• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förslag Chans att korrigera innan radering

Crane

Panerai
För första gången sedan min start i forumet, och en mängd annonser senare (tack för den fantastiska möjligheten), råkade jag i all hast missa att lägga till info under returpolicy. Detta resulterade i att min annons obönhörligen raderades.
Det kanske kan tyckas att lägga till en ny annons och korrigera detta inte är en stor sak, men då annonsen är komponerad en gång med viss möda och tid är det synd att behöva göra om den.

Om det inte är något jag har missat, vore en önskan att få möjlihet att, istället för radering, få en sådan typ av annons återställd till sitt utkast för möjlighet att endast korrigera det som blivit fel.

Tack.
/Crane
 

rickards

Rolex
2-Faktor
I min nya tråd bad jag moderatorn kontakta mig istället. Fick bara tråden raderad med en trött kommentar. Vilket otroligt bemötande 👍👍👍
Råkade precis utanför det här jag med, och nu kan jag inte lägga upp den igen. Antar att det begränsas hur snabbt man kan lägga ut en till annons. 🤷‍♂️ Onödigt och störigt. Tycker min annons var helt reko på alla vis annars.
Screenshot_20221220-142855~2.png
 

HSK

Patek
2-Faktor
Haha, nu råkade jag själv ut för detta och fick en annons raderad p.g.a. avsaknad av returpolicy. 🙈 Jag tror att grundproblemet är att det är möjligt att skapa en säljesannons i form av en helt vanlig tråd vilket leder till att man kanske missar något fält och det skulle både bespara moderatorerna en hel del jobb och även underlätta för annonsören om detta togs bort för det finns ju ingen anledning att kunna skapa en "diskussionstråd" i säljesavdelningen.

Jag har inte sålt något här på KS på ett tag men minns det som att det brukar vara ett formulär där man får bocka i att man har bifogat bilder, det finns ett separat fält för returpolicy osv. Jag hittade dock inte detta utan skapade en tråd på vanligt vis så att säga vilket också gjorde att returpolicyn glömdes bort.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Haha, nu råkade jag själv ut för detta och fick en annons raderad p.g.a. avsaknad av returpolicy. 🙈 Jag tror att grundproblemet är att det är möjligt att skapa en säljesannons i form av en helt vanlig tråd vilket leder till att man kanske missar något fält och det skulle både bespara moderatorerna en hel del jobb och även underlätta för annonsören om detta togs bort för det finns ju ingen anledning att kunna skapa en "diskussionstråd" i säljesavdelningen.

Jag har inte sålt något här på KS på ett tag men minns det som att det brukar vara ett formulär där man får bocka i att man har bifogat bilder, det finns ett separat fält för returpolicy osv. Jag hittade dock inte detta utan skapade en tråd på vanligt vis så att säga vilket också gjorde att returpolicyn glömdes bort.
Det finns en ruta att kryssa i för bilder samt ett fält för reurpolicy men det ligger under fältet för beskrivningen så det är lätt att missa.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Det finns en ruta att kryssa i för bilder samt ett fält för reurpolicy men det ligger under fältet för beskrivningen så det är lätt att missa.
Nu kan jag inte kolla upp det eftersom mina möjligheter att skapa en tråd är tillfälligt indragna men det kanske bara är om man börjar via den gröna "starta ny tråd"-knappen och går vidare därifrån som man får upp denna meny? Jag minns det som väldigt tydligt uppstyrt med fält för pris, returpolicy osv. vilket verkade saknas om man bara knappar in en rubrik via forumkategorin och därefter skapar innehållet i inlägget/annonsen.

Hur som helst visar det att det är lätt hänt att missa även för rutinerade annonsörer när man får hjärnsläpp och det är väl troligtvis ännu lättare att missa för en nykomling. Ett enkelt sätt att undvika detta och bespara en massa extra admin vore att göra fälten tvingande innan man kan gå vidare.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Nu kan jag inte kolla upp det eftersom mina möjligheter att skapa en tråd är tillfälligt indragna men det kanske bara är om man börjar via den gröna "starta ny tråd"-knappen och går vidare därifrån som man får upp denna meny? Jag minns det som väldigt tydligt uppstyrt med fält för pris, returpolicy osv. vilket verkade saknas om man bara knappar in en rubrik via forumkategorin och därefter skapar innehållet i inlägget/annonsen.

Hur som helst visar det att det är lätt hänt att missa även för rutinerade annonsörer när man får hjärnsläpp och det är väl troligtvis ännu lättare att missa för en nykomling. Ett enkelt sätt att undvika detta och bespara en massa extra admin vore att göra fälten tvingande innan man kan gå vidare.
Det är en bugg. Du måste trycka på "Post thread" markerat i blått. Trycker du på genvägen, börjar skapa en tråd direkt i köp & sälj, markerat med rött så kommer den inte upp.

Ping @hook och @Leben

1673196270615.png
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Det är en bugg. Du måste trycka på "Post thread" markerat i blått. Trycker du på genvägen, börjar skapa en tråd direkt i köp & sälj, markerat med rött så kommer den inte upp.

Ping @hook och @Leben

1673196270615.png

Och det har inte med bump limit 24h att göra?
 

Rooster91

Panerai
Nu raderades 2 av mina annonser ena på köp o ena på sälj, varför?
Jo för att jag bumpade båda, trodde detta var okej då de är i olika forumdelar, hade vart schysst med en varning först. Nu måste jag skriva om allt :(
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Nu raderades 2 av mina annonser ena på köp o ena på sälj, varför?
Jo för att jag bumpade båda, trodde detta var okej då de är i olika forumdelar, hade vart schysst med en varning först. Nu måste jag skriva om allt :(
Tycker det borde vara spärrat så det inte går att göra så. Lite drygt att börja om med sin annonstext
 

HSK

Patek
2-Faktor
Och det har inte med bump limit 24h att göra?
Nej, men jag vet inte om jag skulle kalla det en bugg heller. Problemet är att om man använder det "röda exemplet" i zippans inlägg så behandlas det som en helt vanlig trådstart i ett diskussionsforum och man får därför inte upp fält för returpolicy osv. utan allt man anger är istället i ren fritext.

Eftersom säljavdelningen endast är avsedd för annonser finns det som sagt ingen mening med att kunna skapa trådar på detta sätt i den aktuella forumdelen men jag vet inte hur avancerat det är att inaktivera det enbart för en specifik forumdel. Om det vore tekniskt möjligt att inaktivera och man dessutom gjorde det obligatoriskt att fylla i samtliga fält/bocka i alla rutor i det "blå exemplet" så skulle vi ha ett (i princip) idiotsäkert system där helt enkelt inte går att göra fel. 🙂
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Nu raderades 2 av mina annonser ena på köp o ena på sälj, varför?
Jo för att jag bumpade båda, trodde detta var okej då de är i olika forumdelar, hade vart schysst med en varning först. Nu måste jag skriva om allt :(

Tycker det borde vara spärrat så det inte går att göra så. Lite drygt att börja om med sin annonstext
Jag har (av ärligt misstag) råkat försöka bumpa ett köp eller säljinlägg (minns inte vilket) mindre än 24h efter senaste bump. Då har ett felmeddelande kommit upp om att jag inte kan bumpa förrän efter tidigast 24h?! Då borde ju detsamma dyka upp för dig här @Rooster91 kan man tycka!?
 

Rooster91

Panerai
Jag har (av ärligt misstag) råkat försöka bumpa ett köp eller säljinlägg (minns inte vilket) mindre än 24h efter senaste bump. Då har ett felmeddelande kommit upp om att jag inte kan bumpa förrän efter tidigast 24h?! Då borde ju detsamma dyka upp för dig här @Rooster91 kan man tycka!?
Precis o de blir det, vet ej om det är någon teknisk begränsning, men det borde framgå tydligare i reglerna (som jag försöker följa).
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Hej,

Drabbades även jag nyss av att min annons raderades med hänvisning till att en s.k. ”Multibump” skett. Vad innebär detta? Jag bumpade en annons i lifestyle K&S samma dag som en i vanliga K&S. Är detta inte tillåtet? Verkar isåfall ej framgå av regelverket? Förstår inte heller vem som ligger bakom annonsens borttagandet och kan därför inte fråga hur vederbörande resonerat...
 

Professor S

Panerai
2-Faktor
Hej,

Drabbades även jag nyss av att min annons raderades med hänvisning till att en s.k. ”Multibump” skett. Vad innebär detta? Jag bumpade en annons i lifestyle K&S samma dag som en i vanliga K&S. Är detta inte tillåtet? Verkar isåfall ej framgå av regelverket? Förstår inte heller vem som ligger bakom annonsens borttagandet och kan därför inte fråga hur vederbörande resonerat...
Kan du verkligen inte gissa vem som ligger bakom? 🤭
 

don.h

Cartier
Helt vansinnigt att en tråd tas bort för att fält som INTE är obligatoriska inte fyllts i. Om den här gissningsleken ska fortsätta kan väll informationen i alla fall sparas så man slipper skriva om hela annonsen
 

don.h

Cartier
Och tillåts jag lägga in en ny annons? nej.. Dags att bli konspiratorisk kanske. Blockad för man inte fyller i retur( jag tycker så klart det är rimligt och jag älskar er, ifall admins läser)
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Och tillåts jag lägga in en ny annons? nej.. Dags att bli konspiratorisk kanske. Blockad för man inte fyller i retur( jag tycker så klart det är rimligt och jag älskar er, ifall admins läser)
Det är för att det finns en gräns om 1 annons per 24h, så du får vänta tills 24h gått sedan du skapade annonsen idag
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Jag gjorde just misstaget att försöka bumpa en säljannons just innan 24 timmar sedan sist, och får då meddelande att det dröjer 1440min till jag kan bumpa den igen. Alltså nästan 2 dygn mellan gångerna då.
Och jag tänkte lägga in en ny annons imorgon.
Kommer det försöket misslyckas och med ytterligare resultat att den annons jag idag försökte bumpa raderas??? 🤯
 

HSK

Patek
2-Faktor
Ingen som kan svara på varför min annons blivit raderad (se ovan) så jag inte upprepar samma misstag? :hilarious:
Ja, du får bara bumpa eller skapa en annons per 24h oavsett forumdel. Jag kan dock tycka att man borde ha möjlighet att dela upp begränsningen för det påverkar väl egentligen ingen ifall man bumpar en parfymannons i lifestyle och en klocka på k&s inom loppet av 24h. 🤷‍♂️

Jag gjorde just misstaget att försöka bumpa en säljannons just innan 24 timmar sedan sist, och får då meddelande att det dröjer 1440min till jag kan bumpa den igen. Alltså nästan 2 dygn mellan gångerna då.
Och jag tänkte lägga in en ny annons imorgon.
Kommer det försöket misslyckas och med ytterligare resultat att den annons jag idag försökte bumpa raderas??? 🤯
Du kommer varken att kunna skapa eller bumpa någon tråd förrän timern löpt ut.
 
Topp