• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Förslag Chans att korrigera innan radering

Crane

Silver
För första gången sedan min start i forumet, och en mängd annonser senare (tack för den fantastiska möjligheten), råkade jag i all hast missa att lägga till info under returpolicy. Detta resulterade i att min annons obönhörligen raderades.
Det kanske kan tyckas att lägga till en ny annons och korrigera detta inte är en stor sak, men då annonsen är komponerad en gång med viss möda och tid är det synd att behöva göra om den.

Om det inte är något jag har missat, vore en önskan att få möjlihet att, istället för radering, få en sådan typ av annons återställd till sitt utkast för möjlighet att endast korrigera det som blivit fel.

Tack.
/Crane

Ja, du får bara bumpa eller skapa en annons per 24h oavsett forumdel. Jag kan dock tycka att man borde ha möjlighet att dela upp begränsningen för det påverkar väl egentligen ingen ifall man bumpar en parfymannons i lifestyle och en klocka på k&s inom loppet av 24h. 🤷‍♂️

Du kommer varken att kunna skapa eller bumpa någon tråd förrän timern löpt ut.

Ok. Det är nog galet att timern startar om igen oavsett hur lång tid det är kvar. Det kunde ju ändå vara så att man fick meddelande att "det är x minuter kvar innan det gått 1 dygn och du kan bumpa igen".
Men än värre om inlägg raderas!

För första gången sedan min start i forumet, och en mängd annonser senare (tack för den fantastiska möjligheten), råkade jag i all hast missa att lägga till info under returpolicy. Detta resulterade i att min annons obönhörligen raderades.
Det kanske kan tyckas att lägga till en ny annons och korrigera detta inte är en stor sak, men då annonsen är komponerad en gång med viss möda och tid är det synd att behöva göra om den.

Om det inte är något jag har missat, vore en önskan att få möjlihet att, istället för radering, få en sådan typ av annons återställd till sitt utkast för möjlighet att endast korrigera det som blivit fel.

Tack.
/Crane

Nu blir jag än mer förvirrad. Blev den raderad för att du redigerade inlägget? 🤔

Ja det är ju en solklar bugg i systemet som borde kunna åtgärdas. Man blir tillräknad en bumpning fast det inte bumpas. Det är ju bara fixa så att bumpningsknappen är passiv och ingenting händer!
Du kan ju se när du senast bumpade eller skapade din annons. 24hrs betyder samma tid nästa dygn, det är inte raketforskning.

Allt tar ”en timma” enligt dig. 😂
Det är inte mitt ansvarsområde…
Men vafan, det där är ju bara taget ur luften. Har nog aldrig nämnt det i detta sammanhang men jag har ju faktiskt också koll.

Utanför ditt ansvarsområde? Möjligen men det ligger väl i ditt intresse att spara x antal timmar av ditt liv på onödigt jobb? Man kan ju föreslå saker uppåt också.

Men vafan, det där är ju bara taget ur luften. Har nog aldrig nämnt det i detta sammanhang men jag har ju faktiskt också koll.

Utanför ditt ansvarsområde? Möjligen men det ligger väl i ditt intresse att spara x antal timmar av ditt liv på onödigt jobb? Man kan ju föreslå saker uppåt också.
Jag varken säljer eller köper din tid så det där rör inte mig. Bättre att du tar det samtalet där det hör hemma.

Postar här igen då jag återigen råkat ut för detta… Någon moderator på det här forumet påstår sig veta att omega-spännet tillhörande klockan i min senaste annons inte skulle vara äkta. Jag är själv helt övertygad om att så inte är fallet. Jag kan varken invända eller komma i kontakt med personen som redigerat annonsen. Hur går man tillväga?

Postar här igen då jag återigen råkat ut för detta… Någon moderator på det här forumet påstår sig veta att omega-spännet tillhörande klockan i min senaste annons inte skulle vara äkta. Jag är själv helt övertygad om att så inte är fallet. Jag kan varken invända eller komma i kontakt med personen som redigerat annonsen. Hur går man tillväga?
Har ingen anledning att misstro dig egentligen, men vad har du gjort för att forska i saken? Det verkar jättesnårigt med alla små variationer genom åren när Omega använt olika leverantörer, och en del fejkspännen verkar ju ha rätt bra finish. Ska inte påstå att jag vet hur du bär göra men personligen hade jag nog ställt en fråga i tråden om just Omegaspännen som finns i vintagedelen till att börja med. Om alla verkar överens om att spännet är äkta kanske det är läge för ett pm till adminkontot.

Jag fick alltså inte ha med ”Stainless Steel” i rubriken vilket är hur AW beskrivs överallt inklusive av Apple själva. Varför får 41mm vara kvar då?
Orkar inte.

IMG_4020.jpeg

Nu förstår jag ingenting igen. Jag får alltså ENDA varningen för att jag skrivit "Prisbump 25/3" i rubriken.

Kan NÅGON moderator snälla förklara det här, jag ser ca en miljard annonser med samma sak i rubriken runt min annons. Är det förbjudet att skriva "Prisbump" eller "PB" i rubriken? Varför har inte alla andra fått redigerad annons?

Är det inte högst relevant info när en annons senast prisbumpades för att alla ska slippa klicka sig in på samma annons hela tiden?

Screenshot 2024-03-25 at 13.24.04.png

Screenshot 2024-03-25 at 13.26.26.png
Screenshot 2024-03-25 at 13.25.47.png

Jag fick min annons raderad imorse med motiveringen ”multibump”, vad menas med det? Jag har inga andra annonser ute på K&S, så jag har inte bumpat flera annonser under samma dygn eller liknande? Det står ju inte heller vilken moderator som tagit bort annonsen, så jag kan inte heller få något svar.

Och jag såg nu när jag skulle lägga in annonsen igen att jag inte har möjlighet att skapa en ny tråd i K&S, betyder det att jag blivit blockad från den avdelningen nu?

Någon annan som råkat ut för samma sak?
Råkade ut för liknande precis. Hade tydligen missat fylla i returpolicy. Klart det enda rätta är att radera hela annonsen och banna mig i 24h....

Nu har även jag råkat ut för tråkigheter.

La upp en annons igår. Mig veterligen allting i sin ordning.

Blev kort därefter raderad med hänvisning till ”regel 16” Det roliga är att min annons inte på något sätt bröt mot denna regel.

Bifogat bilder, utförlig beskrivning och allt i sin ordning. Inte första gången jag köper / säljer.

Skickat ett meddelande till admin utan svar såhär snart ett dygn sensre. Därtill kan jag inte posta i köp sälj längre.

Riktigt tråkigt och hoppas få respons då jag hittills uppskattat detta forum mycket.

Blev kort därefter raderad med hänvisning till ”regel 16” Det roliga är att min annons inte på något sätt bröt mot denna regel.

Bifogat bilder, utförlig beskrivning och allt i sin ordning. Inte första gången jag köper / säljer.

Skickat ett meddelande till admin utan svar såhär snart ett dygn sensre. Därtill kan jag inte posta i köp sälj längre.

Riktigt tråkigt och hoppas få respons då jag hittills uppskattat detta forum mycket.
Regel 16 är ju att din rubrik på annonsen inte var bra. Omöjligt att kommentera då vi inte kan se den. Men fundera på din rubrik utifrån regeln så den inte blir raderad igen.
16) Annonsrubrik ska vara kortfattad och representativ utan att innehålla click-bait-inslag eller detaljer om objektet. (Tillbehör, skick, årtal, bytesförslag mm tas i beskrivningen, ej i titeln). Undvik capslock, utropstecken, ”lönebump”, ”sista pris”, bytesbump, infobump osv). Det går ypperligt att skriva priset i titeln.

Inte ett dugg rimligt på något sätt.
Nu verkar jag kunna posta igen iaf. Så var bara bannad från köp / sälj i 24 timmar…

Haha, nåväl. Får se om man får nåt svar iaf. :)

Ja, precis. Min titel var ”Rolex explorer 124270”. Rimligt att radera pga jag glömde caps lock på ”e”? IMG_1716.jpeg
Du skippade fylla i returpolicy, därav att den raderades. Du fick en ping på det också (regel 16 var fel info). Du hade en mall till hjälp men det räckte tydligen inte. Men du har ju bara hängt här i 7 år. Lätt att missa rutan med obligatorisk uppgift då, speciellt om man inte läst reglerna.

En ny annons/24hrs gäller, därav ingen ny annons inom 24hrs. Ingen bann alltså. Står också i reglerna.

Du skippade fylla i returpolicy, därav att den raderades. Du fick en ping på det också (regel 16 var fel info). Du hade en mall till hjälp men det räckte tydligen inte. Men du har ju bara hängt här i 7 år. Lätt att missa rutan med obligatorisk uppgift då, speciellt om man inte läst reglerna.
Där ser man!

Reglerna har jag läst och returpolicy fyller jag i. Lätt att missa miniatyrrutan via luren.

Något meddelande eller notis som säger att det var returpolicyn som missats kan jag dock inte se. Men det kanske pingades i tråden som raderades.

Nåväl, tack för klargörandet. Då vet jag. Ha en fortsatt fin midsommarhelg. :)

Enkla regler att följa om man har lite vett att kolla.

Jag har varit med om både en och två annonser som raderats för jag missat, kan gott vänta 24 h för påminnelse av stundtals slarv från mitt håll.

Men var med om något glädjande i veckan, jag hade adderat ett tillbehör i ämnesraden. Och den ändrades av något moderator utan att raderas som helhet.

Men finns det enkla lösningar för att underlätta för skrivaren så bör det underlätta och spar tid för de som modererar forat, så bör de genomföras för allas trevnad.

Var precis själv med om detta. Glömde fylla i rutan om returpolicy vilket är väldigt lätt hänt och min annons raderas samt att min behörighet att skapa en ny eller överhuvudtaget skapa trådar i köp/sälj är borttagen då jag nu "saknar behörighet", utan någon förklaring.
Det är trots allt vi som hänger här för att vi gillar klockor, gillar att diskutera klockor, gillar att köpa och sälja klockor, som bygger forumet...

Var precis själv med om detta. Glömde fylla i rutan om returpolicy vilket är väldigt lätt hänt och min annons raderas samt att min behörighet att skapa en ny eller överhuvudtaget skapa trådar i köp/sälj är borttagen då jag nu "saknar behörighet", utan någon förklaring.
Det är trots allt vi som hänger här för att vi gillar klockor, gillar att diskutera klockor, gillar att köpa och sälja klockor, som bygger forumet...
Vänta 24h och gör igen

• Like
Reactions: W78
Måste dock instämma med dem som ovan anmärker på en hård stil där man när som helst kan straffas för att av misstag ha brutit mot någon regel som i vissa fall kan vara öppen för tolkning som t.ex. "spam" (eller enligt medlemsvillkoren kan man väl egentligen straffas för vad som helst). Samtidigt har jag t.ex. flera gånger använt kontaktfunktionen men aldrig någonsin fått svar. Nu kanske allt detta beror på tidsbrist, jag vet inte. Men det skapar ett intryck av ett forum där dem som sköter det är väldigt snabba på hanen att straffa, men annars mindre måna om medlemmarna (som enligt min erfarenhet nästan alltid är supertrevliga).

Tillbaka
Topp