• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Förslag Chans att korrigera innan radering

Crane

Silver
För första gången sedan min start i forumet, och en mängd annonser senare (tack för den fantastiska möjligheten), råkade jag i all hast missa att lägga till info under returpolicy. Detta resulterade i att min annons obönhörligen raderades.
Det kanske kan tyckas att lägga till en ny annons och korrigera detta inte är en stor sak, men då annonsen är komponerad en gång med viss möda och tid är det synd att behöva göra om den.

Om det inte är något jag har missat, vore en önskan att få möjlihet att, istället för radering, få en sådan typ av annons återställd till sitt utkast för möjlighet att endast korrigera det som blivit fel.

Tack.
/Crane

Måste dock instämma med dem som ovan anmärker på en hård stil där man när som helst kan straffas för att av misstag ha brutit mot någon regel som i vissa fall kan vara öppen för tolkning som t.ex. "spam" (eller enligt medlemsvillkoren kan man väl egentligen straffas för vad som helst). Samtidigt har jag t.ex. flera gånger använt kontaktfunktionen men aldrig någonsin fått svar. Nu kanske allt detta beror på tidsbrist, jag vet inte. Men det skapar ett intryck av ett forum där dem som sköter det är väldigt snabba på hanen att straffa, men annars mindre måna om medlemmarna (som enligt min erfarenhet nästan alltid är supertrevliga).
Det är automatik bakom raderingen, ingen som medvetet går in och tar bort annonser utan att ha fyllt i returpolicy. Det är ett gratis forum med möjlighet att annonsera, om man missar något så går den inte igenom och som det är uppbyggt behöver man vänta 24h igen för att skapa en ny annons. Rätt oproblematiskt imo även om det kan vara trist i stunden - sjukt Nice att ha tillgång till en plattform där man är relativt trygg. Samma sak med radering om man är överdriven i annonser eller rubriker, men då finns det ju en grund att då rätta sig till. Att inte få svar på en kontaktförfrågan kan vara tråkigt och man kan tänka sig förvänta sig ett svar, samtidigt är det väl 45k medlemmar med ett fåtal admins, där de säkert behöver prioritera

Men jag har t.ex. använt kontaktfunktionen för att be om ändring av epost alternativt radering av konto utan svar. Det är inte särskilt tryggt då epost räknas som personuppgift och omfattas av GDPR etc väl? Eller har jag fel här?
I så fall borde väl sådant definitivt vara prioriterat. Alternativt måste det klargöras att du på den här sajten inte omfattas av rätten att radera information. Eller?

Men jag har t.ex. använt kontaktfunktionen för att be om ändring av epost alternativt radering av konto utan svar. Det är inte särskilt tryggt då epost räknas som personuppgift och omfattas av GDPR etc väl? Eller har jag fel här?
I så fall borde väl sådant definitivt vara prioriterat. Alternativt måste det klargöras att du på den här sajten inte omfattas av rätten att radera information. Eller?
Att du inte kan ändra själv är en säkerhetsfråga. Bara admin kan ändra.

Tillbaka
Topp