

Utanför ditt ansvarsområde? Möjligen men det ligger väl i ditt intresse att spara x antal timmar av ditt liv på onödigt jobb? Man kan ju föreslå saker uppåt också.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Men vafan, det där är ju bara taget ur luften. Har nog aldrig nämnt det i detta sammanhang men jag har ju faktiskt också koll.

Utanför ditt ansvarsområde? Möjligen men det ligger väl i ditt intresse att spara x antal timmar av ditt liv på onödigt jobb? Man kan ju föreslå saker uppåt också.
Jag varken säljer eller köper din tid så det där rör inte mig. Bättre att du tar det samtalet där det hör hemma.
 
Postar här igen då jag återigen råkat ut för detta… Någon moderator på det här forumet påstår sig veta att omega-spännet tillhörande klockan i min senaste annons inte skulle vara äkta. Jag är själv helt övertygad om att så inte är fallet. Jag kan varken invända eller komma i kontakt med personen som redigerat annonsen. Hur går man tillväga?
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Postar här igen då jag återigen råkat ut för detta… Någon moderator på det här forumet påstår sig veta att omega-spännet tillhörande klockan i min senaste annons inte skulle vara äkta. Jag är själv helt övertygad om att så inte är fallet. Jag kan varken invända eller komma i kontakt med personen som redigerat annonsen. Hur går man tillväga?
Har ingen anledning att misstro dig egentligen, men vad har du gjort för att forska i saken? Det verkar jättesnårigt med alla små variationer genom åren när Omega använt olika leverantörer, och en del fejkspännen verkar ju ha rätt bra finish. Ska inte påstå att jag vet hur du bär göra men personligen hade jag nog ställt en fråga i tråden om just Omegaspännen som finns i vintagedelen till att börja med. Om alla verkar överens om att spännet är äkta kanske det är läge för ett pm till adminkontot.
 

LS

Panerai
2-Faktor
Jag fick alltså inte ha med ”Stainless Steel” i rubriken vilket är hur AW beskrivs överallt inklusive av Apple själva. Varför får 41mm vara kvar då?
Orkar inte.

IMG_4020.jpeg
 

LS

Panerai
2-Faktor
Nu förstår jag ingenting igen. Jag får alltså ENDA varningen för att jag skrivit "Prisbump 25/3" i rubriken.

Kan NÅGON moderator snälla förklara det här, jag ser ca en miljard annonser med samma sak i rubriken runt min annons. Är det förbjudet att skriva "Prisbump" eller "PB" i rubriken? Varför har inte alla andra fått redigerad annons?

Är det inte högst relevant info när en annons senast prisbumpades för att alla ska slippa klicka sig in på samma annons hela tiden?


Screenshot 2024-03-25 at 13.24.04.png


Screenshot 2024-03-25 at 13.26.26.png
Screenshot 2024-03-25 at 13.25.47.png
 
Topp